søndag, januar 04, 2009

Stolprosjektet er ferdig!

Stolprosjektet mitt er just ferdig, og jeg skal innrømme at jeg er stolt. Det er første gang jeg trekker om en stol. 
Her er resultatet:

(trykk på bildet så blir det stort)
Stolen har jeg først vasket med salmiakk grunnet med vanlig heft grunning. Når grunningen var tørr la jeg på bladsølv for å få ett metallisk utseende. Jeg synes sølvlakk ser mest grå ut, men dette ser metallisk ut. 

Og for en pirkejobb. De tynne sølvflakene går i stykker hvis du ser litt hardt på dem!

Setet er trukket med hvit kraftig sateng fra Stoff og Stil. 

Etter at sølvet var lagt på og tørket lakket jeg stolen med klar blank lakk. (spray)

Her driver jeg å bretter inn stoff kantene og stifter fast stoffet. Jeg er ganske sikker på at de som kan trekke om ler godt av min selvlærte måte jeg har gjort det på. Tilslutt limte jeg møbelbånd over stiftene. Celine leker på ny leken sin i bakgrunnen over.

Her er utgangspunktet. Bildet ble veldig dårlig, men det får gå.

Stolen har jeg ikke bestemt hvor skal stå enda. Kanskje soverommet?


God Søndag!
Christine
xoxo




37 comments:

Bette sa...

Så nyyyyydelig!!!! Du er jo kjempeflink!
Ha en flott søndag!
-Bette-

Therese sa...

Det kan godt hende en møbeltapetserer ler, men jeg er skikkelig imponert. Resultatet ble jo kjempefint. Gratulerer så mye :)

tinemor sa...

Skikkelig fin!!!
Stolen er jo ikke til å kjenne igjen!
Så smart å bruke blad-sølv.
Vær stolt av deg selv for supert utført jobb!!

Fridashus sa...

Du, det ble kjempefint! Kult med den metall(sølv) farven du brukte.

Ha en fortsatt god søndag.

My home is my Castle sa...

Jøss så stilig !!!Knallfin !!
Du imponerer stadig du :)) Og nåde dem som ler av deg....
Du er kjempeflink :))

Klem,Kari

krinkelkroken sa...

nydelig, her har du god grunn til å være fornøyd, høres også ut som litt av en jobb;)

Huset på toppen sa...

Wowwww, for en makeover:-) Du er dyktig!! Stolen ble nydelig,passer helt sikkert fint på soverommet:)
Ha en fin søndag!

Anonym sa...

Unnskyld utrykket, Christine, men denne stolen ble DRITLEKKER!!!

Du er så flink at jeg blir helt matt, så gøy det må være å sette en plan ut i livet og få det til med så bra resultat og en helt annen ting jeg vil tro at den heldige mannen din er bare SÅ STOLT av deg!

Ha en superfin søndagsettermiddag, klem Ann-Christin

Siren sa...

Så fint det ble, skikkelig kreativt!
:)

Anonym sa...

Så flink du har vert:)
Stolen ble kjempe fin, du har hatt en god jobb her. Kjempe gøy å se hvor fint det blir med litt maling og nye stoffer. Har 6 sroler 1 bord 1 skjenk som skal få en overhaling i løpet av våren.

Ha en super fin kveld:)

Klem Anita

Anonym sa...

Så flink du har vert:)
Stolen ble kjempe fin, du har hatt en god jobb her. Kjempe gøy å se hvor fint det blir med litt maling og nye stoffer. Har 6 sroler 1 bord 1 skjenk som skal få en overhaling i løpet av våren.

Ha en super fin kveld:)

Klem Anita

Crinoline sa...

Dette er en hilsen fra en helt fersk blogger. Du er kjempeflink, har fått mange tips og ideer fra bloggen din. Den er lagt inn i min bloggliste.

Trude sa...

Nydelig!!

Anonym sa...

Den stolen ble nydelig.....virkelig :)
Jeg har fire stoler til spisebordet som jeg skal trekke om .....når jeg finner et stoff jeg liker godt :)

Klem :)

Interiør 63º N sa...

Kjempestilig :-D
Hvem bryr seg vel om "de proffe" når resultatet ser så bra ut :-D

H elle K sa...

Hei så flink du er... Skulle også trekt om noen stoler, men utsetter det hele tiden. Ha en fin kveld. Kristin

Vår lille hage sa...

Synes det ble kjempefint jeg! Klem

ENGEL sa...

så flott den ble!har 8 spisebordstoler du kan få ta,hehe!

AGENT 77 sa...

wow jätte snyggt!!!kram E

Min lille krok i verden sa...

Fytte grisekatta, så stilig stolen ble!! Jeg kan godt se stolen for meg med knallrosa trekk, det også ville blitt knalltøft :-)
Når du blir lei av å gå hjemme og jobbe med egne maleprosjekter, så bare si fra :-)
Du er flink, Fru B !!

Black Feathers sa...

Oj, den ble bare kjempelekker. Du har all grunn til å være stolt av resultatet;)

Riktig godt nytt år forresten ;)

Drøm sa...

Kjempefin stol Christine!
Du er bare utrolig flink!
Sånn omtrekking kan ta knekken på selv den beste...Brukte noen runder selv før jeg ble helt fornøyd med en stol jeg trakk om, så vet at det er en utfordring...
Klem Julie :-)

aase sa...

WOW, du imponerer altså!!! Dette ble jo rålekkert!!!! Du kan godt få ekstrajobb hos meg He he!!!

Bea sa...

Oj så flink du er. Stolen ble nydelig:o)

Klem fra Bea

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så flink du ! Imponert jeg , stolen ble kjempeflott! En ekte prinsessestol rett og slett !! Ha en god uke , klem A

Frau Putz sa...

Jeg er vildt imponeret over din flid - og kreativitet. Så smart det er med bladsølv. Smukt men meget vanskeligt at arbejde med.
Men sikke et resultat. Nice-Nice-Nice.
Stiligt og hvidt!
Jeg har selv 6 stole og et bord som skal fikses lidt op, men jeg udsætter det hele tiden. Måske jeg skulle ta´ en stol af gangen.
Flot arbejde, Christine.

ceciliegrut sa...

ÅÅÅÅÅÅåååH Du er flink!

Veronica's hus sa...

Wow så utrolig stilig! Og for en jobb. Har brukt bladsølv en del selv og det er ikke barebare:)

Leter etter samme stolene selv. hmm heldiggris:)

klem

Anonym sa...

Kjempestilig:)Stolen ble helt rå.. Vankelig er de å få tak i også de stolene.. elvlært møbeltapetserer fngerer tydligvis vedig godt det også:)

Mia sa...

Grattis med kjempeflott resultat! Stolen ble alldeles nydelig. Jeg hadde også, en gang i tiden, to slike mørke stoler, men ikke drømte jeg at de kunne bli så fine (ellers hadde jeg vel hatt de nå også...) Vel, nå skal det sies at det var før denne lyse, lekre og landlige stilen var blitt så populær som nå, og å male slike gamle stoler var ikke så vanlig. Men jeg hadde spesielt sansen for det tøffe, metalliske utseendet på stolen din. Well done!

Borte Bra - Hjemme Best sa...

Aaaaah, så fin stolen ble! Kjempekjekt med makeover! Ble virkelig fin, håper jeg kommer over en sånn stol også ;)
:)Anette

Perlehvit sa...

KNALLFIN!!
Utrolig flink du er!

Jeg har en stoooor gammel ørelappstol, lyst å ta den og i samme slengen? ;P

Lisemoren sa...

Imponerende, snakk om nydelig stol. Du må jo være et naturtalent. Den stolen kunne fått bo hos meg ja, og nå har vi jo oppskrift på hvordan det kan gjøres. Takk for at du deler slike lure tips : ) Sender varme tanker til din mor i nord, for det var da veldig leit for henne med lekkasjen. : )

Hage og Foto entusiast sa...

Resultatet ble kjempe bra. Har selv et par stoler jeg gjerne skulle ha trekt om, men vet liksom ikke helt hvor jeg begynner. :)

Lori sa...

Great job, just beautiful!

Venke sa...

Nyyyydelig stol! Får jeg spørre hvor du har kjøpt bladsølv??? Fant noe på nettbutikken sløyd-detaljer - men det så ikke ut som sølv - iallfall ikk epå bildet...

HOME sa...

Kjempesmart!! Har et par rococo stoler stående ute i garagen.. Har faktisk tenkt at jeg kunne gjøre de om.. Tar vel litt tid, men så fantastiske de blir!!!