mandag, april 27, 2009

Fra Celines "nye" barnerom

Celine sitt rom er gjort om fra baby til barnerom. Voksensengen jeg hadde der for å kunne sove hos henne hvis hun var urolig er tatt ut. Ammegyngestolen fra Amerika er også tatt ut.
 
Himmelen hang før over voksensengen, nå henger den over Celines seng. Langs himmelen henger det små englelys. På hver side av sengen hennes står det lekekasser, slik at hun selv kan finne frem det hun vil leke med. På veggen henger papirdukkene jeg kjøpte på folkemuseet.
 
Under vinduet står Babyens seng kjøpt på Sprell. Lampen i taket har jeg tatt med fra Barcelona. Når lyset slukkes lyser det stjerner på lampen. Skrivebordet man bare ser litt av er kjøpt på fretex og pusset opp. Celines seng er fra Babykos. Den kan bli benk etter den er ferdig som sprinkelseng.
 
Tallerkenhyllene er kjøpt på loppis og pusset opp. I hyllene står  husbondens og mine gamle barnebøker. Speilet henger genialt til, slik at jeg kan se Celine i sengen fra døråpningen uten å gå inn.
 

Til lekeoppbevaring har vi kjøpt en stor hyllevegg på IKEA.  Barnebordet er fra IKEA og er malt et ludospill på i pasteller. Stolene skal males a.s.a.p.
Alle bamser og bøker har sine plasser i hylleveggen. Putene på kassen er fra Kid og er "rammeputer".  Dene puten har et bilde av meg og den andre har ett bilde av Husbonden. På veggen i hjørne henger ett babyteppe Celine har fått av Oldefars "venninne" på Andenes. Teppet er sydd av min farmors gamle blonder og tøystykker. Utrolig flott og koselig!
Gulvteppet er fra Miss Muffet Barnerom. Tykt ullteppe som er deilig å sitte på rumpa å leke på.

Jeg skal ta flere bilder av detaljene.

Christine

25 comments:

Christina Mari sa...

Kjempe fint rom lillepia har fått! ;)
Holder selv på med rom til prinsessa mi.. :)
Ha en fin dag vidre!
Klem C.

silje-sin sa...

For et nydelig rom den lille prinsessa di har:) Gleder meg til flere bilder! klem fra silje.

Villa von Krogh sa...

Liten prinsesse skal ha vakkert prinsesserom. :) Og det har du klart med glans! Små søte pikerom er jo bare nydligst i verden.
Lekkert!
Ha en fin mandag videre.
Anine

*sne* sa...

For et herlig og søtt rom! Du er utrolig flink!

Anonym sa...

Så fint det ble, og gøy å se du byttet til det teppet jeg likte aller best, det som jeg blogget om hos det hvite hjerte!!!
Tenker Celine er fornøyd med det "nye" rommet sitt :)
Kos & Klem
ann-Christin

hvitstil.com/Christine sa...

Det hvite hjerte:

Det var jo det teppet jeg likte best også, men det var dobbelt så dyrt som det andre jeg også likte...... Det andre var i bomull mens dette var i ull. Bedre å holde rumpa varm på!

Christine

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelig! :-DD

LIVS LYST sa...

"Hælledusken" så herlig da. Og der sitter hun vet du og skjønner kanskje ikke helt alt sammen. Hihi.. Men tenk hvor gøy det blir når hun også blir litt større!

Kjempe fint har dere gjort det!
Hilsen Ljo

Anonym sa...

Så nydelig et rom. Prinsessen får det fint der. Husk å feste den store hyllen til veggen, men det har du kanskje allerede gjort. Fin blogg du har!!!!!

Cathrine Aksnes sa...

foret nydelig prinsesse rom Celine har fått... her kommr hun til å kose seg masse :)

SiljeVanilje sa...

Så fint rom!!:) og ludobordet ble jo bare kjempe stii!:)

Har forresten fått serviettene i posten nå, UTROLIG FINE!!:) TUSEN TUSEN TAKK!!!:D venter på en fin nok anledning til å bruke de nå!:)

Klem fra Silje

Smineset sa...

For ett flott jenterom.Vi holder akkurat på med oppussing av jenterom, så dette var super inspirasjon for meg. Takk!

Ønsker deg en strålende dag!

Anonym sa...

Du er så flink, jeg blir helt imponert! Veldig koselig rom ble det, som den lille frøkna nok setter stor pris på. Selv har jeg en liten gutt på Celine sin alder (født april 08) og jeg har lyst til å gjøre hans rom litt mer guttete, nå er det nemlig veldig baby... Har du noen gode tips? Hadde vært morsomt å høre hva du hadde gjort om du hadde hatt en liten prins :-) Lurer også på hvor du har kjøpt lekekassene? Er de i tre? Jeg har lyst på noen fine er ikke glad i alle de som finnes i plastikk.

Håper forresten du er frisk igjen!

Klem fra Trofast leser

Julie sa...

Rommet ble veldig fint og gjennomført. Ikke mye som er tilfeldigheter der nei. Elsker hvitt og rosa til småjenter.

I de dype skoger sa...

Jeg er misunnelig, Christine!! For et råflott rom Celine har fått, det var virkelig nydelig altså.

Glad jeg kan drømme meg bort i huset ditt ;)

Klem Hege

Bente sa...

Nydelige bilder fra barnerommet! Gleder meg til å se flere!!

Mio Casa sa...

Ååå utrolig fint rom!! Så delikat og lekkert det var. Har akkurat laget jenterom jeg også. Hun har to brødre - så velidig gøy å få lage et jenterom denne gangen :-).
Men du, lurte på hvor du har kjøpt den øveste puten på hyllen? Den var så søt - har vært på jakt etter noe sånt noe en stund nå!
Mvh
Christine

Englefryd sa...

Ble kjempe flott rommet!! Mange fine detaljer.

Klem

Balke gård sa...

Knallfint og en prinsesse verdig!! Så flinke dere har vært! Gratulerer!

Mvh Marianne

Tomines hjem sa...

Hei!! Sjekk ut bloggen min.. det ligger en utfordring til deg... Anine har sendt den til meg.. og du får den nå.. Lykke til.. og ikke glem å send den videre, og referer til meg...
Tomine

Lykkelita sa...

Så fint rom!! Nydelig, Christine! Kan tenke meg du har kost deg med å ordne til der...
Natti natt:)

My little footprints sa...

Hei!
Så "stor" den lille tulla har blitt! ;) Har vært lenge mellom de siste bloggerundene mine nå, så da er det jo mye som har skjedd også!
Nydelig rom hun har fått, likte så godt himmelen over sengen!
Og for en lur ide med ludo på bordet! Den var helt ny for meg!
Ønsker deg og den lille en fortsatt fin vår-uke!
Klem Beth

Ingvild B sa...

Wow! Gurimalla så nydelig!
Rom verdig en liten prinsesse

~L~ sa...

Fro en heldig jente som har så nydelig rom:)

Anonym sa...

Kjempe fint rom! :)
Vet at jeg er sent ute men tenkte at jeg kunne prøve aligavell.
Hvilken farge ha du brukt på tak, vegger og hvilken på gulv??