søndag, januar 25, 2009

Forslag til oppfinnelser

Tiden var i dag kommet for å la Celine styre spisingen sin selv. Hun fikk brød med prim i biter og en halv-blings slik at hun kunne velge hva hun ville ha. Alt gikk ned på høykant- og mere til. Etterpå var det prim og brød overalt!
Lurer på om vi burde begynne med manerer snart??? Fot på bordet?!!?

I denne forbindelse har jeg forslag til oppfinelser:
  • Tripp trapp med eget bord (jeg tok frem gjestestolen fra IKEA som har eget bord)
  • Engangscover(miljøvennlig selvfølgelig) ti å sette babystolen på for å samle opp brødbiter med prim som går i gulvet
  • Engangstrekk (dette også miljøvennlig) som man kan trekke over stolen mens barnet spiser (griser)

Da skal vi gjøre oss klar til å dra til byen. Husbonden viser som vanlig frem hus på søndager, og Celine og jeg henger oss på slik at vi kan trille litt og titte på livet i byen.

Chrisitne

12 comments:

familiens Johnsens hverdag sa...

Vi har en sånn plate til og ha under kontorstolen under minstemann sin stol . Da beskytter vi gulvet der han sitter iallefall.. for det blir litt ekstra grisete der de minste sitter.. Viktig for oss at de spiser alene.. Men å begynner han og bli stor da.. så nå kan vi snart fjerne denne gulvbeskyttelsen..for det er jo ikke helt pent da:d

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg vet det finnes sånn til å ha under stolen, men det er ikke engangs, og ikke husker jeg hvor jeg så det heller... ;)

La merke til foten selv, synes stilen hennes er fabelaktig! :D

Hedda prøver brød med leverpostei nå, litt vanskelig dette med mat som må tygges litt på. *ler*

På Mammas Hus ligger det en liten ting til deg, takk for at du har en flott side! ;)

Og god søndag - her skal det males!

Livy sa...

Så skjønn hun er med benet på bordet!! *smile*

Jeg kjøper garantert oppfinnelsen din! Vi får ikke lov å hjelpe Lille S med brødmaten lenger, hun blir rasende! Så her er det prim, leverpostei, ost og brød over alt på kjøkkenet!!

Ønsker deg en fin søndag!
Klem fra Livy

Takk for at du tar deg til å lese bloggen min sa...

hehe okei det skal være en plate som er lett å vaske av sier bare eg me noen kanter rundt å litt stor dlik alt faller ned i den lille boksen :) kankje me en bipose på alt faller i posen etter barnet har spist er det bare å knytte posen vips ferdig hehe

Villa Creme sa...

Jeg hadde bordplate til tripp-trapp stolen til Madeleine. (Hun hatet tripp-trapp så intenst at hun skrek og sprellet så ille at vi måtte selge den igjen og kjøpe en prima-pappa stol istedet). Tror det er standardtilbehør.
Når lillemor er i barnehagen så søler de og griser så ille når de spiser, og de bruker ikke smekk. Etterpå putter de barna i utedresser og dunposer o.l med det grisete tøyet. Mannen min så på ansiktsutrykket mitt den første dagen at jeg fikk helt hetta, han må bare le:) Så jeg tror vi bare må finne oss i det, og forbarme oss over oppfinnelsen som heter vaskemaskin og skurebøtte!

Tulip sa...

Hehe, herlig bilde! Ja manerer har de ikke disse små som spiser alene for første gang, men herlig å se på da!

Lure oppfinnelser du har! Må ta patent på dem:)

Min lille krok i verden sa...

Herlig bilde av en avslappet liten frøken. Manerer får hun nok tidsnok lært seg ;-)
Vi vurderer fortsatt om vi skal kjøpe oss et par høner som kan bo under bordet. De kunne tatt smulene og så kanskje en hund som kunne tatt f.eks. primrester rundt omkring :-)
Nyt søndagen, Christine!
Jeg har nettopp hatt en to timers økt med ute og måkt unna nok snø til å få bilen ut av garasjen. Puh, det er slitsomt å være hest!
Fin søndag!
Klem

Carpe Diem sa...

He he, søt:)
Hugsar da minstejenta her åt middag sjølv.... Ho hadde smekke med armar + ei sånn plastsak med oppsamlar, allikevel klarte ho å få middagsgris på seg. Skulle hatt smekke med både armar og bein. Det endte opp med at ho somregel satt i berre bleia når vi åt, he he.

Anonym sa...

Hei og takk for ein kjempefin blogg! Eg er ofte innom sida di, og du gjer at eg vurderer sterkt å starte min eigen blogg. Er berre så redd at eg ikkje rekk å oppdatere så ofte, og det er nettopp det som er så kjekt med din blogg: du skriv ofte om koselege ting og har fine bilder som inspirerer!

Gaia & ko har hatt underlag til å legge under stolen (voksdukaktig stoff).

Bitteliten sa...

kanskje ingen trøst og si: Just get us to it....
En ministøvsuger, et feiebrett og en fuktig klut er fast avslutning på samtlige måltider her i huset... ;)

Monicas sa...

koselig bilde av den lille damen med benet på bordet..måtte smile...manerer kommer..trust me..ja, når ungene skal spise alene..blir nåkka gris ja..men det e vel en del av læringa..:) go søndagstur

Anonym sa...

Hei Christine,

Det går faktisk an å få kjøpe et bord/plate til Tripp Trapp stolen - men ikke i Norge. Jeg fikk akkurat min med posten idag fra Sverige og er kjempe fornøyd :-)
se www.abcleksaker.se
Lykke til -

Hilsen Sacha & lille Emma