søndag, september 27, 2009

Det blir kaldere

Celine er rask å sparke av seg dynen på natta og da er det fort gjort å bli kald på de små tottene. Jeg dro på Nøstebarn og kjøpte en ullpysjamas-og jeg merket at hun sov bedre og var varmere gjennom natta. Husbonden trodde den kom til å klø (han har hatt noen ull-traumer da han var liten og har "angst" for ull og kløing), men jeg tror ikke den klødde i det hele tatt.
Celine i sin ullpysjamas med den rosa kluten. Den fikk hun da hun var født og er helt avhengig av. Det er helt utrolig at hun blir rolig og sovner med en gang hun får kluten. (vi har 5 stykker rundt omkring-barnehage, bil, vogn og seng- må ikke mistes)
Hun har fått en leke fra Playschool som skal testes. I utgangspunktet er den nok for mindre barn, men når hun trykker på toppen så hopper det baller ut av boksen. Ball er dødskult og Celine er begeistret. Poteter og sitroner fra lekekjøkkeknet får seg også en runde i leken. :)

Søndager er deilig.
Christine

20 comments:

silje-sin sa...

Tenk så deilig å sove i en myk ullpysjamas da:) Jeg har tenkt på det samme til Augusta, for hun også sparker av seg dyna. Men så er hun ganske varm av seg.. Men til vinteren må vi nok ha en. I dag var det 19 grader i stua da vi sto opp, brrr.. Jeg vil helst ha 25+. Ønsker deg og dine en fin søndag! klem fra silje.

aase sa...

De pysjene er bare så gode Christine. Her hr begge jentene hatt de og de var helt gale om den ikke var ren.!!

Så nydelige hun er der hun sitter å leker!!

Vi snakkes før bloggtreffet om du finner ut du skal være med. Vi kommer hjem mandag natt/morgen!!

Ha en fin uke!!

Merethe sa...

så skjønn hun er :) Jeg er veldig betenkt når det gjelder ull på barna selv, sikkert fordi JEG klør veldig, men de pysjene har jeg kjent på mange ganger og har flere bekjente som har de. Synes de ser utrolig gode ut, og skulle gjerne hatt en selv til minsteulla her :)

Ha en god Søndag!

Landcharm sa...

Nydelig lite frøken i vakre omgivelser.

Fru Fjeldhammer sa...

Herlig, mine barn også kaster av seg dyna om natte, så her sover de med sokker om høst /vinter..*S*

nydelig jente du har..
klem

Lykkelita sa...

Perfekt barselgave... Hint hint:)
Søteste Celine, gleder meg til å treffe henne igjen! Klem:)

Anonym sa...

Den pysjen så HERLIG ut!!:)

sylvia sa...

herlig pysj.den så nydelig ut.her er 20 grader i skyggen i dag..
god søndag
fra sylvia

Maria sa...

Hei Christine
søt jente i herlig pysjamas! :)
Jeg har fulgt bloggen din lenge uten å legge igjen spor etter meg, så jeg tenkte det var på tide å si hei.
Syns du har en utrolig fin blogg med en hærlig blanding av interiør, barn, mat og gode tips.
Har akkurat startet en blogg selv så stikk gjerne innom

Klem fra Maria

Unknown sa...

Den pysjamasen så deilig ut!

Nydelige bilder av ei vakker lita prinsesse:)

Ha en flott søndag:)

Karrierekvinne sa...

Kluten er god å ha :)
Sjekk ut www.winnit.com - det er en omvendt auksjon som er dritkul! LV - vesker og biler og masse bra til om du er heldig, bare noen dollar..

Livy sa...

Så herlige bilder!!
Jeg er også stor fan av ull, og begge mine jenter bruker det gjennom hele sen-høsten og vinteren.

Ønsker deg en strålende søndag! Klem fra Livy

Lille Lavendel... sa...

Nøstebarn er digg! Så masse deilige klær og garn...
Tristan reiser seg i søvne og legger seg oppå dynen sin han. Så ullpysj er da en nødvendighet...er det ekstra kaldt, så bruker jeg babysafe i tillegg. Den er kjempelang, så han kan bruke den til han er to år om vi vil:)

Anette og jentene sa...

Nøstebarn har så fine ting! :)

Vi har ikke pysjene, men jeg tror de to minste skal få hver sin i vinter.
De er små dynesparkere de også.
Er de store i føttene?
Ser at Nøstebarn anbefaler at man kjøper pysjene litt store og bruker dem lenge, men det er vel ikke så behagelig å "svømme" i klærne heller..

Ha en fin søndag videre!

Hilde sa...

Hei Christine!
Jeg er stooooor ullfan og da spesielt Nøstebarn:-) Vi snakker om en 5-siffret tall jeg har lagt igjen der, menm det føler jeg virkelig er den beste investeringene jeg ever har gjort. De ullpysjene er geniale, barna blir aldri kalde med heller ikke for varme..ull regulerer så fint!

Syns det er så leit å lese om folk som er skeptiske til ull, for dette føres gjerne over på barna og de får ikke gleden av å oppleve ull som er så perfekt både for liten og stor:-)

Jentene mine bruker bare ull under fra nå utover og fram til mars/april. De er aldri syke, bank i bordet, og har heller adri vært det.

Så prøv mer ull, så du blir overbevist:-)

Klem Hilde

Anita sa...

Så herleg den pysjen såg ut! Og for eit sjarmtroll!! :D

Nydeleg gulv har du og! Men må du ikkje vaske det forferdeleg ofte?? Kunne tenke meg kvitt gulv eg og, men trur ikkje eg tør med tanke på at å vaske gulv er ikkje det beste eg veit...;)

Simple Lovely sa...

Så herlig Celine er!! Er morsommt å følge med på hvordan hun vokser fra å være baby til å bli lite jenta:)

La akkurat jenta våres og dynen ble spendt av med engang hun sovnet. Lurt med ullpyjamas, godt å vite at de ikke fryser! Genialt med ullfor det holder varmen når det er kaldt og kjøler ned når det er varmt.

Vet jeg har sagt det før men bloggen din er jo bare så lekker!

Klem Julie Helen

Lene fra Lillehammer sa...

Hei på deg! Jeg tok en liten titt innom deg, dere har det virkelig trivelig. Kan jeg forresten spørre hva slags farge dere har brukt på gulvene og når du maler hvitt, bruker du da ren hvit?
Vi har også malte gulv men den går i en lysgrå tone, men jeg har vurdert noe enda lysere og din ser så fott ut.
Når det gjelder småbarn og pysj og soving så har vi en liten Martinus som alltid kaster av seg dyna, men det gjør han tom før han sovner. Han nekter å ha dyne over seg, så her går det i helt pysj (han er forøvrig 16 mnd). Han er også veldig glad i suttekluten sin, men den har han kun en av og den har han i senga. Han legger den over fjeset og koser med den. Jeg vet at også jeg hadde "sutteklut" da jeg var liten, men det var faktisk ei truse som var så utrolig myk, den husker jeg så godt og det verste som kunne skje var at mamsen glemte igjen den da vi dro på ferie, da husker jeg de måtte myke opp dynetrekket slik at det ble mykt.
Okidok, ha en strålende kveld!

Breivik Samfunnshus sa...

Å så heldig du er som har Nøstebarn i nærheten!! Jeg må bestille på nett, og det blir liksom ikke helt det samme... Jeg er stor fan av deres klær, alt fra luer til pysjer.. Utrolig deilige er de klærne !!! å det beste er jo at de IKKE klør ;))

På landet sa...

De pysjamasene har vi til ungene, kjempe gode. Vi har brukt nøstebarn sine hele veien, de har å gode dresser som man eks kan ha under reintøyet. Helt supert da vi går mot kaldere tider.

Ha en fin uke.