mandag, juni 22, 2009

Helt utrolig hva som er mulig med Janome´n

For en liten stund siden hadde jeg besøk av en dame som virkelig kan å sy. Hun skulle prøve symaskinen min, fordi hun ønsket seg lik.  Det hele endte jo med at denne dama viste meg masse muligheter man har med janomen som jeg ikke hadde lært meg!
Her broderer jeg Celinesnavn på stoffet til en solstol. Stingene er formet til små hjerter!!! Utrolig kult! Det var sikkert hundre forskjellige mønster stingene kunne formes som!
Stolen kjøpte jeg på salg på living for leeeenge siden. Husbonden syntes jeg var skrullete som skulle kjøpe solstol til en baby som knapt var født! Ho ho ho
 
 
Nesten 40 000 sting er brodert i ryggen på stolen!
 

 

Celine er blitt den skuespilleren. Jeg sa til henne: Celine nå må du late som du hviler deg i stolen, og Celine la seg bak og hvilte seg!

Christine

34 comments:

tinemor sa...

Litt av en symaskin!
Utrolig flott ble det!!!!
Nyt dagen
Klem

irina sa...

Hun er nå bare skjømnn !!
Kom ikke inn i går. SkAL PRØVR NÅ
irina@start.no

Klem

Linda & Jørgen sa...

Helledussen, ho er så nydelig! Like den maskina di! Kjempefint! Klæm

Havets Datter sa...

For en fantastisk maskin!! Det ble jo bare så flott!! Hun er så søt den skuespillerinnen din ;o)

Ida sa...

Blir inspirert når jeg kikker innom bloggen din!! :-)
Har tenkt jeg skulle kaste meg ut i det med å sy - men det var det med hvilken symaskinmodell man skulle velge. Hvilken modell har du??

My home is my Castle sa...

Jøss såå flott !!!
For en maskin!! Men det sitter en kreativ dame bak maskinen og da ;)
Heeelt nydelig og for en herlig liten hjerteknuser :))))

Ha en fin dag
Klem,Kari

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hah! Disse mannfolka... ;P Man får da bruk for ting... ;)

Utrolig flott symaskin, jeg tror virkelig jeg må lære meg å sy. Eller bare blir gooood venn med noen som kan og gidder. *ler*

Pr nå er albumet til Hedda førstepri, har bare noen få bilder som skal limes inn.. :P

Lise sa...

Så fantastisk fint. Så flink du er:) Nå fikk jeg lyst å koste støvet av symaskinen min å prøve...

Ha en flott dag!
Hilsen Lise

aase sa...

Utrolig Christine!! Så nydelig hun er der hun sitter i sin EGEN stol!!

Den maskinen hadde nok ikke gjort jobben like bra her hos meg nei!!! Du har jammen lært deg å bruke dette vidunderet av en Janome!!! Jeg skal hente min gamle fra reparasjon denne uken jeg. Den kan ihvertfall forover og bakover.....

Å du, jeg vil bare få lov å takke deg veldig fordi du var så supersnill som bare du er på fredag!! Bordene ble bare akkurat slik jeg ville pga din uvurderlige hjelp med tyll!!!! Enkelt og romantisk ble det!! Tyllen gjorde seg bare såååå godt!! Tusen takk Christine!!

Ingvild B sa...

Wow! Herlig :)

KOSELIGE HJEM sa...

Stolen ble jo kjempeflott! Og det som er ekstra moro er jo at ingen har maken!

Anonym sa...

kjempekult! Skulle gjenre hatt sånn symasking ja!:) Ser ut som om det blir masse fint vær å bruke stolen i fremover:)
Ha en fin mandag videre!

Unknown sa...

Så gøy! En sånn symaskin skal jeg spare til. Kjempesøtt med hjerteformede sting! :)

Trude sa...

Så stilig det ble! Ja helt utrolig hva vi kan gjøre med disse maskinene våre...dukker stadig opp noen lure ideer.
Spennende å følge med på stolen også...i tillegg mange flotte bilder av lille miss Celine Italia...nydelig:)

Anonym sa...

Kjempeflott reportasje i Kamille!
Har fulgt med bloggen din lenge, og synes du har et flott hjem :)

Photo-Me-Life sa...

Kjempe fint altså! Sukk, du får frem så mye vakkert du...

White Heart Line sa...

Hei hei. Nå ble eg inspirert, og jeg har aldri sydd noe som helst. Denne må jeg bare få vite hvilke modell er??:)).

Elin:))

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Elin

Takk for kommentaren. Jeg har en Janome MC 11000, den er fantastisk!
Anbefaler!

Christine

Tina - Oppussing og Drømmer sa...

Så utrolig flott da:) En slik maskin kunne jeg tenkt meg også. Hvilken modell har du?
Klem

Tina - Oppussing og Drømmer sa...

Hei...så det nå, at du hadde skrevet modellen i innlegget over;)

Simple Lovely sa...

Sitter her med det nye Kamille bladet, kjempe flott innlegg! Og skjønt bilde av fam Bussoli:)
Som alltid, mye fint og inspirerende hos deg Christine!
Dere har det så fint hjemme, ser at hjemmet vårt er blitt preget av HvitStil!!
Ha en fin kveld,
Klem Julie

Tomines hjem sa...

Hei blomst.. Er det feil av meg å spørre om en solstol str. meg med mitt navn?? hoho.... HELT nydelig.. du er så flink... stolflink her også..
fine fine celine Iiiiiitalia!!!!

Mari sa...

En sånn maskin kunne jeg ønsket meg:)
Du har en nydelig datter!

mali-mo sa...

Neimenn, så søt ;) Bor nok en liten skuespiller i henne ja :)

Stolen ble flott med broderi, FOR en symaskin da ;) Og gleder meg til å se prosjektet under her når det blir ferdig ;)

Silje sa...

Utrolig hva man kan få til med en symaskin. Kjempe flott stol. Og Celine er herlig som altid.

Klem

Ellemeller sa...

Dåån! SÅnn kan ikkje mi maskin sy, enda eg betalte ei formue for den. Eg køyrer oppgradert Bernina 2000, men no blei eg litt misunnelig also:)

Ocean showroom sa...

Det var jo bare kjempevakkert!
Og for en søt liten "skuespiller" :-)

-Lene-

Anonym sa...

Så søtt - alt sammen!! Flink er du også :)
Ha en fin st.hans-feiring i morra!!

LillaLykke sa...

Hehe så søt hun er! :) Og for en flott stol, så flink du er!

Balke gård sa...

SÅ fin!!! Så flink du er!! Klem

Heidi sa...

Dame...? Har du hatt flere innom, eller? ;)
Veeeldig lyst på maskina, ja :)

Living laVida sa...

å, hvor misunnelig jeg er på den symaskinen din!:) Du lager jo de flotteste ting med den!
Utrolig skjønn liten jente du har!
Ha en fin St.Hans feiring!

Kjersti sa...

Så utrolig kult. Nesten så jeg vil ha sånn symaskin selv.

Lenemora sa...

åhhh, så skjønn!
Både ungen og stolen altså!

Klem Lenemora