onsdag, april 01, 2009

Babushka

"Mor i Nord"var en gang på 80 tallet på Svalbard og kom hjem med en megastor Babushka til meg og søsteren min. Siden den gang har jeg vært over middels opptatt av disse dukkene. Da jeg forleden surfet forbi Kardemommes blogg og så hennes Babushka handlenett  fra Søstrene Greene tenkte jeg: De må jeg ha!
 
I forrige uke surfet jeg forbi ett nettsted som solgte japanske stoffer med babushkaer på. Flere yards  med babushkastoff er nå på vei fra Japan til Nesøya. (klistremerker og noen andre effekter også)



Planen er å sy en kjole til Celine, som hun skal ha på seg når vi skal på ferie til bla. Russland i august.



Påskeeggene er kommet fra "Mor i Nord". Ingen påske uten! Ett til Husbonden og ett til meg.


Da jeg var innom Storsenteret for å kjøpe kardemomme-nettene gikk jeg innom Elkjøp for å titte på strykejernene jeg ønsker meg. Flaks for meg at de hadde kupp-pris på denne Philips dampgeneratoren som ble solgt for nesten- 60 %! Jippi Her skal det dampstrykes.
Nå kommer det gjester.
Christine

11 comments:

Bianca sa...

Jeg får ikke opp noen av bildene i dette innlegget..?

Anonym sa...

... ikke jeg heller Christine!

hvitstil.com/Christine sa...

Takk jenter. Nå har jeg lastet opp bildene på nytt!

Christine

Monica sa...

babushka husker jeg var utrolig gøy når jeg var lita jente... farmor og farfar hadde med seg til meg en gang når de hadde vært i det store utlandet!! Det blir nok nydelig med kjole med babushka på til Celine:) Ønsker deg en videre fin onsdagskveld:)

Maria ( Idekroken ) sa...

Så fine de var. Vi hadde også noen sånne. Og det var stor stas for barna ;)
Klem maria fra Idekroken

LaneBane sa...

Hei -og takk for sist :)

For en flott og inspirerende blogg du har!!! Nå har jeg lagt deg til min bloggliste... Veldig morsomme stoffer, gleder meg til å se kjolen til Celine!

Håper dere har en fin kveld!

Klem fra Lene (også fadder til Viktor ;))

Aina sa...

Har akkurat spist en skive med Druesalat fra Tromsø......Knaill-god!
1000 takk for oppskrifta! Dette blir nok en hit under påskefrokostene!!!!

Lykke til med Babushka prosjektet og god påske!

-Aina Wie-

Anonym sa...

Hei, super blogg du har. Lurte bare på om du kunne forklare meg hvordan dette nye fine strykejernet ditt virker kontra et vanlig?

mvh Hilde

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Hilde
Jeg er ikke så flink med det tekniske rundt den nye dampgeneratoren, men jeg legger ved en link til de råd jeg fikk da jeg lurte på hvilket type strykejern jeg skulle kjøpe. Kanskje det kan hjelpe deg :)
http://hvitstil.blogspot.com/2009/02/strykerad-nskes-veldig-veldig-gjerne.html

Christine

Anonym sa...

hei

er disse stoffene i babushka også fra kidsfabric??

hvitstil.com/Christine sa...

Stoffet i dette innlegget er ett plastnett, men i ett annet innlegg har jeg bestilt stoffer fra Etsy.com.

Søk på nesting doll, babushka eller matroshka