søndag, april 12, 2009

Min Ocean House historie!

For 2 år siden skulle Preben og jeg på en liten ferietur til København. Vi skulle kjøre, fordi vi kom til å trenge bilen i Køben. Når Preben og jeg drar på tur pleier jeg å ha med meg min lille feriebok. I den har jeg notert adresser på diverse ting vi vil se/butikker vi vil handle i /restauranter vi  skal spise på osv. 
Ok, denne gangen hadde jeg notert adressen til en butikk Ocean House, som jeg gjerne ville se. Den gang hadde dem 5 utsalgssteder, og jeg hadde notert meg adressen til det som så ut til å være hovedbutikken som lå i Gøteborg- på vei til København

Fikk tastet adressen på GPS`n og kjørte....og kjørte....og kjørte..... Jeg trodde vi skulle til Gøteborg sentrum...men nei. Etter å ha omentrent humpet oss på grusveg og krøttersti kom vi frem til ett idyllisk lite sted ved sjøen. Men hvor var Ocean House? Jeg gikk rundt på stiene(i beste sørlandsstil) og tittet etter butikken. Til slutt kom jeg til en liten butikklokale med papp i vinduene. I en glipp tittet jeg inn og der satt det to menesker å malte på noen bilder og sagde på ett bord. Det var verdens hyggeligste ektepar og Ocean House gründere. Hun flyvertinne han snekker. Supersøte! De slapp oss inn og viste oss alle tingene de holdt på å lage.



Videre innviterte de oss hjem til seg som var rett borti stien for å se flere av tingene de laget. Herregud må jeg si. Det vakreste Hampton-huset man kan drømme om!



Paret hadde agentur på Ralph Lauren tapeter. Sukk! Jeg la merke tallerkene deres. Nydelig. Polo Bear`n til Ralph Lauren på. (Noen som vet hvor jeg kan finne slike Polo Bear Tallerkener?) Dobbel sukk. Selv "lysekronen" var den fineste jeg har sett. Til og med bordbøkene var perfekte.

Så etter å ha sett Ocean House på nært hold vil jeg anbefale produktene på det varmeste.

Bildene i dag er knipset fra deres Ocean House brosjyre og lånt fra hjemmesiden deres.
Link til produktkatalogen her.
Nå skal vi sette lammelår i ovnen her hos oss. Vi skal ha gjester i kveld. Preben skal være forlover i juni, og den kommende brudgom og brud (min venninne) kommer til oss i dag.
 Nå er det frem med terrassevaskeren for her skal det gjøres sommerklart!

Christine

9 comments:

Stjernebarna sa...

e fint å se på:-)kunne gjerne tenkt meg en tur dit ja:-) lurer på hvor du har bestilt de stoffene av ole brum og peter kanin jeg??

Ha en fortsatt god påske:-)

*Randi*

Frk. T sa...

Så herlig historie du forteller.. Ocean House har utrolig mye fint!! Ble litt nysgjerrig, dro dere tomhendte derfra eller fikk dere kjøpe noen av tingene de holdt på å lage når dere overrasket de hjemme?; ) Eller fant dere kanskje en av butikkene et annet sted?!

Kos dere med middagsgjester, selv skal jeg jobbe til 08.00 imrg tidlig, puhh..

Fortsatt god påske!: )

Villa Creme sa...

Vi kom nettopp inn fra verandaen der vi har gått over med terrassevaskeren, og nå skal vi sette lammelåret i ovnen. Vi skal ikke ha gjester, men kose oss med påskekrim Poirot. Ellers har jo dagen våres vært helt lik;) God kveld til dere!

Unknown sa...

Kjempelekkert!

Kos dere med besøk i dag, og fortsatt god påske :)

hvitstil.com/Christine sa...

Tulla i skogen:
stoffene er kjøpt på kidsfabric.com

Frk T
Vi kunne få kjøpe noe, men mye var laget på bestilling. Vi ble enige om at jeg skulle ringe inn det jeg ville ha, også kunne vi hente det i gøteborg. Så langt har vi enda ikke kommet!

Monica sa...

så herlig historie og det må ha vært en drøm å få komme dit å se:) virkelig heldig!! ønsker deg en nydelig 1.påskedag! klem

Englefryd sa...

Ooooo her var det mye lekkert. Kos dere masse i kveld:-)

Klem

Sivs hus sa...

Hei, Åh så mye nydelig. påskeklem Siv

Hilsen Bodil F.T. sa...

Like the New England style!!