mandag, mars 23, 2009

Druesalat fra Tromsø

Da vi vr på besøk i Tromsø serverte Husets Frue Astrid en vidundelig god druesalat. Den skule man ha på brød med pålegg som for eksempel skinke eller brie. Utrolig godt!
 
Siden min kusine kommer på besøk fra nord med sin nyfødte lille pike har jeg laget druesalaten.
Her er oppskriften:
1 pakke blå druer
1/2 pose lett majones
3 ss rømme
en stor skje med sylteagurk skiver
3 vårløker
Del druene i to, hakk opp sylteagurken i småbiter, hakk vårløk, bland i rømme og majones.
Serveres til brød og pålegg.

Celine koser seg med leverposteiskiver ;)


15 comments:

Aina sa...

Oppskriften er skrevet ned!

Tusen takk for tipset! Hørtes kjempegod ut og bestandig kjekt med noe nytt på lunsjbordet....

Ha en fortsatt fin dag!!

-Aina Wie-

Cathrine Aksnes sa...

nam... den er sikkert god.. prøve en gang ja:) kos deg med besøk.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Samme som jeg la ut i utfordringen om oppskrift - bare at jeg bruker purre og ikke har med sylteagurk.

Yummi!!

Passer nydelig til grillmat også!!

Monicas sa...

takk for god opskrift...

Ingrid sa...

Takk for oppskrift! Den må prøves..
Ha en fin dag! Håper sola skinner der også!

Havets Datter sa...

Det hørtes veldig godt ut! Må prøves ;o)

Villa Creme sa...

I helgen laget jeg potetsalaten til lunsj i anledning et utdrikkingslag jeg arrangerte. Alle jentene spurte om oppskriften, så det må man kalle en suksess! Ser jeg har ingrediensene til druesalaten i kjøleskapet, så den skal jeg lage meg til kvelds. Mannen i huset er bortreist, så da skal lage meg noe ekstra godt tenkte jeg... Passet veldig godt at du kom med oppskriften idag:)

Villa Creme sa...

Jeg mente potetsalaten som du delte oppskriften på for lenge siden altså!

Anonym sa...

Yammi Yammi Christine, så hyggelig at du deler slike herlige oppskrifter med oss :) Den skal jeg lage en dag!
Nydelig bilde av omsorgsfulle celine med lille babyen!
Klem Ann-Christin

Chris sa...

Hej!
ss=? Förstår inte förkortningar på norska, tyvärr. Skulle gärna göra druvsalladen. Ha de gott!

Anonym sa...

Oj, får håpe at ikke druesalaten virket for kraftig hvis din kusine ammer babyen sin...

hvitstil.com/Christine sa...

Hei

Chris:
ss betyr tablespoon eller spiseskje på norsk

Anonym:
Takk for omtanken, men druesalaten gikk helt fint for min kusine

Ingun sa...

Hei
Salaten så god ut. Oppskriften er notert...Takk. Ha en god dag...

KOSELIGE HJEM sa...

Denher salaten lager jeg ofte og er super til grillmat også!

Mor og datter sa...

Det så utrolig godt ut.. detta skal jeg prøve:)