fredag, mars 27, 2009

Jeg undrer meg over ferdighusfirmaene.

I en tid nå har Husbonden og jeg sett litt på ferdighus. Vi har meldt vår interesse på internett til sikkert 20 ferdighusfirmaer, og vi har fått kataloger i posten fra de fleste. Den ene katalogen finere enn den andre. Noen av firmaene sender ut bøker med bilder av husene. Jeg har flere ganger vært på postkontoret for å hente de store pakkene med bøker.
Det jeg undrer meg over er oppfølgingen. Vi har fått en(!) telefon fra ett firma som lurte på om vi trengte mer informasjon eller hadde spørsmål. Et annet firma fikk vi to biletter i posten til "Gjør din bolig bedre". 
Hva med de andre firmaene? Vil de ikke selge hus? De har brukt masse penger på å sende oss bøker, men ingen oppfølging?
 
Det jeg lurer på er hvordan oppfølgingen skal bli etter at de eventuelt har solgt oss hus? Kan det bli værre? 
Forslag:
Hva med å ringe oss og høre om vi lurer på noe. Fortell oss hvem dere er, og hvor vi kan spørre om hjelp. Fortell oss hva dere kan tilby! 

Vi skal i alle fall bruke bilettene vi fikk og dra på Boligmesse i helgen!
Christine


11 comments:

Cathrine sa...

akkurat det samme opplevde vi når vi var på husjakt. vi fikk de flotteste bøkene og brosjyrene i posten, men hørte ikke en lyd fra en eneste en.. merkelig måte å selge på syns jeg.. heldig dere som fikk dere biletter da:P ha en fin helg:)

Christina sa...

Vi fikk de samme billettene! :)
Lurer på mye.. Gubben og dattern skal dit, mens jeg koser meg på jentetur til Trysil! :)

Klem fra
Christina

Monicas sa...

ja det e helt utrolig....spesielt dette med å få eksakt pris på ferdig oppsatt bolig....nånei..her må man klare sæ sjøl, å ringe å mase å spørre om det meste....blå bolig har foresten mange fine hus, å e ikke riktig såååå dyr som mange andre.....du, lurer på hvordan det går med heklateppet ditt....gleda mæ te å se...go helg

Trine sa...

Vi opplevde det samme, det var ett firma som ringte oss opp, om vi lurte på noe, om vi ville komme inn for å se på prospekter, slike ting. Det var veldig kjekt å få oppfølging! De andre 12 firmaene, som brukte mellom 50 og 70 kroner på porto for å sende en katalog, de hørte vi ikke en lyd fra..

Mitt lille hjem sa...

Håper dere får noe videre oppfølging etterhvert. Men det virker som dette er mønsteret og
at man må styre litt selv..
Merkelig synes jeg!

Riktig god helg!

Anonym sa...

Hei!Vi har opplevd det same her med boligprodusentar på sunnmøre, men det er nok ei meining med d et. Dei får mange telefonar, mailar og henvendelsar frå mange som berre vil kike på husmodellane og planløysingar. Husbyggjing er no ein dyr og krevjande prosess, som mange hoppar av når dei ser prislistene og kor mykje det krev av deg.derfor får ein nok god og tett oppfølgjing først når ein kontaktar boligprodusenten og har bestemt seg 100%. Men mail dei, då får du ofte alternative planløysingar og leveransebeskrivelse ganske fort tilsendt. Lykke til frå ei som er midt i vurderings-prosessen sjølv!! ;-D

Anonym sa...

Hei!
Boligmessa var meget skuffende i år. Vi med nytt hus er ikke ute etter gigantiske badestamper eller rådyre persiske tepper....

Fru Fjeldhammer sa...

Ønsker deg og dine en riktig god helg!
klem

Anita sa...

Kos deg på boligmessa og ha ei god helg;o)

klem

Villa Drømmeverden sa...

God mandag!
Vi har bygget hus for 3år siden og er IKKE fornøyd med oppfølgingen. Vi har ennå ikke hatt 1års befaring, og har gitt opp. Nå tar vi en annen vei, finner oss ikke i dette. Men det er så mye ekstra jobb:( De virket veldig flinke med oppfølging i begynnelsen, helt til huset var oppe. Da ble de borte!

Så velg snekkerfirma og leverandør med omhu!

Hilsen fra drømmeverden

Anonym sa...

Sånn gjør noen husfirmaer....
http://www.oblad.no/article/20090330/ENEBAKK/423372701/1001/NYHETER