torsdag, januar 22, 2009

Det blomstrer!

Det blomstrer i vinduskarmen vår. Tusen takk Marthe og Knut.

Celine hviler seg, og da tar jeg frem macen. Macen har fungert fantastisk i 3 år, uten noe feil av noe slag, men nå er den begynt å hoste litt. Internett slår seg av, og maceksperten  i butikken klør seg i hodet..... Da får jeg se hva det blir til. Det finnes mange billige pcer på markedet nå, men jeg er blitt veeeeldig glad i min MacBook.
 Noen som har sett noen gode tilbud på Mac?

Nå skal jeg lage kjøttkaker til middag. Noen som lager kjøttkaker på samme måte som meg? Jeg lager kjøttkakedeigen som vanlig, men steiker dem ikke i stekepannen. Jeg former kakene og setter dem i en ildfastform i stekeovnen. Da slipper jeg ekstra fett til stekepannen og jeg slipper all stekosen. Jeg er i alle fall veldig fornøyd!

xoxo
Chrisitne




16 comments:

En hvit drøm sa...

Hmm… har du oppdatert nettleseren din?
Det skjer jo så mye på tre år.

Anonym sa...

åh nå fikk jeg lyst på kjøttkaker jeg! Jeg steker de i panna og så har jeg ertestuing til, mannen vil gjerne ha kålstuing han da. jeg er fra nord-norge jeg MÅ ha erter jeg hahahaha :)

hvordan er det å bruke mac i forhold til vanlig pc? vi snakket om mac hjemme i går kveld serru, men jeg har ingen erfaring i grunn.

Monica sa...

Det var synd med macen din da... har hørt at det skal utrolig mye til for at mac skal gå sundt!!! Jeg steker kjøttkakene i pannen, men fikk veldig lyst å prøve å steke dem slik som deg, det hørtes bra ut! Hvor mange grader har du ovenen på og hvor lenge ca? (jeg er slik at jeg må ha alt med tskje huff og huff hihi) ha en videre fin torsdags ettermiddag!!

Maliva`s verden sa...

Ja den varianten av steking av kjøttkaker er jo perfekt i dissa light tider...Takk for tipset,og fortsatt gò ettermiddag:O)

Anonym sa...

Dumt hvis macen begynner å surre, vet jo at du er så fornøyd med den i utgangspunktet. Living White fikk seg ny mac i går, sjekk med henne hva den koster ny (hun har fått den av Elkjøp, etter en tvist mellom de to)
Hvor mange grader/midt i ovnen m.m ? Blir de like brune og fine "all over" som når man steker de i pannen og blir de saftige tro?
Blosterkassen fra vennene dine var hyggelig når den blomstret :)
Ha en fin kveld :) Klem

Tonje sa...

Så fin blomst!!

Genial måte å lage kjøttkaker på.
Den skal jeg teste neste gang.

Klem Tonje

Prinsesse Elin sa...

he he nei ingen tilbud men du kan få kjøpe en imac på kule hardisk og flatskjerm for en billig penge.
Vurderer sterkt å selge den.
ha en herlig dag snuppa:O)

Bea sa...

hmmm vet dessverre ikke hvor de kan ha salg på MAC....

Tusen takk for tipset med kjøttkaker... det må prøves ut:o)


Klem fra Bea

Monicas sa...

Smart måte å lage kjøttkaker på ....det har ikke jeg prøvd,..tenk ju...(fint i vinduskarmen din du)

Mette sa...

Hei! Så lurt å steke kjøttkaker slik. Jeg elsker alt jeg kan putte i ovnen! Da passer det liksom seg selv, og jeg kan gjøre andre ting;)(som å blogge og besøke andres blogger)
Dere koser dere med ny kaffe vel?! Tilogmed jeg som eg. ikke er glad i kaffe, synes den kaffen er god! Vi hadde en sånn maskin et sted jeg jobbet, du kan tro det gikk en del kaffe!
Ha en god kveld!

moniq sa...

hørtes ut som en lur greie med å hive kjøttkakene i ovnen! Må teste det engang.. jeg lagde det faktisk til middag i går :) Du har en innmari fin blogg og jeg syns det er såå mye lekkert å se på her. Blir skikkelig inspirtert! tror jeg snappa ideen din om en boks med kort i... ?! Jeg hadde en boks som jeg ikke brukte til noe, men nå er det kort i den. OM det var deg da.. hehe.. Ha en fin kveld!

Lykkelita sa...

Sender deg en stor helgeklem, jeg tar en pause fra alt som heter data fram til mandag. Uka har vært hektisk og jeg skal prioritere litt kvalitetstid med familien - det trengs akkurat nå...
Hils:)
- Gud, som vi venter på prinsessa nå - spent:)

Anonym sa...

Det er bare så mange tips du har her Cristine- du skulle nesten fått betalt:)

Jeg som mange andre her inne har blitt svÆrt så inspirert av allt tisene dine- noe med å komme fra Nord muligens??

Vi skal iallefall nå de nermeste dagen lage kort etter ditt tips- noe jeg gleder meg til og takker din siden for en glimrende ide.

blogg: uniktliv- Med hilsen Gunn Eren og Can Aksel 11- snart 12 mnd :)

Anonym sa...

utrolig lurt å ha kjøttkakene i stekeovnen!!!!! hvr mange grader og hvor lenge for å få de skikkelig gjennomstekt?

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg steker dem på 180-200 grader i inntil 30 minutter. Jeg skjærer litt i en og sjekker ståa!

Deretter trekker jeg dem litt i sausen. Pass på å ikke få med all fettet som kommer ut av kakene i sausen.

Anonym sa...

Når jeg lager kjøttkaker så legger jeg de i muffinsformer, det anbefales på det sterkeste. Ikke noe steikeos også blir det jo så fin form på de!!

Hilsen superkokken i Nord.