lørdag, april 11, 2009

Det lille bordet.

For en liten tid siden kjøpte jeg dette mini skrivebordet på fretex. 
Jeg har malt det hvitt- med blank skipsgulvmaling.


 
Bordet skal stå inne hos Celine, men først må voksensengen som står inne hos henne ut. Jeg trodde det skulle være nødvendig å ha en seng inne hos henne for urolige netter, men den har vi ikke brukt en eneste gang!
 
"Knotter" fra H&C på Alnabru.  Altså halvmåner i sink.
 
Skuffene har jeg malt i forskjellige farger- de skal få ett strøk til
 Slik så bordet ut rett fra bruktbutikken. Jeg skal bytte ben på det, men har ikke kommet meg til å bestille de nye bena enda. Kanskje i dag?

Nå skal lille Bussoli-familien ut en sving.  God Påskeaften.
Christine

22 comments:

Photo-Me-Life sa...

Utrolig fint og artig at du hadde malt farger inni skuffene, blir litt anderledes da. Fine håndtak også. Nei du kan trylle du.

Angående gårdagens innlegg tror jeg nok det var plageånden min som var på tur igjen, så jeg valgte rett og slett SPY litt eder og galle tilbake enn å bare sitte og motta dritt!!!!!

AstridVU sa...

Så fantastisk fint det ble!!! Det er så utrolig inspirerende å se, for jeg er usikker på om jeg hadde sett potensialet om jeg hadde sett bordet på bruktmarked, slik du gjorde. Men nå vet jeg - det ble jo kanon! Morsomt med fargene inni skuffene. Men hvordan i alle dager får du tid til alt dette? Imponerende! Ha en finfin påskeaften!

Trude sa...

Så flott det ble, spennende å se hvilke bein du bestiller. Her i huset laget vi et skrivebord til de to smådamene med en hobbyplate påmontert disse Vika Fintorp bena fra Ikea, alt malt hvitt...så festet jeg på hele alfabetet (kjøpt på Wallwords) i fonten curlz,måtte jo bli rosa...la deretter en plexiglassplate over. Billig og lekkert resultat. To stk små stoler står klare til en hver tegnestund :) Håper alt er fint med dere, her er det og hjemmepåske. Neste uke blir det tur til NYC. Vi høres

LIVS LYST sa...

Det ble kjempe fint! Så gøy!!

Hilsen Ljo

Tonje sa...

Du er jo rene magikeren!! Så FLOTT!
Kjempefin ble den.

Ha en fortsatt god påske.

Klem Tonje

Sivs hus sa...

hei, gratulerer med flott arbeidsbord. det ble jo rålekkert. påskeklem siv

Nina og cocobongoo sa...

Skrivebordet ble jo kjempefint:)
Så flink du er:) Flotte håndtak.

Carpe Diem sa...

Det blei kjempefint. Artig med fargar i skuffene.

Ha ei flott påskehelg;)

aase sa...

Knalltøft å male skuffen i hver sin farge da!! du får passe på så de er lukket når hun får besøk hi hi hi!!!

Anonym sa...

Hei, et lite historiespørsmål: Synes dem broderingsfonten som du har brukt med blomsterranke i er lekker, er dette en broderingsfont som du har kjøpt på nettet? Jeg har nettopp kjøpt meg en Janome 350E med Digitaiser jr. program, jeg har mye og lære, men det veldig morsomt :o)

Maria ( Idekroken ) sa...

Så stor forandring ;) Heltnoe annet, og kjempefint! Flott med fargene oppi skuffene også ;)
Klem

hvitstil.com/Christine sa...

Hei
Gratulerer med nye Janomen. Jeg har kjøpt de fleste fontene mine på nett, men om du sender meg en link til bildet med bokstavene du mener, så skal jeg finne ut hvor finten er kjøpt. Jeg vet ikke hvem bokstaver du mener! Klem C

Anonym sa...

Hei, broderiet jeg mente er fra "søndag, juni 22, 2008" :0) TUSEN TAKK

Anonym sa...

skrivebordet ble uttrolig fint - og detaljen med farger inni ble veldig morsom!!!
Jeg er også imponert over alt du får gjordt - men jeg er vel litt lat jeg;-)

Den gode feen sa...

Så fantastisk fint det vart, og knalltøft med dei ulike fargane inni skuffene!

Du, finst HC Shop framleis? Eg budde like ved butikken på Frogner, og var ofte og kikka i avdelinga på Briskeby. Nå høyrer eg aldri om butikken lengre, er den lagt ned? Veit du?

Tusen takk for kjempekjekk kommentar i bloggen min - eg blei kjempeglad :)

Ha ei flott påskeaftakveld, klem frå Linda

Livy sa...

Så fint det ble! Artig med fargene i skuffen:-)

Ønsker dere en fin påskeaften videre!

Klem fra livy

hvitstil.com/Christine sa...

Anonym

Jeg har kjøpt det på embroidery.com.
På den siden finner du en oversikt over alle bokstavpakkene. Den ligger litt utti der. Hvis ikke kan du gå på foreksempel bokstaven e, også klikker du deg gjennom alle e til du finner den. Si fra om du ikke finner!

Unknown sa...

Så lekkert det ble!
Utrolig hva litt maling og god omtanke kan få til :)

Ha en fortsatt koselig påskeaften :)

Anonym sa...

Jeg fant Fonten, tusen takk :0)

Anonym sa...

Det ble kjempe fint!! Veldig artig med de fargene inni! Har nylig malt et gammelt skrivbord i teak til sønnen min selv. Malte det egghvit i oljemaling glansgrad 80 og ble veldig fornøyd. Men er det bedre å male det i skipsgulv maling - er det mere slitesterkt tro?

Husker du snakket om at du skulle spraye noen kurver hvite - har du fått testet ut det? Har ganske mange brune kurver, som jeg gjerne skulle hatt hvite til lille snuppa sitt rom. Så var bare litt nyskjerrig på om det går:-)

hvitstil.com/Christine sa...

Hei
Vi brukte skipsgulvmaling egentlig fordi det stod maling igjen etter maleren som pusset opp kjelleren og trappeoppgangen, men jeg har god erfaring med den malingen fra før.

Kurvene er sprayet ja, men jeg gikk tom for spray, så de trenger litt til før bilder kommer. Jeg har gjort det før og vært veldig fornøyd med resultatet.
Lover å legge ut bilder av kurvene asap. Har kjøpt mere spray, så alt er klart.

God påske
Christine

Anonym sa...

Hei!

Takk for svar :-).

Kanskje jeg skal teste ut skipsgulvmaling engang :-)
Syns det er kjempe fint å male slike møbler med blank maling!

Så fint å høre at det blir bra resultat med spray på kurver. Jeg har så mange brune kurver, så hadde vært veldig greit å spraye dem. Gleder meg til bilde!!

Fortsatt god påske til deg også!!

Mvh Christine