søndag, april 05, 2009

Påske i byen..

Vi har som tidligere nevnt påsken i byen i år. Da vi dro ut i dag tidlig var det rimelig grått vær, men etterhvert ble det knall sol. Vi har trillet en herlig tur på Grünerløkka. Jeg har nesten aldri vært der før, men det var jo superkoselig med små butikker og caféer. Vi trillet også gjennom bruktmarkedet på Birkelunden.
 
Påskestemning meg gule blomster på "Løkka"

 
Det var rene 17. mai stemningen med massevis av folk. Husbonden hadde så lyst på Pizza fra Villa Paradiso (der jeg var på jenteklubb tidligere i uka), så vi inviterte lillebror og kjæresten på lunsj med oss der.
 
For en fin dag det har vært. Nå skal vi snart fortsette utpakkingsarbeidet i kjellerstuen/syrommet.
Christine

14 comments:

♥HverdagsHjerter sa...

Så herlig! Har mest sansen for påske i byen, men...ikke alle i heimen som er enig da:-)Så vi får vel nyte skiføre og hytteliv, kosli på sin måte det å da. Ha en fortsatt fin påske!:-)

Min lille krok i verden sa...

oh, my old street :-)
Det er fantastisk på Grünerløkka om våren...sukk!
Selv har vi vært på pilketur på Raasjøen i hele dag. Det ble ingen fisk, men masse frisk luft i kunnene , sol i ansiktet og bållukt i alle klær :-)
Glder meg til å se resultatet at kjellerrom/systuen. Lykke til og fortsatt god påske!
Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Åh, akkurat nå er jeg så misunnelig på dere som bor nære gryta... Vi har ikke gågate engang og det er lite kafeer å velge mellom på en søndag. (Ikke for at det er så mange på hverdagen heller ;P) :(

Ingrid sa...

Ja her var det virkelig herlig stemning! :) Koselig når man kan sitte ute og trille i vei i sol og fint vær! :)

Landcharm sa...

Dagen i dag har vært som skapt for kafebesøk og deilige utflukter. Selv har jeg nytt vårsola i Gamlebyen i Fredrikstad.

Ingun sa...

E det ikke deilig med nyanser, ha rom til å velge....God påske!

Livy sa...

åååå det ser herlig ut! Ingen dum ide å ta turen dit i dag!

Ønsker deg en fin start på påskeuken!

Klem fra Livy

Monicas sa...

sjekk det været da du:)...tørre veia savna æ...løkke te med utpakkninga...

Photo-Me-Life sa...

Sprøtt å se, det ser ut som DEN våren, å her sitter jeg:) Jaja, det blir vel vår her også, one day!

Nå skal vi kose oss med pizza her og levende lys.
God søndagskveld

VillaVanilje sa...

først av alt må jeg si at hjemmet ditt er nydelig! Hvilken hvitfarge har du malt stuen med? Bloggen din er en av mine favoritter og datteren din er så Nydelig! Håper du vil ta deg en titt i bloggen min også! Hilsen Villa Vanilje

Trude sa...

Grünerløkka i vårvær er bare herlig....Så herlig stemning det var på bildene dine.

Marie sa...

Jeg elsker Løkka!Om du ikke var der, må du gå innom Sprell ned mot elva i Markveien! Har lyst til å flytte tilbake jeg... helst i dag ;-)

Strikkelaura sa...

Jeg var også der i går, ikke rar siden jeg bor der :P
Var fantastisk vær i går, mye folk ute!
Stakk også innom Blå, der var det stapp fullt på markedet.

Neste gang må dere dra på Cocoa www.cocoa.no ligger ved siden av Birkelunden på nedsiden av Grünerløkka barneskole. Kjempe god kako og frappe, hjemmelaga kaker osv.


(Vi tellte faktisk antall "bloggere" i går, dvs. antall mennesker som gikk med speilrefleks rundt halsen. Vi kom ut av tellinga :/)

Anonym sa...

Hei!

Løkka er herlig om våren, bor der selv med en liten jente på snart 2 år. Hvis du skal innom Sprell i Markveien kan jeg også anbefale å gå innom Liten & Tøff litt lenger opp. Der har de mye fine klær til de minste, usikker på om de har nettside.. Jeg har handlet en del der til min datter :)

God påske!