onsdag, juni 03, 2009

Snakk om kvalitet.

Disse veskene og lommeboka er over 30(!) år gamle og jeg har arvet dem av "Mor i Nord". På vei til meg har de vært innom kusiner og tanter. "Mor i Nord" fikk den av pappa da de forlovet seg i Paris for 250 år siden.
 
Denne vesken var så slitt i læret da jeg fikk den, at jeg tok den med til Louis Vuitton i Oslo, og de plukket fra hverandre hele vesken og satte inn nytt lær og byttet alle reimer. Det mørkebrune mønsteret var like fint som da den var ny! (snakk om service) "Mor i Nord" har hintet frempå om at vesken eeeeeegentlig er hennes, men det kan hun bare glemme!
 
Denne Dior vesken er også urgammel, men like kul i dag synes nå jeg. Den har vært med på litt av hvert. Blandt annet har det ligget en lystgassmaske oppi, fordi "Mor I Nord" ikke ville ha lystgass da jeg ble født og tenkte at det var best å gjemme hele masken. (jeg tror jammen at lystgassen må ha slått inn først)
For meg er dette ett bevis på at det lønner seg å kjøpe kvalitet. Tror neppe at hvilken som helst veske hadde vært så fin eller lat seg reparere etter 30 år!

Celine er litt pjuskete i dag, så vi skal holde oss mest mulig inne i dag. 
Christine







Posted by Picasa

20 comments:

RA/finetingtingeling sa...

Det lønner seg uten tvil å kjøpe kvalitet. Å kjøpe en skikkelig bag eller veske, enten man kjøper den på flekken eller sparer, kan ses på som en investering og de er absolutt verdt å reparere litt på etter hvert. :D

Monicas sa...

flotte disse veskene....:) go bedring te jenta....

Nina og cocobongoo sa...

Wow 30 år? Imponerende! Kjempefine vesker. Skjønner godt at du ønsker å beholde de... hi hi;)

Fru Jensen's sa...

Oj, ja det må jeg si,30 år! Flotte vesker!
God bedring til minstemann!!

Copenhagen tips sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Strikkelaura sa...

Jeg har den blå Dior vesken din i brun clutch som jeg har arvet av mamma, den er over 30 år gammel den også, Like fin i dag, låsen er litt ødealgt. Vet du hvor jeg kan få fikse den??

Jeg har også arvet to nydelig Burberry vesker som jeg elsker!! (begge fra mamma, og fra samme tidsepoke) Blir alltid stoppet på gaten, og folk spør hvor de er fra, det er artig ;-)

Jeg har en lidenskap på design, og spesiellt da designvesker. Så ille at jeg aldri kunne kjøpe meg veske på H&M igjen!!

En skikkelig veske kan ikke måles med en billig veske. Ikke blir jeg lei de heller..jeg kunne prata om vesker i en evighet!

Anne sa...

Hei hei, nydelige vesker, jeg var innom lv butikken her om dagen, jeg sto og siklet på to forskjellige, men klarte ikke bestemme meg. Så det ble ingen, må bruke litt tid på å finne ut hvilken av de to jeg skal kjøpe. Hva måtte du betale for å ordne vesken? Ha en fin kveld.

Ocean showroom sa...

Så fina! Fin kvalitet blir bara bättre med åren. Jag har en Mulberry bayswater i färgen oak och den tycker jag bara blir finare och finare ju mer jag sliter den. Ha en fin kväll.
-Alexandra-

hvitstil.com/Christine sa...

Ocean showroom:
Jeg vet, jeg har akkurat samme veska. I Oak jeg også! Love it!

hvitstil.com/Christine sa...

Stikkelaura:
Jeg vet ikke hvor du får reparert Dioren din, men jeg tror jeg ville sendt en mail til Dior. Lykke til :)

Anne:
Jeg betalte ca 2000 kronesr for å få skiftet ut alt læret. For en ny veske koster det vel mellom 5 og 8 ett sted. Men viktigst for meg var det at jeg kunne ta i bruk akkurat denne vesken!

Andrea sa...

Kjempe stilige vesker:-)

Villa von Krogh sa...

Award til deg fra meg...

Strikkelaura sa...

Takk for tips, skal sende en mail til agenturet her i Norge for å høre om jeg finner noen. Ergelig at jeg ikke får brukt den skikkelig :)

Har Bayswater i sort jeg, enig i at de bare blir finere og finere..

Unknown sa...

Vakre vesker, tidløse og elegante, nyt din utgave :o)
Nanni :)

Victorias Inspirasjon sa...

Jeg må si jeg er veldig misunnelig på veskene dine ja! Kjempelekre! Og morsomt at de har holdt seg så godt og at du fikk knall-service hos LV - imponert! Mulig jeg stikker innom med min litt slitte lommebok også da ;-)

Anonym sa...

kvalitet er IKKE alltid synonymt med dyre merkevarer

Emma-har ikke blogg,derfor anonym

hvitstil.com/Christine sa...

Emma
Det er nok helt sant at dyre merkevarer ikke er synonymt med god kvalitet, men i dette tilfellet er det god kvalitet!

Christine

Trude sa...

Utrolig flotte vesker:-) Og ja, vesker av dyre merker har god kvalitet og går aldri ut av moten - en ordentlig investering. Får jo en ekstra betydning og verdi for deg, disse veskene, da..

Anonym sa...

Personlig har jeg 30-40 år gamle vesker både dyre merkevesker og helt "normale". Kan dessverre ikke si at supermerkene har holdt seg bedre enn de andre. Noen av de superlekre 60talls veskene i lær-av ukjent merke har holdt seg mye bedre enn LV`ene som har smuldret opp i læret (som Christines) De færreste ville bruke 2000 kr på å restaurere en hvilken som helst veske.Det er med vesker som alle andre ting; vi steller bedre med det vi har betalt mye for og det kaster vi ikke bare fordi det ikke er moderne lenger. Lampen fra Ikea går på dynga eller til nød brukt i skjulet på hytta mens den fra Kartell blir pakket inn og satt på loftet for å
vente på sin renessanse.

Ha en fin dag
Emma

Anonym sa...

Personlig har jeg 30-40 år gamle vesker både dyre merkevesker og helt "normale". Kan dessverre ikke si at supermerkene har holdt seg bedre enn de andre. Noen av de superlekre 60talls veskene i lær-av ukjent merke har holdt seg mye bedre enn LV`ene som har smuldret opp i læret (som Christines) De færreste ville bruke 2000 kr på å restaurere en hvilken som helst veske.Det er med vesker som alle andre ting; vi steller bedre med det vi har betalt mye for og det kaster vi ikke bare fordi det ikke er moderne lenger. Lampen fra Ikea går på dynga eller til nød brukt i skjulet på hytta mens den fra Kartell blir pakket inn og satt på loftet for å
vente på sin renessanse.

Ha en fin dag
Emma