mandag, april 13, 2009

Knytteteppe

Dette teppet har Celines tippoldefar knytt. Han var utrolig flink å knyte tepper. I utgangspunktet er akkurat dette teppet knytt til min fetter, men jeg fikk det av tanten min. En gang i tiden fikk jeg ett slikt, men mitt teppe ble desverre ødelagt i den store vannlekasjen hos "Mor i Nord"
 
Celine er et rutinemenneske. Vi merker at hun liker at vi følger rutiner. Da er hun blid og fornøyd og sover godt. Rutinene innebærer først middag til fast tid, så barne-tv, etter det skal hun bade i badekar, så en flaske melk/biola, så kveldsstell. Etter det er det natta.

Det som er en litt "artig" sak, er at hun har startet sin egen lille rutine. For så og si hver kveld før vi putter henne i badekaret klarer hun å tisse utover gulvet. Hver kveld! Forstå det den som kan....hihi.

I morgen tror jeg Celine og jeg skal på en liten utflukt. Hva skal vi finne på? Forslag?

Ha en herlig mandagskveld.
Christine
Posted by Picasa

7 comments:

aase sa...

Så flott teppe, og et vakert minne å ta vare på!!

Ja om utflukten skulle bli til stoff og stil, så vet du hvor dere skal komme innom!!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

hehe det va jo ei "morsom" rutine før bad :) kanskje du skal prøve av-med-kle-og-rett-på-potta-med-ein-gang??

kanskje ein vårleg pinik ute i det fri??

klem :)

hvitstil.com/Christine sa...

Hmmm, det har jeg ikke tenkt på. Potte. Kanskje det er på tide med potte. Trodde det enda var ett år til vi skulle begynne med. Da blir det potte i morgen.
Takk for tipset.
Christne

Julie sa...

Eldste dattera mi sluttet med bleier når hun var 1,5 år, nesten et år før nestemann i rekka. Veldig ulikt det der, når de er klare for det. Men kan jo hende hun synes det er stas med potta på kvelden, så kan du jo se om hun skjønner hva som skjer ;) Innmari skjønn jente du har!

Et hverdagshjem sa...

For et flott teppe! Et koselig minne:)
Potte er sikkert ikke så dumt å prøve - kan hende hun syns det er kjempestas å sitte på den! Min 2-åring har brukt potte ei stund, og nå sitter han også på do med do-ring.
Kan jeg forresten spørre om den reportasjen som skulle komme på trykk, har du offentliggjort hvor og når den kommer på trykk? Gleder meg til å lese!

Anonym sa...

Hei! Så fin blogg du har laget! Jeg er også hjemme i barselspermisjon for tiden, og tenkte jeg skulle bidra med noen forslag til utflukter. Jeg og lillegull er veldig glad i trilletur til Frognerseteren, rundt på Bygdøy, Skøyen - Frognerparken, langs Akerselva (betinger fint vær og følge, noe annet ville vært skummelt :-),Lilloseter osv. Håper dette var noen tips du kan bruke! God tur!

White Heart Line sa...

Hei på deg. fantastisk artig og underholdende blogg du har. Håper det er greit jeg følger deg:))

Elin:))