onsdag, april 08, 2009

Gamle bilder

Siden vi i disse dager rydder og flytter inn i kjelleren, har jeg blitt sittende å se på noen gamle bilder. Det er ganske gøy å se likheter i slekten.
 
Det første bildet her er av Prebens bestefar Nino og hans søster Italia som Celine har fått navnet sitt etter. (Celine Italia) Bildet er tatt i Italia sikkert rundt århundreskiftet. Besterfar Nino er prikk lik mannen min som barn!

 
I sommer da vi var på besøk hos farfar, var jeg hos fotografen og fikk kopiert noen bilder fra farfars gamle album.
Her er min farmor Bergliot (den høye damen) med min pappa i vognen. Bildet er tatt på Andenes rett etter krigen. Se så flott farmor var. Og sjekk stilige barnevognen!

 
Her er "Mor i Nord" på sin dåpsdag med min mormor. Bildet er tatt i Narvik på 50 tallet. Der er gøy å se at Celine og "Mor i Nord" var veldig like babyer.
 
Her er lillesøter Emily (som forøvrig har en tøff medisin eksamen i dag-tvi tvi). Bildet er tatt på Gran Canaria midt på 80 tallet. Jeg synes hun og Celine er utrolig like. Jeg tror bildet er tatt på søsters ettårsdag, så da er hun og Celine nøyaktig like gamle. Celine er vel kanskje hakke rundere enn søster ;)

Nå skal vi en sving ut før butikkene tar påskeferie. I kveld skal vi på middag hos venner og det blir stas.
Christine

13 comments:

Landcharm sa...

Det er morsomt og mimre, og få litt følelse med det som engang var...god påske videre!

Anonym sa...

hei
på bildet fra grünerløkka lengre ned kan det se ut som Celine har fått ny vogn? Har dere byttet ut bugaboo'en?
Hilsen snart mamma

LIVS LYST sa...

Kjempe gøy med gamle bilder av familie! Jeg syns ikke det blir helt det samme og gå å kjøpe gamle bilder av folk jeg ikke kjenner på loppis liksom. Men av familie; det er helt topp!
Ha en fin dag!
Hilsen Ljo :O)

Monicas sa...

koselige bilder..ønsker deg og dine ei go påske

hvitstil.com/Christine sa...

Til Snart Mamma

Neinei nei, vi har ikke byttet ut bugaboo vognen. Vi har bare kjøpt en til som Celine skal ha til sovevogn i barnehagen. Grunnen til at vi brukte barnehagevognen på Grunerløkka er at bugabooen ble ombygd til babyvogn med kurv da kusinen min var her med nyfødt,og jeg har rett og slett ikke giddet å bygge tilbake til sportsvogn.

Anonym sa...

ok, det var godt å høre :) vi har nemlig satset på bugaboo til babyen, og det er veldig kjekt å høre andres erfaringer.

takk for svar!
hilsen snart mamma

Bitteliten sa...

Gøy med gamle bilder - har et par på veggen av min oldemor, og flere har kommentert likheter til meg - morsomt!

God Påske

Ingunn sa...

Så hyggelig med gamle bilder og minner. God påske til deg og dine. Klem ingunn

Victoria sa...

Jeg leste tidligere på bloggen din at du har hengt masse bilder i trappa (tror jeg). I det innlegget skrev du at du sprayer rammene hvis de ikke er hvite når du kjøper dem. Jeg lurer på hva du sprayer med? Jeg har masse bilder på loftstua hos oss og de har ulik farge, og jeg ønsker at de skal være hvite! så istedet for å kjøpe nye tenkte jeg å spraye slik som du skrev...

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Victoria

Helt enkelt. Jeg sprayer bare med vanlig hvit blank spray som selges på feks jernia. Vasker først i salmiakk for å få vekk event fett og møkk. Tørker godt og sprayer. Best å spraye flere tynne lag enn å spraye ett tykt. Da renner det bare!

Christine

Anonym sa...

Hei, kjenner du til hvilke tolltakster/moms som gjelder når man kjøper stoff/tekstiler fra utlander over nettet? Jeg leste at du rett før påsken kjøpte litt fra utlandet :o) mvh Tone

hvitstil.com/Christine sa...

Tone
Desverre kjenner jeg ikke til reglene. Jeg trodde at man kunne bestille for inntil 200 kr inkl porto. Jeg bestilte for noen hundrelapper mere enn det, men fikk pakken rett i posten hjemme. Ingen toll/forenklet toll/moms eller hva de nå liker å plusse på regningen.....

Anonym sa...

Mor i Nord sa: Ååååå nå ble jeg såå glad - så deilige
minner. På bildet m lillesøsters 1 årsdag er jeg gravid
m lillebror 6 mnd på vei uten at noen hadde sett det.
Vi ferierte samlet alle besteforeldre de fleste tanter og onkler nyheten om lillebror ble
sluppet den kvelden. Det var føste gutt på
over 40 år i vår store felles familie.
Mor i Nord.