onsdag, mars 11, 2009

SKIPSKAKA

Jeg fikk en utfordring hos min kusines mann Mats, om å lage en sjørøverskipkake. Noe slikt som han i tv2 serien "Da damene dro" lagde til dattra si. I anledning min manns bursdag har jeg laget kaken. (I alle fall prøvd å lage den). 
 
Ikke lett å ta bilder av den mørke kaka. Jeg har blandet svart cacas farge i sjokoladekremen.
Jeg har laget lakrisban-gjerde rundt hele båten, men det vises ikke. Meningen var at det skulle være svarte nonstopp rundt skipet, men de ville ikke feste seg. Et tips til skipskakelagere kan være å feste pynten litt raskere enn det jeg gjorde.
 
Jeg har laget seigmenn fanger på båten, som er bundet fast i lakrissnøre, og en skattekiste fylt med sølvkuler.

 
Nå skal vi kose oss med kake.
Christine

23 comments:

mi-rachel sa...

oj..den var tøff.
den hadde nok sønnen min på 5 år likt :)

Monicas sa...

gratulerer med vel gjennomført bakst og ikke minst pynt,..sikkert like god som den er stili..

Jorid + NOE Blog sa...

Så fin den var! Fikk kjempelyst på kake nå! :-)

Trude sa...

Gratulerer med bursdag i huset!!
Flott kake, visste jo at du klarte dette. Blir spennende å se hva du lager til lille C.
Her er det to bursdager i huset om to uker, får bruke tiden til å pønske ut noe lurt til disse gutta mine :) Kanskje jeg skal prøve meg på en slik kake jeg også. Må jo ha noen utfordringer.
Ha en god kveld

Anonym sa...

GRATULERER PREBEN ! Pakken kommer m meg i morgen.... kaka ser såå go ut - ækte sjokoladekake-
Tropisk aroma smak??? Spar litt til i morgen - d er flere som vil smake. Varm klem til Celine og dere 2.

Mor i Nord

Siri sa...

Wow! Knallflott kake jo...
Gratulerer med dagene i huset i uken! ;)

Photo-Me-Life sa...

Det første jeg så var kaka og da tenkte jeg på "da damene dro" Syns du har vært flink jeg:)
Likte bølgene også.

Polaria ja, barn liker seg der, de får sett fisker og seler...

VillaVanilje sa...

sinnsykt kul kake

Anne sa...

o la la, du er råflink!! Flatern altså, skulle blitt litt bedre på slike kreative greier.. ha en fin kveld og kos med kake.

Stine sa...

NAM! Har holdt på med kaker i hele dag, i morgen kommer det nemlig en sak om kakebaking på Nordlys.no om Silje Antonsen som har kakeblogg :D Synes hun har så mange artige kaker, blant annet den besømte hamburgerkaken! Men sjørøverkaka di så like god ut :) Ha en fortsatt fin kveld!
Stine

Englefryd sa...

Flott kake. Håper mannen ble fornøyd.
Moro å følge deg og din lille familie, i en kjempe flott og inspirerende blogg. Selv er helt ny på dette med egen blogg, men har vært ivrig leser en stund da:-)
Ha en fin kveld.

Villa Drømmeverden sa...

Synes du er flink jeg! Smakte nok godt;) Snart er det Celine sin tur;) Fikk skikkelig lyst på kake nå..hmm..

Jannicke sa...

Imponert!!

Linda sa...

Oi så stilig kake!
Tenker denne ble populær!

Frau Putz sa...

Hej C
Gratuerer med din mand.
Nu har jeg ikke set "originalen", men din kage er så fin, at jeg er sikker på, at din kage vil blive kopieret rundt omkring i "bloglandia" fremover.

Lykkelita sa...

Kjempetøff!! Gratiss med dagen til Preben i går. Vi var på kontroll i Tromsø (alt vel) derfor var jeg ikke innom dataen på bursdagen hans!
Stor klem til alle tre!

Unknown sa...

Fantastisk Christine :)

Syntes du har kommet ifra det med stil, og jeg kjenner inspirasjonen kommer sigende når jeg ser kaken din...
Maria sa sikkert at jeg har lovet gudbarnet mitt en sånn i b.gave. :)
Kan vi kalle det utfordring fra deg til meg? Eller skal du pine meg igjennom noe værre? Klem

Fru Jensen's sa...

Den ble veldig tøff!! Så veldig god ut=) En sånn en må jeg prøve meg på til lille snuppa sin bursdag(Kaptein Sabeltann-fan)!!

Grattis med mannen!

Anonym sa...

Mats:

Jeg hørte det var noen som hadde ønsket seg en skipskake, men det blir jo enkelt. Du tar bare utgangspunktet i min, og da er det jo lett å få din bedre enn min.

Jeg må tenke litt på dette. Jeg hadde sett for meg noe med marsipan og roser eller noe i bryllupsstil.

Synes jo ikke det er hyggelig å be deg stå dagen før ditt eget bryllup og trille marsipan, men hva om utfordringen er å lage ei slik kake til neste gang P og jeg er i narvik(sommeren)

PS: det kan ikke være ei ostekake, jeg vet du er god på det, men ostekake er ikke min stil.

Christine

Drøm sa...

Så flott kaka ble! Regner med mannen din ble glad :-)
Klem Julie

Unknown sa...

Marsipan er stygt, håper jeg kan få en utfordring som innebærer at jeg kan smake på det etterpå....

:)

tinemor sa...

Så kul!!!

KOSELIGE HJEM sa...

Kaka ble jo kjempetøff! Du e flink!
Titt innom bloggen min. Har en utfordring til deg der.