tirsdag, juni 02, 2009

Rydding får være rydding

Celine og jeg fikk plutselig muligheten til å dra på besøk til en dame på Brønnøya. Brønnøya ligger på utsiden av Nesøya og man må reise med kabelvogn for å komme dit!

Celine synes at kabelvogn var helt topp.

Damen vi besøkte hadde både kyllinger og barn, så Celine var helt i sitt ess.

At det finnes en slik idyll få minutter bortenfor huset vårt ante jeg ikke. Jeg følte at jeg var i Emils  Katthult og at barna på Brønnøya antakelig vis går med blå forklekjoler og guttene bruker nok knebukser!

Beklager mobil bilder! Neste gang skal fotoutstyret med!Anbefaler en utflukt til Brønnøya, men ta med niste, for det er ikke akkurat butikker der ute!

Christine
(som har en lang ryddekveld foran seg)

10 comments:

Lykkelita sa...

Nååhh, så koselig det så ut der da:)
klem!

Mio Casa sa...

Åååå...nå fikk jeg skikkelig barndomsminner her! Var på Brønnøya mange ganger når jeg var liten jeg. Mamma`n min og min stefar bodde på Nesøya (jeg bodde hos pappa`n min.
Var rart å se bildene, husker hvor stas jeg og broren min syns det var!!

Anne sa...

Det var jeg ikke klar over, guri så idyllisk:) Rydding ja, sukk, jeg burde absolutt kasta meg ut i ryddeverden, men jeg har ikke lyst...

små og store drømmer sa...

Brønnøya er så koselig.. Jeg pleide å jogge runden ukentlig før. Men det var når jeg bodde hjemme. Nå blir det ikke så mange turer dit dessverre. Men en tur i ny og ne er alltid hyggelig :)

Anonym sa...

Det er knallflott der ute!!!
Må flire av at du kaller det kabel VOGN.....

Vi andre på Nesøya kaller det kabelferge.....

:knis:

Nesøyamamma

Ocean showroom sa...

Så ut som en herlig utflykt, og så praktisk at det var en slik uoppdaget perle "rett rundt hjørnet":-)
-Lene-

Lemonia sa...

Hei Christine,
Tittet litt i bloggen din da jeg så du hadde begynt å følge min. Jeg tror vi har gått i parallellklasser på Frydenlund. :-) Veldig søt jente du har.

Brocante sa...

Har aldri vært der, men dette ser idyllisk ut. En fin utfluktsmulighet kanskje?

Ocean showroom sa...

Det såg mysigt ut! Jag har aldrig varit där men det kan ju tänkas att jag tar en tur. Ha en fin dag! -Alexandra-

Berit sa...

Heisan - jeg er ei av dem som stadig er innom å leser men som ofte glemmer å legge igjen et spor.
Ser at flere fikk barndomsminner her i dette innlegget, jeg også!
Brønnøya var et paradis husker jeg, selv om jeg ikke var der såå mange ganger. Men kabelferga ja den husker jeg godt!
Takk for at du deler om deg med inspirasjon! Jeg venter bare på at papirarbeidet skal avta, slik at jeg får skikk på dette huset.