tirsdag, juni 23, 2009

Nytt bålfat til Midtsommeraften!

Vi har vært i fjæra og grillet med venner i dag. Så utrolig fantastisk. Barna koste seg, pølser ble spist, kake ble nytet og brus ble sølt! Fantastisk.
Celine koste seg på svaberget og spiste tre grilla pølser med lompe!

St. Hans feiringen har tradisjonelt vært på "Mor og Far i Nord" sitt landsted, der "Far i Nord" alltid har fyrt opp de største St Hansbålene. Jeg lover - han begynte å bygge bålene dagen etter St. Hans og jobbet hele året for å få de største bålet. Større en naboene(og kollegaen) på holmen.



Celine i rømmegrøtrus. Herlige greier syntes hun. Rømmegrøt og spekemat er også tradisjon jeg har med fra "mor og far i Nord"


Også godbiten. Dette bålfatet har jeg ønsket meg så leeeeeeenge, og siden skattenissen var snill med oss i år så slo vi til. Jippi joho og tusen takk til verdens aller beste husbond! I skrivende stund sitter søster, Husbonden og jeg ute og nyter varmen fra bålfatet.

Husk konkuranssen om Demelverktøyet  og brodert gave her.

Christine

10 comments:

Monicas sa...

bålpanna e bare kjempeflott..har en på hytta....så bra at dåkker har hatt de fint.

Anonym sa...

For en fin og annerledes bålpanne! Hvor kommer den fra?

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Kjempefin bålpanne!
Hvor får man kjøpt en slik og hvor stor (og tung) er den?

mi-rachel sa...

så fint bålfat.
skulle også gjerne hatt et sånt.

Balke gård sa...

Så søt en blosmterkrans!! Hyggelig dere ahdde en fin kveld! Klem, Marianne

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Jenter
BÅLFATET HAR VI KJØPT PÅ BOLINA. SELVE FATET ER IKKE TUNGT(SER DET UT SOM), MEN STATIVET ER I STØPEJERN)

CHRISTINE

Christine Louise sa...

Åh så koselig dere hadde det :) Koselige bilder :-)

Klem fra meg..

aase sa...

Herlige bilder fra en flott aften!! 3 pølser til den lille jenta du.....jammen er hun flink å spise!!

Jannicke sa...

Det var en flott bålfat!
Kan jeg spørre hvor du har kjøpt det ;o) J.

Tomines hjem sa...

i know... og det er gooood plass for vinosdrikking der til oss mens vi ser resten av huset reiser seg.. i love love love...