søndag, juni 21, 2009

Fremgang

Stolen er under arbeid.
 
Her er den strippa nesten helt og vasket. Jeg har vasket ned stolen med salmiakk vann og børste. Virkelig skurt!
 
Her er den grunnet første lag. Jeg skal male den med blank blank blank hvit bilmaling. Når det er gjort tar det lit tid før jeg kan begynne å trekke stolen. Jeg venter på knappene som tar minst to uker og spikrene som sikkert tar minst 2 uker. Nå skal jeg surfe nettet for å finne rekkefølgen i trekkingen av stolen. Skal stoffet festes før jeg tar i knappene??? Kanskje jeg triller innom den store bokhandelen på Karl Johan og sjekker om de har spesialbøker.

Christine
Posted by Picasa

14 comments:

Villa Creme sa...

Så flink du er! Spennede å følge med:)

Monicas sa...

du e dyktig....:)

Sassa sa...

Gud så flink du er. skal følge med på prosjektet ditt. kanskje jeg en dag får ånden over meg til å gjøre noe lignende:)

Heidi sa...

Så langt du har kommet! Har ikke begynt på demontering av putetrekket enda, men det kommer, det kommer ;)

Anonym sa...

Utrolig lekker stol. Gleder meg til å se slutt resultatet :-)

hvitstil.com/Christine sa...

Helt i orden heidi. Ta all tid du trenger (nesten) Det er jo lenge til pakken fra usa kommer!

C

Tomines hjem sa...

Flinke flinke stolflinke!! Gjett om jeg skal sitte ved din side når du syr... jeg lære lære... hohoho.. Dyrene har ankommet Hadeland, så da har vi date veldig snart regner jeg med!! Suss og klem, og YES... du får selvsagt sprudlevann når du sitter i mine nye fiiiine puter...

Brocante sa...

Godt gjort å gå et slikt prosjekt - det ser IKKE enkelt ut. Du får det sikkert til!

Lise sa...

wow så flink du er:)Imponert!!
Hilsen Flittiglise

tinemor sa...

Ja, sett på trekket stram først, så syr du/fester du knappene stramt(!)på.
Bruk en strek trå , dobbelt.
Lykke til!

tinemor sa...

Mye skrivefeil her du...
stram = Stramt
strek = Sterk

tinemor sa...

Jeg satt fast trekket hele veien rundt, og så satt jeg i knapper.
Stoffet skal være stramt, men ikke stram det fult så mye som du gjør når du trekker om stolrygg uten knapper.
Lykke til!

Anonym sa...

Kjempefinstol du har funnet, blir sikkert helt fantastisk når du er ferdig med den! Gleder meg til å se :)

Monica sa...

Hei! Jeg har to nesten like stoler som skal trekkes om, men har ikke begynt enda. Fikk du bestilt de stiftene fra den nettsiden? Gleder meg til å se, blir sikkert kjempefin. Når jeg får se ditt ferdige resultat, kan jeg kanskje begynne på mine:-)