tirsdag, april 28, 2009

Flere bilder fra Celines rom

I gårdagens innlegg viste jeg store bilder fra Celine sitt rom, i dag kommer litt mere detaljer.
 
Her er de små engle lysene som henger rundt himmelen hennes. Jeg skal sy dem fast, slik at hun ikke kan vikle seg inn i dem. Inntil videre tar jeg dem vekk fra sengen når hun skal sove. Lysene er egentlig julelys fra Living.

 
Gardinene på rommet hennes er RITVA fra IKEA. Eneste jeg har gjort er å sy lys rosa silkebånd på de hvite båndene for å ha gardinene vekk fra vinduet. Hjertet med C bestilte jeg (selvfølgelig)hos Trude.

Putene er fra Kid. Kassene fant på finn.no. En dame som hadde agentur på noen barneserier jeg ikke husket navnet på. Eskene hadde en liten bie på, som jeg ikke likte, så jeg malte sommerfugler over biene. 

 
I vinduet henger denne uroen fra SIA.


Det nye gulvteppe i sin helet. Jeg liker det såååå godt. Det lille skrivebordet har jeg pusset opp selv. (litt tidlig for både skrivebord og ludo, men det kommer jo etterhvert)
Innrammet er babyteppet som Rønnaug på Andenes har laget av Celines Oldemors gamle blonder og tøy. I hyllen står en barnekoffert fra Søstrene Greene med Russiske Nesting Dolls på. Den skal Celine få ha med til Russland i sommer :)

I tallerkenhylen står bla. Husbondens og mine gamle barnebøker.
Celine leker med sin elskede Maileg. Teppet som dukkesengen står på har Celines Tippoldefar laget. Dynen i sengen har jeg sydd selv.

Så må jeg si GRATULERER til min venninne Linda som fikk sin første lille jente i går. Celine gleder seg til å møte den nye venninnen sin!

Christine

24 comments:

Fire Hjerter sa...

Så flott barnerom - riktig gjennomført.
Likte også velidg godt teppet på gulvet. Mange fine farger på det som et barnerom trenger.

Teresa sa...

Så utrolig fint rom! Helt nydelig alt sammen. Kan tenke meg Celine koser seg der.
Håper jeg en dag kan innrede et barnerom, har jo planlagt alt i hodet mitt allerede. :)
Klem

Bo med Lena sa...

For et utrolig flott rom. Teppet var superfint og det var alle de andre fine detaljene også! Barnerom er jo så gøy :)

Nina og cocobongoo sa...

Utrolig lekkert:)
Flotte detaljer og mange gode tips;)

tinemor sa...

Lekkert prinsesserom,
med mange flotte detaljer!
Skjønner godt lille Celine koser seg her ja!
Klem

mali-mo sa...

Nydelig barnerom du har laget! Celine kommer til å storkose seg her etterhvert som hun blir større!!! Utrolig masse fine detaljer...tenker du har kost deg masse med innredningen ;)

Lykkelita sa...

Like lekkert i dag! Så flotte detaljer! Nå MÅ dere komme til Narvik snart. Savner dere og Celine vokser jo fra oss...
Stor klem!

Monicas sa...

kjempekoselig barnerom....den som hadde hatt ei lita jente å pusla rundt..det er og blir forskjell på jenter og gutter..sånn e det bærre....ønsker en fin fin dag

Unknown sa...

Så fantastisk fint barnerom! Her tenker jeg det blir populært i venninnegjengen til Celine å leke etterhvert. :)

mariann sa...

Så utrolig flott rom du har fikset istand :-) Mye fin inspirasjon som noteres bak øret... er ennå en liten stund til vår lille skal flytte på eget rom. Ha en topp tirsdag.

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelig! En prinsesse verdt :-D

Ha en fin dag, klem

Anonym sa...

Nydelige detaljer du viser fra barnerommet, dette kan du helt klart og jeg skulle ønske jeg var en liten pike å kunne flytte inn a.s.a.p!!!
Ha en fin kveld!
Klem

Trude sa...

Jenta di har et nydelig rom, heldiggrisen.

Mari sa...

vakre lille Celine! Et vakkert rom til en vakker pike :)

Anonym sa...

En prinsesse verdig!
"Noterer" for harde livet her, jenta mi er 10 mnd...:-)
Kjempe-inspirerende blogg, følger med på hva du gjør:-)
Klem Hege.

Nina sa...

Så utrolig fint du har innredet Celines rom, det har du all grunn til å være stolt av. Jentene mine er blitt så store at de har egne ideer og ønsker, men når en gang vi flytter og da fortrinnsvis til et sted med hobbyrom til meg, da skal jeg virkelig utfolde meg :)

Hilsen Nina :)

My little footprints sa...

JEg er glad for at du viste oss enda mer av rommet, så nydelige detaljer! SKulle gjerne hatt den lysslyngen selv, men det blir vel vanskelig å få tak i kan jeg tenke meg! Likte så godt detaljene du viser, det innrammede babyteppet må jo være utrolig koselig å ha!
Mye fin inspirasjon!
Klemmer fra Beth

Anonym sa...

Så heldig liten frøken..! Falt for både teppet(ser så tykt og deilig ut i tillegg til nydelige farger), hjertet med broderi og ikke minst dukkesengen -skulle gjerne hatt en slik selv, hehe!

-Skulle gjerne visst hvordan du klarer å "linke" til tidligere innlegg eller andres blogg..?

Anonym sa...

SÅ FLOTT ROM!!DREIFTIG DAME!Jeg elsker de fine kulene i pudder rosa i ikea hylla,hvor hardere kjøpt de??å finnes det til gutt?

Amelie78 sa...

Så utrolig nydelig barnerom! Du er så flink til å innrede, ordne og styre :) Her driver jeg med babyrom i lysblå toner, men det er like fullt inspirerende å titte på andres barnerom!

Hilsen Amélie som ofte er innom bloggen din :)

Villa Creme sa...

Det teppet er bare alldeles nyyyydelig!
Du kommer aldri til å angre på det kjøpet tror jeg:)

Morro å lage barnerom, og ikke minst: å se hvordan de små skjønner at dette er DERES.
Her i huset tar Lille M besøkende i hånda og drar de mot trappen. Det betyr at de skal være med opp på rommet hennes å se!

n i n a s hjem sa...

Søtt rom :)

Karina2366@yahoo.no sa...

Utroolig flott!
Likte godt bloggen din!
Her var det mye fint!

-Ha en god dag! :-)

kine sa...

Hei Christine :-)

Kjempekoselig barnerom du har laget til Celine <3
Senghimmelen var heeelt nydelig, hvor har du kjøpt den?
Trenger en vel å merke i blått da :-)
Superfin blogg du har, masse gode ideer her ja :-)

Hilsen Kine