søndag, juni 07, 2009

Se hun går!

Celine har gått lenge mens hun har holdt seg i stoler, bord vegg osv, men hun har vært litt redd for å slippe seg. De siste dagene har vi sett at hun er blitt veldig mye tøffere, og i dag slapp hun seg helt. Og når det først skulle gjøres, så gjore hun det skikkelig. Ikke noe to skritt, men hun krysset hele stuegulvet alene!


Ikke så lett å filme med mobilkamera, men man ser da litt!


Her er Celine med vognen sin da vi var på cruise med RCCL. Hun raset rundt på båten med vogna si, men gå uten hennes venn vogna ville hun ikke!


Her er hun rundt 10 mnd og går rundt kjøkkenet, mens hun holder seg i skapene. Da trodde jeg  at hun kom til å gå hvert sekund! Hihi



Da hun fikk dukkeseng brukte hun den som gåstøtte, og dyttet den rundt over hele stuen.
Nå er det kveld. Natta!
Christine

33 comments:

Christina sa...

Åhh så søt hun er!

Klem

mi-rachel sa...

det er jo så kjekt når de begynner å gå. en ny verden åpner seg for dem :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

so artig :) stor stas :)

Villa Creme sa...

Så morro! Et stor øyeblikk!
Hun kommer til å forandre seg de neste ukene, blir liksom litt veslevoksne når de er helt på egne ben!
Madeleine gikk når hun var på dagen 11 mnd gammel, var egentlig glad for det. Slet ut 5 strømpebukser i uka når hun krabbet;)

Ocean showroom sa...

Så gøy!
Hos oss har begge to vært ca 13 mnd når de startet å gå. Er litt greit å få de opp fra gulvet :-)
-Lene-

Nostalgia sa...

Så herlig !! Ja det er et stort øyeblikk når de søte små tar sine første skritt på egen hånd :-) Snart løper hun også :-D.

Ha en fin ukestart !
Klem, Nostalgia

Linda & Jørgen sa...

Helledussen ho er så nydelig! Åh så flink jente! Klæm

Unknown sa...

Gratulerer!!! Det er så stort når de begynner å gå for første gang! Nå blir det mye løping på dere også. :) Ha en god natt!

Maria W. sa...

For en herlig datter dere har! :)

Margrethes hus og hage sa...

Det er jo en milepæl å begynne å gå :) Det er en koselig alder!

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Den gode feen sa...

For ein utruleg herleg filmsnutt!!! Det er så stas når dei tar sine første skritt :) Eldstemann hos oss gjekk sidelengs over stovegulvet første gong. Han hadde gått så lenge langs med møblar, at han rett og slett tok sidesteg over gulvet, hehe. Sov godt, eg skal også ta natt nå :) Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så flink hun er!! :)))) Elsket filmen fra båten, for en gange, Hedda er fortsatt ustø og "løper" etter vogna. ;)

De blir så store når de går!!!!

Unknown sa...

Så vakker lita prinsesse som går så fint!
Utrolig sjarmerende alder:) Nesten så jeg ble litt vedmodig her. Minste jenta mi er jo 7 år, så den vakre baby-tiden er forlengst forbi:)

Ha en fin uke:)

Anonym sa...

Hei Christine!
Så nudelig-det er en spennende tid:-)
Min går vel snart også..?
(ett år om tre uker..)
En ny og stoor verden åpner seg for dem!
Ha en fin uke, klem Hege.

Charlotte - FO² sa...

åååå så herlig hun er!! Å så flink hun er! Koselige små videosnutter :)

Mariann sa...

Så herlig å se... Min lille lo for første gang idag.. Gjett om vi ble tussete :-)

Havets Datter sa...

Gratulerer med de første skrittene!! Herlige filmsnutter begge to.. sitter å smiler for meg selv nå :o)

Fargelykke sa...

Så flink hun er:)
de er så herlige når de endelig slipper seg å stabber stolt og kry rundt å utforsker verden med små barnehen.der.

Monicas sa...

nok en milepæl....husker min eldtste sønn da ha skulle går,...gikk rett mot en oljekamin...¨å brant begge hender..gikk nesten 4 mnd før han turde å prøve seg igjen....flott jente dere har, og flott stilkarakter:) go mandag

Ocean showroom sa...

Åh, stort ögonblick. De blir så "stora" på en gång! Ha en fin dag! -Alexandra-

Kusine Maria sa...

Å SØTA!!!
Det kalles perfeksjonisme vet du.. Når ho først skulle gå så skulle det se ordentlig og stilig ut, og det gjor det virkeli ;)
High five til Celine.
Kan vi møtes snart, pliiiis??

I de dype skoger sa...

Så moro!! Christian slapp seg også i går etter å ha vært en skikkelig reser med gåvogna.. Det er så gøy å se der de stabber avgårde..

Så fint det var det du hadde gjort for brudeparet, kjempe gøy!! Vi hadde også forresten Det vackraste som sang i kirken :)

Ha en fin dag!

Klem

Anonym sa...

hei

Har alltid kost meg når jeg har vært innom bloggen din. Full av innspirasjon og vakre prosjekter. Skjønner jo at ingen fornyer og forbedrer hjemmet sitt hver dag men i det siste synes jeg faktisk bloggen din er litt kjedelig. Hva med å ha en egen Celine blogg for familie og venner? Du må jo ikke oppdatere interiør bloggen din hver dag-selv om du er utrolig produktiv.
Dette er bare ment som et råd fra min side-sier ikke at det er ett godt råd engang. Jeg er kanskje ikke den typiske bloggeleseren men jeg synes det av og til blir en overeksponering av små barn som ikke har mulighet til å "gjemme" seg. En slags Big Brother de har blitt meldt på av foreldrene. Visst er de søte men kanskje privatlivet deres skulle respekteres litt mer? Kanskje ikke like morsomt å begynne på skolen og "alle" vet når du sluttet med bleier og alle ferier du har vært på siden du ble født o.s.v.
Egentlig litt tilfeldig at dette innlegget kom til akkurat deg men du virker som en reflektert og rolig person som ser denne kommentaren for det den er og ikke som et personlig angrep.
Ønsker deg en flott dag
Hilsen Ellen S.

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Ellen S
Takk for kommentaren din. Du vet, alt går i perioder i livet. Akkurat nå er det mye utenfor bloggen som tar tiden min, og da er det ikke tid til så mye store prosjekter hjemme.(Ikke vil jeg bruke mye tid eller penger på hjemmet vårt nå av en spesiell årsak) Dog forandrer det seg snart, for vår lille familie står foran store omveltninger i vår hverdag....mere kan jeg ikke si om det nå.

Ellers er det frivillig å lese bloggen min. Jeg blogger omvårt liv med Celine, Interiør, foto, blomster , utflukter osv. Bloggen min er på ingen måte så mye lest, at jeg er bekymret for Celines liv senere. Ved ett eneste(eller kanskje to) tastetrykk er hele bloggen slettet, og det akter jeg å gjøre den dagen jeg synes det er nok.

Jeg håper du fortsetter å følge bloggen, men om du synes jeg ikke blogger om det som opptar deg, så forstår jeg godt at du dropper hvitstil.com. Jeg kommer ikke til å dele opp bloggen selv om det kunne vært ett godt forslag.

Ha en god dag. Christine

Anonym sa...

Hei igjen.

Takk for svar. Ryddig,ordentlig og saklig som jeg forventet av deg. Fint at det går an å-vil ikke kalle det kritisere,kanskje heller sette spørsmål ved noen ting uten at det blir utskjelling og sure miner.
Lykke til med ditt store prosjekt-som jeg gjerne vil følge når det kommer.
Igjen ønsker om en god dag.
Ellen S.

Ellen sa...

Så utrolig søt hun er. Moro å se på snuttene du har lagt ut. En liten solstråle så absolutt!!

Sanne sa...

Hei Christine!

Er mailen din oppe å går?

Sendte deg en mail ang monogram servietter til bryllupet vårt 07.08.09. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem? Derfor skriver jeg et nytt lite innlegg her:-)

Deilig alder Celine er i nå:-) Har selv en datter på 13 mnd som stabber rundt på samme måte. Helt herlig:-)

Chrisitne sa...

Sanne:

Kan du sende meg en mail på christine@hvitstil.com

Jeg tror jeg har lest mailen din, men finner den ikke.

Sender du en ny?

Christine

Vår lille hage sa...

Så bra ! Husker godt da mine gikk ! En utrolig opplevelse !

Anonym sa...

så søt hun er =)

Strikkelaura sa...

Vil bare legg inn en kommetar på at selv om du sletter bloggen din, forsvinner ikke alt du legger ut vekk fra nett. Det du publisere på nett vil ALLTID forbli på nett, det vil du aldri kunne slette. For alle som er på nett er det bare å trykke kopi og lagre...det sprer seg som ill i tørt gress.

Jeg er enig med Ellen, barn er uskyldig små som aldri har bedt om å bli eksponert.
Selv har jeg valgt å ha en anonym blogg uten ansiktsgjenkjennelser pga. jobbkarriere o.l. og ingen ønske om å bli eksponert. Jeg har akkurat de samme holdningen til Facebook. Men skjønner selvsagt at andre ikke har det.

Jeg gleder meg også til mer interiør, sy og gjenbruk tips. For det er du rå på! Elsker det ;-)

Sanne sa...

Har sendt ny mail til deg.
Har du fått den?

Marie sa...

Så gøy at hun går! Jeg har fulgt tidvis med dere her, men lenge siden sist jeg var innom. Min lille gutt på 10,5 mnd slipper nok taket snart han også. Veldig morsomt!
Gøy at du kommer i neste Kamille da! Tydelig at de har oppdaget verdien av interiørbloggere :-)
Klem fra M