mandag, januar 19, 2009

Kanskje ikke den beste dagen å flytte på?

Det har snødd massevis her. Så mye snø kan jeg ikke huske å ha sett de årene jeg har bodd her sørpå. I dag kommer det flyttebil til oss. Vi skal tømme kjellerrommet/"Mor i Nord" sin hybel, for der skal det arbeides.

Bilde fra stuevinduet
Vi har hatt en lekasje i kjelleren og den skal nå (endelig)utbedres. I samme slengen som rommet er tømt og møblene står på lager har jeg tenkt å få gjort noe med det grufulle mørke brune flisegulvet der nede. Jeg er jammen ikke sikke på hva vi skal gjøre, men jeg vil ikke legge så veldig mye penger i det.
Noen som vet om man kan male gulvfliser(tror det er terracottafliser) med varmekabler under?  Andre tips?


Ha en deilig vinterdag.
xoxo
Christine

8 comments:

Frk. K sa...

Så fint det var med tulipanene på bildet! :)
Lykke til med tømming av kjellerrommet i dag! Jeg skal prøve å måke meg gjennom all snøen med barnevognen. Må jo ut en liten tur i snøværet. Ha en flott mandag!

Anonym sa...

Ja, det går an å male fliser. Jeg malte badet der jeg bodde tidligere, men tok da ikke gulvet. Kjøpte maling på Flugger og de kom med bra tips på hva man kan bruke. Han jeg snakket med hadde til og med malt flisene inne i dusjen, og det holdt som bare det. Lykke til.

Perlehvit sa...

Man kan jo male fliser på våtrom, men ikke sikker på hvordan det er med varmekabler under..
Ring til forskjellige flise/malingforhandlere, de har nok peiling!:)

Typisk med all snøen nå da.. Lykke til!!:)

Rikke - fargesirkelen sa...

Det går helt fint an å male de. Men det lønner seg å bruke lakk, ikke maling. Bengalack gir en utrolig blank og fin overflate, men det blir jo igjen glatt. Lykke til=) Gleder meg til å se biler.

Anonym sa...

jeg har malt gulvfliser med varmekabler. Mange år siden, men husker jeg vasket de med noe jeg fikk i malebutikken som mattet ned flisene. Så grunnet jeg og malte to strøk.Brukte maling ikke lakk.

aase sa...

Det blir nok så flott når du er ferdig at dagen blir grei alikevel!!!

Synes det var flott slik det er nå jeg damen.....

Så herlig bilder av celine ut i snøen da,første aketur er veien til stooooor jente det vet du!!

Ikke lenge til treff nå nei!!!!Gleder meg!!!!

My home is my Castle sa...

Så på nyhetene at dere har fått mye snø ja :)
Jeg må si at jeg er glad det ikke er her....Men nydelig og vakkert er det jo..
Jeg mener og det går fint an å male fliser.
Lykke til :)
Klem,Kari

Fotballmamma sa...

Går fint ann å male fliser ja, men blir ikke så fint i fugene hvis man bruker en mørk farge var rådet vi fikk. Det går jo ann å legge fliser over fliser hvis det ikke blir for dyrt da. Lykke til (: