søndag, april 19, 2009

Søm

For snart ett år siden kjøpte jeg meg en symaskin. Jeg kunne IKKE sy, men var klar for å lære. Søm-terminologien var helt gresk for meg, så da mønsterpakken fra Stoff Og Stil ba meg "overlock alle delene" , stod jeg bom fast.



Jeg reiste inn til en stor bokhandel i byen og fant dene boken. SØM. Den har hjulpet meg utrolig mye. Her står det forklart hvordan man skal gjøre ting, som mønstrene ofte tar som en selvfølge at du kan. Anbefales for deg som tror at du ikke kan sy, men har lyst å lære. :)

Christine

13 comments:

Ida sa...

Haha.. morsomt! Snakket akkurat med min mor om dette i dag - har kjøpt mønster på en kjole fra stoff&stil - overlock.. what ? Så ble mønsteret pakket vekk igjen.. skal på biblioteket i morgen - da blir 'Søm' med meg hjem :) Takk for tips !

Lise sa...

Hei hei, titter innom og fikk lyst til å legge igjen en kommentar. Du har en nydelig blogg og et nydelig hjem, og ser ut for å være litt av en tusenkunstner! Jeg er en av de som ikke kan sy, men har så smått begynt å lære litt. Jeg aner imidlertid ikke hva overlock er *fnis*, så denne boken høres ut som noe jeg kunne ha trengt. Takk for tipset!

Anonym sa...

Tusen takk for boktipset. Du har forresten en MEGET bra blogg, masse detaljer og gode beskrivelser på hva du holder på med, supre tips om nesten ALT!!! Liker bloggen svært godt!!!!! God kveld

Vibeke / Mammas Hus sa...

Ja, da blir det vel den da - for her er det lyst, jeg har til og med stoff og en svigermor med symaskin... ;)

Takk for tipset!

Håper lillemor er frisk og rask igjen. Her er det feberfri men vi har fastslått at Hedda er allergisk mot appelsin som jeg var.... (neida, fikk ikke feber av det, bare RØDE kinn og bak)

Kari sa...

WOW! Er det virkelig sant at du ikke kunne sy for et år siden? Jeg som er så imponert over hva du får til... Da er det kanskje håp for meg også da... ;-) Takk for tips ang bok.

Kari :-)

Anonym sa...

Er det ikke sånn at en overlockmaskin klipper kanten helt inntil sømmen og?...? Og hvis man har det litt travelt med vanlig maskin, kan overlocken komme for langt inn på stoffet? Er ikke helt sikker, men mener jeg har hørt det. Har ei venninne som har begge maskinene... Monica

Lykkelita sa...

*Løper og kjøper*
En stk terrassevasker ønskes til Narvik:) Sååå smart!
Nå er det natt her, har kjørt i snøstorm fra Gratangen - owæææhh, vil ha vår nå!!
Klem til dokker - håper Celine er i form igjen!!

Kamstong sa...

Denne boken må jeg bare ha. Har lenge hatt en ''jeg vil sy søte ting og tang'' drøm. Er nok et håp for oss alle

Diskokule sa...

Glimrende! Takk for tipset!

Nina sa...

Hei:) Takk for supert tips ang.den boken,håper jeg finner den i min bokhandel også.
Må bekjenne en liten synde...eller vet ikke om det er det,hehe. Er ikke så kjent i denne bloggeverdnene ennå så vet ikke om man må spørre før man legger noen til på blogglisten sin... Leser en del interiør blader og der fant jeg ut at det faktisk fantes en interiørbloggverden, og via en blogg der så fant jeg din og den må jeg si er utrolig fin og veldig opplysende:)det liker jeg. Så det har blitt en vane å kikke innom noen av dere og av litt latskap så har jeg puttet deg inn på min liste, for da slipper jeg å gå inn på favoritter for å finne deg der...,men det hadde kanskje vært litt mer høflig å spørre....eller gjør man ikke det?

Hilsen Nina

Minna sa...

Hei, hei :) Har vært en del ganger innom bloggen din, og må si at jeg syns du er kjempeflink med interiør. Mye lekkert å se på her inne ja. Keep up the good work :)

Anonym sa...

Overlock maskin bruker de saam syr mye klær, men nödvendig er den ikke, jeg her selv en Janome jeg er kjempefornögd med, haald deg til din fine Janome det haalder i massevis, saa kan du bruke pengene du ellers havde brukt paa overlock-maskin og kjöpe deg masse stoff og traad! Hilsen og lykke til fra en fast leser paa Ísland.

Karna sa...

Jeg har endelig sydd litt igjen, lenge siden jeg har laget noe som helst...grunnen er ganske enkel, jeg har lyst på ny maskin...ha ha ha...tror jeg må vente litt, men jeg har sett et nytt monster, som syr DIGRE broderier som jeg har lyst på....

Du er blitt kjempe flink!