tirsdag, september 02, 2008

John Fitzgerald Kennedy

Lenge har jeg sett etter en spesiell fotobok av J. Kennedy. Jeg så den en gang i Stockholm, og har angret veldig på at jeg ikke kjøpte den da. Men i går på by-turen stod den plutselig der på Tanum. Og den ble min!
Fantastiske bilder i denne boken!


Så det ble en bok på meg i byen i går og ingen klosser til Celine. Hun får inntil vidre fortsette med å stable tv kontroller og mobiltelefoner. Det fungerer det også.

Noen som har tips til klosser?
Jeg ser etter noen som er:
  • laget av tre
  • i fine klare farger (må være noen røde- det er favoritten hennes)
  • selges i små pakninger (trenger ikke 7000 klosser)
  • ganske store klosser som ikke forsvinner i en liten munn
Ha en fin dag alle sammen- nå skal Celine og jeg på Stoff og Stil.

13 comments:

Huset på kollen sa...

Sprell(.no) har noen fine synes jeg, i en vogn - håper linken funker:
http://sprell.no/index.asp?side=produkt&sok=1&snr=1&pris=&alder=&kjonn=&soktekst=kloss&pid=35

Ikea har en billigere variant, har du sett den da? Heter Mula. Ikke bare firkantede klosser, men det kan jo være en spennende utfordring!

Det var forresten jeg som kontaktet deg i høst vedr tips til maling av et bord ganske likt det du har i stua. Kan melde om at mitt bord er like brunt som før, samboeren nektet å ha det som sofabord og det ble stående i loftstua inntil videre... Har 2 tallerkenhyller som skal få en make over snart, og skal prøve å manne meg opp til å ta bordet i samme omgang og se om ikke gubben kan endre mening :)

Lykke til med klossejakt, og må si det er innmari fine ting du syr for tiden!

Anonym sa...

Brio-"putteboks" er kjekk!

Anonym sa...

När min dotter var liten hade jag Brios klosser. Brio har klare, vackre ferger og er giftfrie!

Vilken vacker bok!!

// Linda

Anonym sa...

Hei,
Har du prøvd på Riktige Leker nedenfor Saga kino?
Boken så fin ut :)
Ha en fin tirsdag!

Emmeline sa...

Åååå denne boken liker jeg KJEMPEGODT. For noen år siden fikk jeg fullstendig dilla på Kennedyfamilien etter å ha sett en dokumentar på tv. Dermed leste jeg alt jeg kom over, og beundret den skjønne John jr. som forøvrig giftet seg med en veldig tynn og elendig dame --og så endte det selvfølgelig tragisk med flystyrt....

Men dette er jo fra FØR den tid, da det var bare lykke ---okey ikke bare siden presidenten var VELDIG mye utro og hadde femten nakne damer som badet i bassenget i det hvite hus mens Jaqueline gikk gravid med det barnet som de mistet og som het Patrick...

For å si det sånn; det er ikke rart man kan få litt dilla på sånne ting. Spesielt meg som elsker litt galskap i hverdagen.
KOS DEG MED BOKEN DIN. Jeg vil også ha en sånn--har bare lånt den på biblioteket, siden Emmelinemannen syns at Emmeline må slutte å henge seg opp i sånne galskapsting som en familie i USA som vi ikke har noe forhold til...

Sånn er det! Vel vel---må jo bare få kommentere den FANTASTISKE Greengate ambassadøren;) Hun var til å spise opp og kunne fått jobb som modell på null komma niks;) Iallefall her hos meg!!!!!

DU har gjort så mye gøy i det siste ( flott ytterdør) og er til inspirasjon for meg jevnt og trutt. Tusen takk;) Kos deg på en tirsdagskveld. Klem

Emmeline sa...

Ps: Glemte klossene...men jeg har ikke noen spesielt gode tips desverre, det er mer Kennedytips jeg har på innerlommen skjønner du. DS

Rådyrveien sa...

Hei!
Til minsten min hadde jeg noen "terning"-klosser med vekselsvis tall og bokstaver. De fungerte veldig fint også varer de helt til ungen begynner å si bokstaver og tall også. Også kanskje til og med sette sammen små ord.
Dessverre var de ikke særlig fargerike, men han likte de godt likevel. :D Var vel gyldenbrune i fargen, tror jeg?
Tror det var ca. 12-16 klosser i pakka. Han har de ennå og nå er han snart 6.
Ellers har de sikkert noen fine og fargerike på Ikea også. :D

Liza i pepparkakshuset sa...

Mickis klossar. 27 st klossar i fina färger. Här kommer länk:
http://www.hikmet.se/Product.aspx?pk_prodid=5706&History=1569|1940

Kram Liza

Karina`s hjem sa...

Heisann:)
Aritg at du spør om det, vi har akkurat vært på ikea å kjøpt klosser, i tre, forskjellige farger og fasonger, de kommer oppi en tralle/bil:) Tulla trengte noe mer utfordrende:)
Håper det er til hjelp:)

Loppelasset sa...

Hei!

Leser bloggen din sånn av og til :-) Kanskje du finner noe til Celine her http://www.alveslottet.no/ mine har desverre blitt for store til sånne ting sukk Lykke til!

Hilsen
Mette

ENGEL sa...

BRIO OG IKEA HAR!!!

Made in heaven sa...

ÅÅÅ, gjett om jeg skal ha meg den boken!! Ellers har jeg brukt brio sine treklosser til datteren min.

by Siv sa...

heihei!
Jeg fikk noen glimrende klosser til 1 års dagen til min sønn. Du ser bilde av både esken og klossene på innlegget om leker på bloggen min.
Esken heter Eichhorn og inneholder 50 treklosser...En del klosser med rødt på også :)
Den er kjøpt på en vanlig lekebutikk.
Håper du finner det du leter etter :)
*Siv*