onsdag, april 29, 2009

Kjole

Janomen og jeg har jobbet med en barnekjole i det siste. Jeg ligger i hardtrening før jeg skal begynne på den oh-store-brudekjolen. Det er under ett år siden jeg begynte å sy, så tatt i betraktning er jeg veldig fornøyd. Kjolen er til en liten jente på 5 år. (Desverre var det begynt å skumre da jeg skulle ta bildene, så fotoene er så som så)
 
Mammas stolthet, pappas glede står det på kjolen. 
 
Knapp i ryggen, og første gang jeg syr rynkesøm. Jeg leste i "SØM" boken hvordan jeg skulle gjøre det. Det som var gøy, var at symakinen forklarte hvordan man skulle gjøre det. Helt utrolig hva den maskinen kan!
 
Lys lilla stoff fra "Stoff og Stil"
 Inni kjolen har jeg brodert jentas navn og merketjeg bruker på kjolene mine. 
"Mommy and me"

Kjolen er laget på bestilling til en liten jente. Håper du blir fornøyd. Både mamma´n og jenta.

Nå skal Celine og jeg i åpen barnehage og senere i kveld kommer Nesøya-barselgruppa mi på ost og vin. Gleder meg.
Christine

18 comments:

Unknown sa...

For en skjønn kjole! Du er veldig flink! Kjøper du mønster fra stoff og stil, eller finner du dem opp i hodet? Blir inspirert til å prøve og sy litt selv. Jeg har jo to små jenter jeg kan øve meg på. :) Ha en god dag!

Photo-Me-Life sa...

Herregud du er flink! Jeg blir helt satt ut her jeg. Du lager jo de vakreste ting i hele verden. Du er heldig som kan dette, dette er en kunst!

Havets Datter sa...

Jøss...går det virkelig an å bli SÅ flink på så kort tid?? Da er det jo kanskje håp for meg også!?! Får gjøre et nytt forsøk på dukkeklær jeg :o) Er imponert!!!

Anonym sa...

oj så flink du er!!
eller Du er så flink flink flink flink flink flink flink flink flink...som Delillos ville sagt!;o)
Nydelig kjole..det blir nok ikke ditt siste oppdrag! :o)
Helt utrolig at du bare har sydd et år..du må være en "fast learner" :)
Ha en fin dag!

Unknown sa...

du er knall flink, må være en lykke og kunne sy så bra.
koselig blogg forresten, er stadig innom, men ikke vært så flink til å komentere.
klem

Photo-Me-Life sa...

Det ligger en utfordring til deg på bloggen min:)

Monicas sa...

vakkert stykke arbeid...så morsomt med den teksten:)

Anonym sa...

Hei..her er mammaen som venter på å få kjolen - og jeg gleder meg til å pynte opp prinsessa mi - hun elsker kjoler og særlig rosa og lilla og resultatet ble mye penere enn det jeg hadde sett for meg..Tuuusen takk Christine for at du har tatt på deg denne jobben,jeg er kjempetakknemlig (selv om jeg ikke har fått den enda...jeg kommer til å trippe frem og tilbake til postkassen hver halvtime de neste dagene)Jeg er anonym her iogmed jeg ikke er så flink til dette med registrering o.l. jeg skal snart ut i permisjon og lurer på om jeg får til og tid til halvparten av alt du får til - kjempeinspirerende blogg og du er nok et forbilde for mange..nok en gang tuusen takk for all hjelp (tenk å kunne ta alle utfordringene slik du gjør det.....)



Mvh Anne

I de dype skoger sa...

Du er utrolig flink, Christine!! Det er helt sikkert :) Tar av meg hatten for deg og dine talenter!! Hadde jeg bare hatt halvparten av dem, skulle jeg vært glad..

Kunne forresten tenkt meg en sånn kjole til min prinsesse også ;)

Klem Hege

Hilde sa...

Kjempeskjønn kjole. Alltid så koselig å kikke innom til deg!! Ha en fin dag, og kos deg i kveld.
Hilde

Monica sa...

så utrolig flink du er:) den kjolen var et syn, helt nydelig vakker:) ønsker deg en nydelig onsdagskveld:) takk for en vakker og inspirerendes blogg:)

mali-mo sa...

Kjempeflott kjole!!! Har akkurat sydd kjole i stoff fra Stoff og Stil jeg også, det lyslilla og hvitrutete...ble fin da, men uten broderier ;/ Det var utrolig søtt med litt tekst på!

Jorid + NOE Blog sa...

Den var nydelig!!

Anonym sa...

Sååå nydelig, du er kjempeflink:-)
Syr litt selv, og det er veldig moro for meg å "kikke" inn på din blogg! Blir inspirert, du har god smak og veldig fine ideer.
Ha en fin kveld med jentene, klem Hege.

Anonym sa...

En perfekt kjole for en liten prinsesse. Den vil hun bære med stolthet. Du inspirerer meg veldig og jeg blir alltid glad for å lese dine kreative, inspirerende og forseggjorte innlegg. Du tryller frem de vakreste kreasjoner....

Du er reklame nr 1 for Janome, ja til så mangt :)

Ønsker deg, husbonden og Celine en strålende, solrik helg.

Klem

Malin sa...

hei!

En sånn kjole vil jeg veldig gjerne bestille av deg!
Om du tar opp flere bestillinger! Nudeligste jeg har sett!
Vil ha samme tekst,men i Lys rosa.Str 8 år..
god klem Malin

anita sa...

nydelige kjoler du lager.du er kjempe flink... kunne tenkt meg en kjole til min datter er det sånn at det går ann å bestille hos deg?
takker også for en inspirerende blogg.:;)
ha en fin kveld videre.mvh anita

salige lavendel sa...

Så flink du er!Og veldig profft med de fine detaljene inni kjolen :)