lørdag, januar 24, 2009

Hjemmelaget bursdagsgave

Min venninnes lille jente blir 3 år på mandag. Hun har akkurat flyttet inn på nytt rom, som min venninne har laget til ett zoo rom. Masse dyr i fine farger på veggene. I den anledning har jeg laget en pute  til bursdagsbarnet.

Jeg har fått ett bilde av ett av dyrene på veggen i rommet hennes, og sting satt det. Så har jeg brodert denne elefanten på en pute.

Navnet hennes har jeg først tegnet på papir med litt barnslige bokstaver. Jeg tok bilde av tegningen, og stingsatte bildet. Litt jobb, men fornøyd med resultatet!

Lille-jenta har hoppemadrass på rommet sitt. På veggen bak vises litt av elefanten jeg har brodert og flere av dyrene.

Her er utgangspunktet til bildet.


Her er navnet som jeg først tegnet på papir.

Nå vurderer jeg om jeg skal sy på rosa silkebånd rundt. 

God Natt
Christine

17 comments:

Anonym sa...

Nydelig pute!
heldig jente!

Ønsker deg en fin helg!

Kort og Søm sa...

Guri malla..du er jo super flink!!
Bøyer meg i støvet..(også tror jeg jammen jeg ønsker meg en sånn broderingsmaskin.. :o) Tror jeg har spurt før, men hva slags symaskin har du??

Anonym sa...

Å så morsom pute, likte skriften veldig godt, den var artig & til å bli glad av!!!
Heldig liten frøken som har deg i venneflokken :)
God natt
Klem fra det hvite ♥

uniktliv sa...

Lekkert:)

gupe sa...

så nydelig...du er jo så flink..helgeklem fra meg:)

Karna sa...

Erlighet så fint, du er kjempe flink!

Anonym sa...

Hei, kjempesøt pute! Bruker du programvaren Digitizer fra Janome?

Jannicke sa...

Så flott pute! Gøy å få hjemmelagde gaver!
God lørdag ;o)

LillaLykke sa...

Nydelig! :) Så flink du er!

Bea sa...

Så fin den ble:o)


Klem fra Bea

Anonym sa...

ååå, så flink du er, den ble kjempe søt:)tipper den vil falle i smak, ja:)

God lørdagkveld:)

-Rachel-

Klaffen sa...

Dån Christine! Du er helt RÅ altså!!Tenk deg for en gave å få for ei lita nydelig jente da!!! her snør det katter & bikkjer, pus ligger trygt på fanget til mor og vi bare nyter en lat dag! klem

Monicas sa...

Forseg gjort som alltid...du er innmari flink til det der....go helg te sør fra nord

Mia, New Room Interior sa...

Utrolig flink du er-heldig liten jente som får den flotte puten! HA en fin helg! Klem-Mia

Mette sa...

Hei!
Det ligger noe til deg på bloggen min.

Søt pute du har laget!

Mette

Frau Putz sa...

Åh, hvor er den fin!

Jeg ville ønske, at jeg havde sådan en symaskine, som kan brodere. Min kan bare sy ligeud og zig-zag :o)

Sikke mange fine ting, man kan lave med sådan en broderimaskine.
Tror jeg skal forsøge mig med Lotto, så jeg kan få penge til en sådan maskine...

Anonym sa...

Når du poster sånne innlegg med alle de flotte tingene du lager i gave til dine venners barn kjenner jeg at jeg veldig gjerne skulle vært i din venneflokk ;-) utrolig fin pute og hjemmelagde og ikke minst unike gaver er jo de aller beste! Drømmer om alt det fine du kunne laget til min lille gutt som er på Celines alder... sukk! Du er vanvittig flink!