fredag, april 17, 2009

Kult fra IKEA

Kanskje dette har vært å få kjøpt på IKEA i lang tid, ikke vet jeg- men det er nytt for meg. Kakeformer formet som dyr. Jeg er veldig glad i reinsdyr, men elg er fint det og!
 
Kanskje ikke pepperkake tid nå, men spekulasjer og kakemenn(dyr) går kanskje hele året?
 
I pakken var det Piggsvin, elg, ekorn, bjørneunge, snegle og en rev. De hadde masse forskjellig kake-stæsj på Ikea nå. Sikkert knall bra.
Nå skal den nye hyllen til Celines rom skrues sammen. Jeg tror oppbevaringsmuligheter er nøkkelen til ett ryddig barnerom!
God Loppe Helg til dere som skal på loppis. Her begynte Celine å spy akkurat da klokken ble helg. Vi tørr ikke å legge henne alene på rommet sitt, så nå ligger hun midt på stuegulvet i reisesenga. Noen råd til meg ang dårlige barn???
Christine
Posted by Picasa

17 comments:

I de dype skoger sa...

Oj, hvor fant du de??? Sånn skulle jo jeg hatt. Mannen er ivrig elgjeger, så noe sånt hadde jo vært midt i blinken.

Hvis du ikke har sett bloggen min, så var det når dere skulle ha mat jeg så dere ;)

Anonym sa...

Likte elgen jeg da!!!!!!!!!!!

(elsker jo elger...)

Hvordan gikk det i går, byttet du til det teppet jeg blogget om istedet?

Nå er jeg spent på å se barnerommet, det blir sikkert lekkert :)

Ha en fin fredagskveld, her hos oss gjør vi hagen/terrassen i stand for sesongen nå i ettermiddag, digg digg digg!!!

Klem Ann-Christin

Monicas sa...

digga stor sett alt de har på IKEA..sikkert fordi vi ikke har det her i nord...kan du skjønne ka galt vi ha gjort som ikke ha fått det nord førr tr.heim...sukk....go helg iallefall

Cathrine Aksnes sa...

så utrolig søte kakeformer da. jeg har også ulike former.. har noen i gummi også. som man kan legge i stekepannen.. egg feks. mye søtt sånt:)

Ingrid sa...

Ja, de der var kule! Har ikke sett dem før. Da kan du jo få til litt originale kaker til neste jul..

Anonym sa...

Hei.
Så morsomme kakeformer du har funnet. Må ta turen innom ikea for å få tak i disse : )
Et godt råd for syke barn, er å få i nok drikke. Og masse kjærlighet. Da ordner det seg snart, skal du se.
God helg, uansett.
Bente

LIVS LYST sa...

Hehe. Søte!
Hilsen Ljo

Bo med Lena sa...

Så tøffe de formene var!! De må jeg ha.

Ønsker lille Celine god bedring. Ikke morsomt med oppkast, stakkars. Bare gi henne drikke, så går det over etterhvert.

Lena:)

Villa Creme sa...

Samme råd for gravide som er kvalme: iskald eplejuice blandet med vann! Det hjelper!
Fikk det tipset når jeg slet med gallesten også, var så ille at legen skrev ut Afipran tabletter som kreftsyke får nå de tar cellegift. Også anbefalte hun eplejuice blandet med vann.
Ellers kjenner jeg flere småbarnsforeldre som har fått tips om å gi de salt potetgull, evt ritz kjeks.
Lykke til & god bedring fra oss:)

Villa Creme sa...

Du kan jo bake salte kjeks med de nye formene dine! He he;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Uff da, stakkars lillefrøken. :(

Jeg har ingen erfaring med spysyke barn, men har fått tipset om farris og eplejuice 50/50. Eplejuice gjør at det smaker bedre og saltet i farrisen gjør at de holder på væsken. Visstnok.

Vi har febersykt barn i dag. Fra hun sto opp kl 8 har hun kanskje vært våken i 2 timer totalt. Helt kake. :(


I følge blad nr 4 som du fikk kommer det nye bladet på mandag...

Sivs hus sa...

hei, Takk for flott tips. Det skal jeg også få tak i. God helg fra Siv

Anonym sa...

Oj, så søte de var da, takk for tips!
Blåbærsaft og salte kjeks eller rett og slett loff er jo ting som også skal funke på spysjuken.. ellers så skal det jo ut det som må ut før en blir bra.. Ha håndkler og kluter i nærheten, over puter og madrasser osv! -Anbefaler også sprit-servietter til håndtørk for å hindre smitte..

Ønsker dere god bedring i heimen, og forhåpentligvis en bedre helg etterhvert!

Kosene mine sa...

Oj, disse har ikke jeg sett heller, enda jeg er fast interiør på Ikea, hihi :D
Må nok lete etter disse neste gang. Kan bake ut knekkebrød med de, kanskje skolematen blir litt mer interessant...

God helg, og lykke til med sykt barn.
Hilsen meg og kosene mine

Hannesin sa...

Hei
De kakeformene så jeg sist jeg var på Ikea, kjempetøffe !

Spysjukt barn, masse drikke, gjerne eplejuice. Ihverstefall cola uten kulsyre om hun ikke holder på noe annet. Mariekjeks pleier å gå ned her om det er spysyke.
Ellers hvis det er syke barn med dårlig matlyst gjelder nesten hva som helst bare det blir spist. Da er gelé en høydare. Eller nybakte boller.

God bedring !

Hanne :)

Kort og Søm sa...

Jeg samler på pepperkakeformer, sånne vil jeg også ha! :o)
Lenge siden du kjøpte de?
(noen vil kanskje påstå at jeg ikke trenger flere pepperkakeformer, men er da ikke enig i det, mitt motto er at man aldri kan få for mange... "ler"..)

Hilsen Fredrikke :o)

Kort og Søm sa...

Jeg vil anbefale eplemost blandet ut med lik del farris.(som du har ristet ut det meste av kullsyren)
Det fungerer bra her i huset! :o)
God bedring!