søndag, september 13, 2009

Bildene mine

Mange av bildene i huset vårt har jeg malt selv. Jeg fikk en kommentar i forrige innlegg om jeg kunne vise frem det jeg har i stuen. Det gjør jeg, og slenger i tillegg med de andre jeg har laget.
Det øverste her er malt med et bankkort. Det ble laget til den gamle leiligheten vår- på spesialbestilte mål på lerretet- men nå henger det i stuen her på Nesøya og er veldig stort!!!!
Dette er og malt for noen år siden. Jeg hadde "dilla" på Lubellaer. Først malte jeg hele lerretet i farger-masse forskjellige farger i områder. Det fikk tørke. Jeg fant en lubella på nettet som jeg printet ut og tegnet over på overheadpapir. Jeg dekket hele lerretet med et lag hvitmaling med titanium i. I mangel på overhead tok jeg to kasser og la en glasshylle fra kjøkkenskapet over. På den la jeg overheadpapiret med lubellaen. Så satte jeg en lampe over slik at lubellaen kastet skygge på lerretet. Så skrapet jeg vekk den våte hvitmalingen med en teskje etter skyggen av lubellaen og frem kom den fargede bakgrunnen jeg hadde malt på lerretet.
Samme greia som over- begge bildene henger i tv-stuen.
Her malte jeg først lerretene med hvit blank maling. Så tok jeg blonder som jeg kjøpte på Grunerløkka og la oppå lerretene. Så sprayet jeg maling på blonden. Tok av blonden og fikk mønster på lerret. Bildene henger i trappeoppgangen.

Nå har jeg bestemt meg for parti som skal stemmes på- Har du?
Godt Valg!

Christine
Posted by Picasa

15 comments:

Havets Datter sa...

Kjempefine bilder!! Likte spesiellt godt det med Lubellaer ;)
Mulig jeg må prøve det malertipset!

Hadde vært gøy å sett bilder fra den forige leiligheten deres ;)

Inger-Lise sa...

Kjempe flotte bilder!!! Likte særlig godt det med mange Lubellaer på. :-) Jeg har en tante med dilla på øyenstikkere, hun hadde kjøpt det bildet tvert. Har du vurdert å lage bilder får å stille ut eller selge? klem

Ole sa...

Kult at du tok "utfordringen" :) Inspirerende!

Kathleen sa...

For en fin stue du har Christine. Jeg ser du har et eget plast teppe under stolen til Celine i spisestuen. Hvor har du fått tak i denne? :)

hvitstil.com/Christine sa...

Kathleen:
Matten under Celines stol er et sånn underlag for å ha under kontorstoler på hjul. Praktisk. Jeg har kjøpt det på IKEA!

Christine

vintagepaintings sa...

Hei Christine,
Fine bilder og kreative teknikker. Likte også særlig det med Lubellaer.
Ha en fin uke som kommer:)

Monicas sa...

kjempefine bilder.....du er så flink og oppfinnsom...go søndag

Melissa sa...

Stilige malerier, beundrer folk som kan lage kunst så enkelt :D

Ha en fin uke videre..

Anonym sa...

Morsomt og dekorativt:-)
Ha en fin uke, klem Hege.

Caroline sa...

Hei! Må bare si at du har en utrolig flott og inspirerende blogg!! Kjempefin! Har fulgt den en liten stund,og jeg har fått masse gode tips. Tusen takk:)
Fortsett sånn..
Ha en fin kveld! Hilsen Caroline

Villa von Krogh sa...

Hei du.
Flink du er. Fint å lage sin egen kunst. Spesielt når det blir så bra.

Jeg selger ikke de hjertene.
Men hvis du vil ha noen kan du jo sende meg adr din på interiorglede@gmail.com så skal jeg sende deg noen.
Trenger ikke å få noe for det.

Ha en fin kveld frue!

Klem A

sandra sa...

ganske kreativt:) jeg er også glad i male- takk for tipset med det der overhead greiene:)

PrinsWilliam sa...

Kjempe fine bilder! Du er veldig flink til å gjøre ting selv, det beundrer jeg veldig :-) Man kan gjøre så masse fint til både hjem og barn, bare man vil å kan :-)

Ha en fin kveld! :-)

Karna sa...

Skal si du er kreativ, kjempe nydelige bilder, likte spesielt godt det med øyenstikker...kjempe lekkert!

Jepp, partiet er bestemt, skal kjappe meg ut til stemmelokalet før jeg trekker i arbeidsbukse og begynner å stable ved...må jo gjøre noe mens murerene holder på inne....

Nesten så heg håper på noen kalde kvelder når den er på plass, ellers blir det fyring og med terrassedøren på vidt gap...ha ha ha

Har ventet i et helt år før jeg fant akkurat den peisen som jeg ville ha, men i dag..endelig!

Anonym sa...

Nå ble jeg insperert:) Åssen maling har du brukt på det øverste bildet?