lørdag, april 18, 2009

Løve og kylling

Da er løva ankommet Nesøya.
 
Den henger nå på vår rekkehusdør, og jeg er veldig fornøyd.
 
Optimalt sett hadde løva nok passet bedre inn på ei dør i et herrskapshus, men jeg synes den ble fin her hos oss også.

 
Fra løve til kylling. Her for noen dager siden kjøpte vi fersk (trodde vi)grillet kylling for å lage kyllingsalat. Da vi kom hjem merket jeg at kyllingen var rar og tørr, så jeg kastet den uten å tenke noe videre på det. I går var mannen min på samme ICA butikken rett før stengetid, og så at betjeningen drev på å pakket vekk all kylling som ikke var solgt. 
Mannen spurte: Hva gjør dere egentlig med all kylling som ikke blir solgt?
Kjøttdiskjenta på ICA: Jo,du- vi har ny policy på kylling. Det som ikke blir solgt legger vi kaldt og varmer opp og selger dagen etter.
Mannen: JAHA?
Er det lov? Kan man kjøle ned mat som har ligget på varming og selge den oppvarmet dagen etter? Mattilsynet burde titte inn på ICA, og jeg kommer ALDRI til å kjøpe "fersk" grillet kylling der!!!

Christine

OPPDATERING:
Det er flere som spørr om løva. Link til Bergersen der jeg har kjøpt den:

27 comments:

Monicas sa...

Du, herskapshus?..inne hos deg er det i mine øyne "stilrent, hvitt og herskapelig", så løva passa innderlig godt på døra..ha ei god helg

Christine Louise sa...

Så nydelig den løven var da :) Og den passet perfekt på døren din :) Klem fra meg..

Vibeke / Mammas Hus sa...

Æsj... Jeg ville heller ikke trodd det var lov. Jeg ville heller lagt de kaldt, vakumpakket de og solgt de som gårsdagens kylling - nå kalde! Hmmm...


Lekker løve!! :))

Fortsatt god bedring til Celine, det var nok godt med en innedag i dag. ;)

Jannicke sa...

..hmm, takk for advarselen får jeg vel nesten si!!
Dette kan neppe være lov!

Flott løve,
passet supert på din dør :o)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

syns løva var perfekt der eg :)
Klem :)

Anonym sa...

Kjempefin løve!! Men hvorfor ikke midt på døra?

Hilsen petimeter-milla ;-)

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Milla

Jeg vet. Stod å holdt den her og der på døren, den gamle bankeren stod der løva er satt nå.

Det føltes bare mere riktig der den henger nå. Den føltes litt langt borte på midten. Tror det igjen er fordi døra ikke er midt i innhuken...... Optisk illusjon?

Min stil sa...

Æsj... Det hørtes ikke noe særlig ut. Frista ikke med kylling nei.

Dørhammeren var kjempefin! Passa fint den.

Venke sa...

Så lekker! Får jeg spørre hvor den er kjøpt? Har ikke herskapshus jeg heller da..men kanskje en gang i fremtiden...;) Men den passer jo kjempegodt til det som er innefor til deg også ser det ut som.

Anonym sa...

Tror Preben må ønske seg ny hvit tommestokk til jul ja... Så litt rar ut den plasseringen der gitt...

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Anonym (typisk)
P trenger ingen ny HVIT tommestokk. Vi liker det akkurat som det er!

Villa Creme sa...

Snill du er da! Gleder meg!
Jeg blir sikkert så inspirert at jeg lager meg et selv tenker jeg;)Syns det høres så spennede ut.

Anonym sa...

Jeg har jobbet på Meny inntil i fjor, og der er det IKKE lov å selge gårsdagens kylling. (Derfor fikk vi alltid forsyne oss av varmmaten etter at butikken hadde stengt :)

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-fin!!

Klem Anette:)

Anonym sa...

Synes det er litt harry med slik løve jeg. Men må si du har et flott hjem:)Artig å følge med på bloggen din. klem

Cathrine Aksnes sa...

jeg vil også ha en slik.. hvor er den fra??? tittet litt rundt etter en dørbanker.. å viktigste for meg at den var sølv eller cromme farget...

Villa Drømmeverden sa...

Den passet perfekt hos deg! Skal se like bra ut utvendig som det gjør innvendig:) Du kunne ikke lagt ut nettsiden du har kjøpt den på? Ønsker meg noe på døren, ringeklokken funker ikke uansett hvor ofte jeg skifter batteri:)

Jeg skal ikke kjøpe kylling på ICA noe mer, æsj! Kan umulig være bra.

Helgeklem

Villa Creme sa...

Helt enig med ang plasseringen, Christine! Perfekt løve, perfekt plassert. Og en dreven opphengsassistent som Preben trenger slettes ikke noen ny tommestokk, han tar det på øyemål;)

Anonym sa...

Håper vesla er bedre!

Løven er helt lekker, plassering er helt perfekt!
Faktisk i midten for dere som lurer....målt fra vegg til vegg.
Har fulgt bloggen din en stund Christine, og må bare berømme deg for din høflighet, og ikke minst tålmodighet til kommentarer ang skrivefeil og skjevheter. ( Har aldri lagt igjen spor etter meg, men MÅTTE bare når jeg leser slike tullete og stygge kommentarer)

Stå på Christine!

Klem Beate

hvitstil.com/Christine sa...

Link til løva:
https://r-bergersen.secure.flexiweb.no/productview/132540/

Til Beate
Tusen takk. Jeg setter virkelig pris på kommentar som din.

Christina sa...

Hei Christine..

Fantastisk fin løve!

Så ekkelt med kyllingen,kan jo ikke være lov..æsj!

Kanskje lillemor ble dårlig av kyllingen (!)(fall hun å hadde spis av den)Håper hun er bedre nå;)

Klem C

Anonym sa...

Jeg har sett flere ganger på matbutikker og seven11 osv. at samme maten står der dag etter dag, skikkelig ekkelt. Skjønner at de ikke vil kaste maten, men de kunne jo gitt det til uteliggere for eksempel når de stenger. Dagen etterpå er det jo uspiselig uansett, maten står jo ute hele dagen. Skjønner ikke at de får det til å gå rundt, hvem er det egentlig som kjøper lasagnen på seven11?

Anonym sa...

Superfin løve! Den sitter der den skal!!!!!!!!!!!!!!! Stakkars surpompen som ikke likte plasseringen sikkert stått opp med feil bein, hi hi!

Villa Creme sa...

Kanskje surpompen jobber på Ica, og skulle hevne seg for at sannheten kom på trykk...?

Anonym sa...

Ha ha, og nå fikk hun sikkert et kyllingben i halsen av ren forskrekkelse av å ha blitt avslørt.

Julie sa...

Hørtes merkelig ut. Jeg jobbet deltid i ferskvaredisk noen år, i tillegg til studiene. Det var strengt forbudt å varme opp igjen mat som hadde vært i varmeskap. Mattilsynet var strenge på slikt.

Malin sa...

Herlig løve! Sånn kunne jeg virkelig tenke meg!

Fysj! Nå skal jeg aldri kjøpe kylling på Ica mer!

Ha en deilig dag!

Klemmer fra Malin