tirsdag, januar 06, 2009

Fotokaos og en blomsterbukett!

Jeg lager album fra det siste året. Massevis av bilder, lim, klipping og kaos. Herlig!

Jeg har ikke orket å begynne på dem før nå. Jeg synes det er så trist at det ikke er flere bilder av pappaen min med Celine. Heldigvis fikk  jeg tatt noen, og de er riktig fine!



I dag har jeg en blomst på bloggen. Den er til min "Mor i Nord". Hun har ikke hatt det så greit det siste året, og i dag da hun kom hjem til huset sitt etter jul oppdaget hun at en hovedkran hadde gått i stykker- og i kanskje 3 uker har det sprutet ut vann i huset. Det meste er ødelagt vått og muglet. Stor klem til mamma fra meg.

Christine
xoxo

28 comments:

Christina sa...

Off.. Stakkars moren din.. Kan si det sånn at jeg vet litt hvordan hun har det.. For min del var det ei 95 år gammel dame over oss som ikke sjekket berederen sin.. Den var lekk i flere md.. Sukk.. Nesten halve kjøkkenet mitt måtte byttes.. og vi måtte bo borte mens det tørket i 3 1/2 md... Ikke gøy.. Så sender over masse "bli tørt"-støv til "mor i nord"!

Klem
Christina
Ps. har ikke begynt på familiebildene selv.. Blir litt matt av alle bilden.. Hihi..

ENGEL sa...

stakkars mor!er det mulig å være så uheldig da???gøy å sette seg ned å styre med bilder. jeg har fått over 200 fremkalt og skal også begynne med det i vintermørket!!!har aldri ro til slikt når det er lyst ute,så det er en grei hobby nå!kos deg!

Tre Kusiner sa...

Stakkars mammo. Send ho ei helsing!!! Ikkje greitt. Så flink du er med bildene då. Scrapbooking er gøy, alt trenger ikkje skje på data:). Takk for mail. Sett stor pris på det. Gunnhild

Anonym sa...

Nei, stakkars mamman din.. Det var virkelig synd :(

Rådyrveien sa...

Ååå, neeii! Så kjedelig for moren din! Sukk...!

Gøy å sette bilder i album. Har selv 983 bilder liggende fra en kjempefremkalling hos Japan Photo som jeg skulle ha satt i album, men kvier meg for å begynne selv om det egentlig er kjempegøy. :)

Må vel bare ta meg sammen en dag.. :)

Ha en fin tirsdagskveld!

Hilde

Ukjent sa...

aiai, det hørtes helt grusomt ut.
en kjedelig start på det nye året. håper det likevel ikke legger føringer for resten av årets dager, og måtte ting gå i orden etterhvert.

Fjasevas Huset sa...

STAKKARS mor i nord. Jeg syntes virkelig synd på henne!!!!! Håper alt ordner seg fort for henne. Det er nemmelig veldig kaldt i nord for tiden:-/

Henriette sa...

Stakar mor i nord. Kan ikkje ein gong forestille meg følelsen av å koma inn til eit slikt kaos etter å ha vore vekke. Masse varme tankar går til ho:)

Skjønr godt du har kvidd deg litt til å gå laus på bileta. Reknar med at det dukkar opp ein del såre tankar når det er ein som manglar på bileta.....Godt du fekk tatt ein del bilete med pappaen din og Celine. Dei er uvurderlege skattar i ettertid:)

Ha ein fin kveld.
Klem:0)

Cornelias Hus/Chez Nous sa...

Hei, så trist å høre om moren din. Finnes jo ikke noe værre enn å komme hjem til sånt. Dårlig start på året!

Kose deg med albumene. Det er fin vintersyssel.

Klem fra meg

Monicas sa...

herlighet....ja, her er det klart at en må sende en verbal blomsterhilsen til mor-i-nord..tenkt så unødvendig trist?
Hm...
Bilder er morro....

K@ri sa...

Uff og uff da! Mange gode tanker til mor i nord! Tragisk... De sier vann gjør større skade enn brann,-og da kan vi jo tenke hvor fælt hun har det nå....
Tryllestøv og varme tanke til henne!

Anonym sa...

Huff da....stakkars mamman din. Det var ikke noe koselig å komme hjem til.
Håper at ting ordner seg for henne.

Jeg har litt sånn bildefobi...eller kanskje det heter albumfobi. Jeg liker absolutt ikke å sette inn bilder....det er så mye arbeid, og jeg har ikke tålmodighet til å sitte stille så lenge :)

Men kos deg med bildene dine...og ha en fin kveld :)

Klem.....

Bitteliten sa...

Stakkars moren din! Sender masse varme varme tanker til moren din! Håper alt ordner seg for henne!!

Leker stol du har restaurert!!!

Lykkelita sa...

Neeeeiii, så forferdelig!! Herlighet, stakkars tante.
Ellers var den stolen blitt nydelig..
Så flink de e som lage album.
Stor, varm bamseklem til dæ vennen.

Christinas låvebutikk sa...

Uff da! Så leit for din mor! Og atpåtil vann lekkasje!Sender henne en bukett jeg også!!
Ha ei go natt!

Min lille krok i verden sa...

Sender over en virtuell klem til Mor i Nord og krysser det jeg har for at at det ikke er så ille som det virker...
Moro å lage album og minner som Celina kan ta med seg videre i livet. For gode råd og tips vedr. pynting av dine album kan jeg anbefale www.scrapping.no. (der er jeg også endel). Masse fin inspirasjon å hente.
God natt og sende en hilsen til din mor og ønsk lykke til!
Klem fra meg

Anonym sa...

stakker mor i nord.. eg sende ho alle mine beste tanka!!

ellers like baking på dennan stress-tøtta.. spring rundt meg sjøl her eg prøve å være husmor, få ut jula, vaske klea, lage middag, være butikksjef, å pakke til thailand.. huff. måtte det vært 16 januar, å 17 daga med etterlengta ferie!!

Å du, den stolen!! FY SØREN!! eg har 2 gamle stola fra 50 tallet som eg har fått av pappa, e usikker om eg skal trekke dem om, da stoffet e ganske stilig lyseblå metallic med lysebrune prikker, men føtterne skal males, å det med bladsølv så helt rått ut jo! Sånn skal eg jammen gjøre, å da må du hjelpe meg.. :) men blir ikkje før uti februar, mars :)
stooor klæm :)

Lykkelita sa...

Det høres bare rett og slett for jævlig ut!! Skal ringe ho og høre om æ kan være til hjelp med nåkka etterhvert. Hvertfall bra ho har leiligheta i byen... Uff, nei det der gjorde sterkt inntrykk på mæ!

Alt e bra med oss, æ har vært litt omgangssyk, men ikke utslått... Guttan e frisk og rask - de nyter vinterværet og all snøen.
Stor klem!

Aina sa...

En liten oppmuntringsklem til mammaen din, så leit når slikt skjer.
Flink du er, har et par tusen!! bilder som skulle vært satt i album jeg også *sukk*
Klem fra meg.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Stakkars mamman din! :(((

Jeg driver med bilder selv og blir ikke helt fornøyd med albumet; hvor har du fått tak i album med ringperm og blanke ark?? (Mitt babyalbum er sånn, men jeg finner det ikke noe sted. :()

Alena sa...

Uff, stakkars moren din!

Nydelig stol, så flink du er!

Mitt mål i januar 2009 er å få fremkalle alle bildene som jeg har på pc. Er vel dei to siste åra jeg ikke har fremkalla. Så har litt jobb ja.

Klaffen sa...

Å herrefred så tragisk!!! Stakkars mamman din, dette var for j... Så flink du er med bilder og alt!!! Kos deg med albumet venne. Ha en superduper dag. klem

Kort og Søm sa...

Uf da, jeg føler virkelig med mamman din.

Hilsen Fredrikke :o)

Anonym sa...

Nei og nei, stakkars mor! Og sånt et vær det er nordpå om dagen også - det hjelper ikke på situasjonen akkurat. Huffda, dette var ille! En virtuell blomsterbukett fra Telemark også!

Fjordheim sa...

Å huff da. Det var litt av en tragedie å komme hjem til.
fortvilt å måtte oppleve slike ting. Håper hun får reddet ting som er av afeksjonsverdi. Heldigvis kan alt av matrielle ting erstattes. Det værste er bilder og spesielle klenodier.
Ønske henne lykke til med oppryddningsarbeidet. :)

aase sa...

Uff, stakkars mor i nord da!!! Sånt er jo bare så jævli!!!

Siden jeg selv driver med scrappbooking vet jeg meget godt hvor mye papir, klipp og rot det blir ut av det ja!!!Jeg bruker jo stort sett et bilde pr, side også da!!! Det tar tid!!!

Vår lille hage sa...

Så trist å høre ! Ja noen får alt må jeg si! Håper det går greit med henne ! Klem

Anonym sa...

Huff det hørtes helt grusomt ut med vannlekkasje! Sender henne en "blomsterbukett" jeg også ;)