søndag, september 20, 2009

Stue-bord-bok

Jeg liker å ha en bok liggende i stuen som ventende gjester kan bla og titte i. Altså en bok som treffer de fleste, med mye bilder og lite tekst.
Lenge har jeg hatt boken "John Fitzgerald Kennedy-  A life in Pictures" liggende, og den har vært veldig fin å bla i. Bildene er helt FANTASTISK!
Nå er jeg ute etter en ny bok med flotte bilder. Jeg skulle ønske det fantes en egen bildebok fra livet til hans kone, men det har jeg ikke funnet.......
Noen som har gode forslag til stue-bord-bok?

Ha en god søndag. 
Christine

24 comments:

Lene sa...

Den boken ser nydelig ut! Jeg har selv to bøker fra Lexington som jeg har mye liggende fremme for innspirasjon, men det er jo mest interiør da...
Jeg fant for noen år tilbake en serie små fotobøker med ulike tema. Den ene het love og en annen het family. Det var utrolig mange sterke bilder, som fikk meg til å gråte ( av ømmhet...) og le. De tar jeg frem ofte og bildene er like sterke for meg hver eneste gang....

Lene.

Monicas sa...

Heisann.....så koselig at du har ei bok liggende....har jeg ikke tenkt på, men du som er i vakre nord.....det e jo så mange bøker med bilder fra nordnorge....vi kjem jo fra paradiset må vite....sant? ha en glitrende søndag med dine:)

hvitstil.com/Christine sa...

Så siiter jeg og søker og kommer faktisk over boken jeg ikke har funnet tidligere!

Jackie: A Life In Pictures (Hardcover)

Den blir min!- men kom gjerne med flere tips

sylvia sa...

min bok som ligger fremme nå er jan vincents johannessen sin bok KUNSTEN Å LEVE mye tekst men også mange sjønne malerier av jakob weidemann,en herlig bok.å absolutt en bo jeg anefaler å lese for alle.
sylvia

Emmeline sa...

Jeg har en god bok OM Jaqueline, uten bilder men med mye tekst. Hadde ( uvisst av hvilken grunn) dilla på denne familien for noen år siden. Har derfor memorert omtrent det som er å huske....Helt sprøtt, men likevel. Denne boken kunne jeg virkelig ha tenkt meg. Vet du har skrevet om den før... Den er så FLOTT!!!

Amelie78 sa...

Hei!
Jeg har en bok om Audrey Hepburn stående ytterst i bokhylla. Nå husker jeg ikke helt tittelen, men jeg har fått den av en kamerat fra England. Nydelige og særdeles estetiske bilder.

Jeg håper jeg har sagt det før - er ikke så flink til å kommentere om dagen - men jeg elsker bloggen din. Du er inspirerende!

Hilsen Amélie

Anonym sa...

Boken "Jorden sett fra himmelen" har utrolig vakre bilder. Den har vi liggende på stuebordet.

God hilsen fra Nan

Photo-Me-Life sa...

Hm, hva med ei gjestebok?

Landstil sa...

Den boken så jo aldeles nydelig ut!

Har desverre ikke noen tips å komme med da jeg så og si aldri har tid til bøker lenger... :(

Men virker jo som du har fått flotte tips her da!

God søndag videre!

Anonym sa...

På www.elkjop.no kan du enkelt lage din egen bildebok med de bildene og den teksten du selv vil. Et aldri så lite skrytealbum med skjønne bilder fra turer, huset og av lille Celine :)
Det er jo også en god gaveidé til besteforeldre o.l. nå som det nærmer seg jul!

Marion

Min vri sa...

Vi har boka Skulpturlandskap Nordland hjemme.. Den er full av vakre bilder av skulpturene i dette flotte prosjektet. Ballangen har sin egen skulptur her, men så langt har ikke Narvik - men det kan vel hende at det kommer :)

En liten smaksprøve på bildene herfra: http://www.skulpturlandskap.no/Skulpturlandskap/kunstverk.html

Ha en fin søndag! :)

Husdraumen/Anita sa...

Hei Christine!

Linkar til deg i innlegget mitt

http://husdraumen.blogspot.com/2009/09/glad-er-du.html

Tenkte kanskje du ville lese for ei god inspirasjonskjelde du var/er :)

SMil frå Anita

Bea sa...

Hei

Hva med å lage en egen fotobok med egne bilder? Jeg holder på å sette sammen en slik bok:o)


Klem

Anonym sa...

Vanity Fair Portraits. Nydelig!

Frk. T sa...

"GUCCI by GUCCI" er faktisk en fantastisk bok, men må spesialbestilles fra norli. Gamle og nye bilder med mote gjennom snart 100 år.. Elllers elsker jeg boken "A passion for blue and white", det er min absolutte favoritt interiørbok. Lykke til!; )

Siri sa...

Jeg har denne liggende på mitt stuebord:
http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1433627
(Tett på hunden).
Ikke interiør, men pytt! Er veldig mange søte valper i den.

Fregnepetra sa...

det er en flott bok om bilder fra oslo. mye bilder og lite tekst. fotograf bok og mest fokus på fotoene og ikke på oslos historie eller lignende. husker ikke hva den heter, men spør du på en bokhandel vet de sikkert hvilken det er.

Unknown sa...

Hei!

Den boka jeg har framme heter "Family - a celebration of humanity". En fantastisk flott fotobok med mennesker i ulike situasjoner og fra ulike deler av verden. Anbefales!!

Mvh Berit

Kathleen sa...

Jeg har en Dior liggende her, men det er ikke spesielt mye bilder i den :S

Fregnepetra sa...

Hei. Osloboka heter: BYEN Bilder av Oslo i dag og er av fotograf Erik Jalland. Utgitt av Gyldendal

Anonym sa...

Denne boka er FANTASTISK! Jorden, sett fra himmelen, et flyportrett av kloden vår. Av Yann Arthus-Bertrand

fru Storlien sa...

Jeg har motebøker stående i stua, og ser at de blir tatt fram jevnlig, i likhet med Bunadleksikonet. Ellers har jeg jo alltid liggende noe jeg leser, og da blir det gjerne snakk om den boka.

Tirill sa...

Annie Leibowitz har flere flotte fotobøker av både kjente og ukjente personer! Hennes bøker er absolutt å anbefale!

Anonym sa...

Hei
Hva med en fortografi bok av Gregory Colbert, fantastiske bilder.

http://www.ashesandsnow.org/en/info/index.php?module=page&idpage=27&id=38&idcategory=8

Helene