fredag, juni 19, 2009

Stolarbeid i skai

Da er arbeidet med stolen i gang. Det er 18 millioner stifter i stolen, og de må bort. Jeg har funnet noen sølvfargede møbelspiker i rekke der bare hver 5. spiker skal bankes....
 
Jeg har vært på Stoff og Stil og kjøpt hvitt "skinn" (skai) til stolen. Nå er det bare arbeidet som gjenstår, og det er mildt sagt ikke få spiker som skal ut.

*Det jeg lurer på er knappene til stolryggen. Noen som hvet hvordan jeg kan trekke om knapper, eventuelt hvor man får kjøpt hvite møbelknapper?????

* Er det noen som vet hvor man kan kjøpe ny fjærinnmat til en stolpute?

*Noen som vet hvor jeg kan levere hvit skai og få sydd en lik pute som det er i stolen? (Jeg skal trekke om stolen selv, men selve puta med glidelås og kant tenker jeg noen andre kan gjøre)

Ha en fin fin fredag kveld. I morgen skal jeg i kirken og se på en Narvik-jente som gifter seg. Bryllup er hyggelig. Etterpå blir det lunsj med gode venner. Gleder meg!

Christine
Posted by Picasa

9 comments:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

kan nok ikkje hjelpe deg dessverre, men eg gledar meg til slutt resultatet :)
kanskje det fins ein møbelsnekkar i nærleiken som du ikkje veit om??
lykke til!!

god helg :)

Klem M :)

Anonym sa...

Jeg vet at du kan levere den puten til Rønsdal på hvalstad eller doxa interiør på blakstad (vis a vi bunnpris) så syr de det for deg. lykke til

Fru Bull sa...

Knapper som du "trekker om" selv i det stoffet du ønsker får du kjøpt i alle sybutikker. Så må du ha en nål med bøy på for å sy i knappene. Jeg gjorde det hvertfall på den måten.

Anonym sa...

Sjekk med en skomaker, de skal være ganske så flinke til forskjellige saker, og ikke så dyre heller.

Anonym sa...

heija snuppa mi!!
ser du har mange prosjekt på gang som vanlig! Flinka!!!

Nej, ser ikkje ut som at det blir oslotur på meg å lille snella no iløpet av sommern.. må prioritere huset først og fremst! Enn dokker tur til nord?? kommer uansett ned til høsten, å da skal eg ta me lille vennen, så ho å Celine-mor kan leke!!

håpe alt e bra me dokker.. treng litt oppdatering nemlig ;) gikk bryllupet bra? med barnevakt osv?

megaklem til ei hææærlig dame ;)

May sa...

Jeg vet at enkelte sybutikker trekker om knapper for en liten sum. Er i hvert fall en i Fredrikstad som gjør det.

Gooood helg!

Stine

Gurimalla! sa...

Å lage knapper er veldig enkelt. Her kan man kjøpe knappe-kits i forskjellige størrelser: http://www.etsy.com/shop.php?user_id=5510563

by Siv sa...

Utrolig flott stol du har funnet deg :) Gleder meg til å se ferdig resultat, men alle stiftene tar kanskje en evighet...?
HUff jeg har ikke tålmodlighet til slikt... Gleder meg til neste Kamille hurra!
Ha en strålende flott helg
*Siv*

Meg sa...

Hei!

Knapper kan du kjøpe på stoff og stil og trekke om selv. Det følger med en sånn pressgreie og du banker selv med hammer.

Fjærinnmat aner jeg ikke. kanksje en brukt og antikk handel kan ha noen liggende.

Du som er så flink til å sy, kan sy puten selv ;) kjøp en nål som tåler skinn/skai på stoff of stil og sy ivei :9

Gleder meg til å se resultat.