fredag, september 18, 2009

Husbonden blir nordlending.....i alle fall på 17. mai!

"Mor i Nord" ville s gjerne kjøpe nordlandsbunad til Husbonden da vi giftet oss, men Husbonden hadde ikke helt sansen for bunad DA! Etterhvert har han begynt og like det, og synes det hadde vært hyggelig å hatt ett festantrekk som ikke er dress(det bruker han jo til hverdags)
Så når jeg nå så et tilbud i avisen på nordlandsbunad ringte jeg "Mor i Nord" og lurte på om det var muligheter.......og det var det!

Her er min flotte lillebror i sin bunad! Jeg synes bunad er sååååå stilig! Tusen takk "Mor i Nord".

Christine

27 comments:

Christine Louise sa...

Heldige husbonden :) Broren din var knallstilig i sin bunad. Bunad på menn er flott :)

Klem fra meg..

Bohemian Princess sa...

For en snill mor i nord :o)

Idun // Breidablikk sa...

Så kult!!! Synes selv at menn i bunad er sååå stilig..! :D
Min mann har, dvs; han fikk til konfirmasjonen men har vokst en del siden det.. Så den har faren overtatt med lovnad fra mannens mor om at han skal få ny :) *hurra*

Og denne nordlandsbunaden var kjempefin! :)

Ha en fin helg!! :)

KOSELIGE HJEM sa...

Flott med mannfolk i bunad! Min mor har nå bestilt bunad til min sønn som han skal få i 25 års gave. Han har, med litt hjelp fra sin søte samboer, fått sansen for bunad som festplagg. Gleder meg til den er ferdig. Han skal bruke den 1. gang i konfirmasjonen til sin lillesøster. Det blir stas!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Wow! Heldige mannen din!! :)

Bunad er SÅ flott, min mann vil IKKE ha. Han liker (dessverre) ikke mannsbunaden til Østerdalsbunaden, og han bruker dress 2-3 ganger i året, ellers arbeidsklær. Så jeg jobber vel ikke helt med å overbevise ham om å bruke så mange penger på det. *ler*


Håper dere får en flott helg!

Camilla sa...

Menn i bunad er da kjempe stilig =)
Blir helt sikkert kjmepe flott!

susan`s side sa...

Åh, bunad på gutter er bare så fint. Jeg har selv en hvit løkendrakt (hadde vært noe for deg) men mannen har ingen bunad og heller ikke så interessert i få seg det.

Marthe sa...

Han blir heeelt sikker knall-fin som "nordlening"! Bunaden er knallfin! Ha en super helg, vennen! KLEM MARTHE

Ann sa...

Nordlandsbunaden, også den til damer, er så utrolig flott! Vesten i grågrønt, blomstrete, brokadelignende stoff er bare nydelig! Du kan trygt være stolt av å gå ved siden av Nordleningen din i 17. maitoget, spesielt når han har på seg Nordlandsbunaden! :) Menn i bunad er bare SÅ stilige! :))

Ha en riktig fin helg!

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

sylvia sa...

helt herlig.staut kar i flotte klær,
sylvia

uniktliv sa...

Han var flott... kjekt med bunad for det har mn jo liksom til hver annledning..
Saa synest jeg logoen din var veldig fin.. flinkejenta :))

Ha en super helg:)

torleif ann karin sa...

Bunad er jo noe av det flotteste en kan pynte seg med. Selv elsker jeg min Nord-Mørs bunad. bare så synd den har krympet i skapet..hi-hi. Skal få tatt den ut nå, til våren er det både konfirmasjon og bryllup i familen.
Ønsker husbonden lykke til med bunad. Han kommer til å bli så flott atte.
God helg.
Klem Ann<3

Villa Creme sa...

Nydelig er den!
Nå er det bare Celine igjen... Finnes den i så liten tro?

Breivik Samfunnshus sa...

Hi hi så artig da, er selv nordlænning og har selfølgelig nordlandsbunad selv, blå sådan. Håper at sambo en vakker da skal se hvor stilig vi damer synes det er med menn i bunad !!! Ellers må jeg få si at du har et nydelig hjem, og en flott blogg !!! legger deg til lista mi, håper det er greit ;)
Ha en flott helg !!
hilsen fra nord :))

Unknown sa...

Helt enig! Mannebunad er skikkelig HOT. Skulle ønske mannen min ville ha bunad, men han nekter. Han har nok blitt litt mildere innsilt til det etter at han ble sammen med meg. Så en gang når jeg får råd til det skal jeg kjøpe bunad til han. :)

Ha en god helg!

hvitstil.com/Christine sa...

Mette Hagen Wester:
Vi har ingen familie i Italia.

Monicas sa...

åh æ digga mannfolk i bunad...stilig festdrakt...her e det å press sæ inn i bunaden te æ ska å søng i Italia straks.....sukk.kunn det ikkje ha vært borrelås i bunaden.....vakker va den iallefall.....ha ei vakkerfin helg med deg og dine

Andrea sa...

Snille "mor i nord"!
Og men i bunad er kjempe stilig!

Christina sa...

Åhh,så bra!Mannen her i huset har ønsket det i noen år nå,men vi har aldri komlet oss til å få sydd...
Er enig at det er skikkelig hot og så i tiden.Fler og flere menn velger bunad,noe som er koselig synes nå jeg!

Sender deg mail senere ikveld!

Klem

HusmorDronninga sa...

Bunad er bare knallflott på menn! Min Husfar var så heldig å få bunad til 17 mai i fjor, og han ble knall flott :)

Fin var også din bror i bunad, og det blir helt sikkert Husbonden også :)

Ha en fin helg!

Anette og jentene sa...

Så snill mor! :)
Menn i bunad er fine greier. :D

Anonym sa...

Hei!
Har egentlig ikke tent å kommentere bunadsinnsalget (selv om det er veldig fint med menn, og kvinner, i bunad:)), men hele bloggen.
Du er jo ganske utrolig som får til så mye. Alt fra hjemmesydde kjoler til alt mulig av hjemmelagde matprodukter, og være småbarnsmor samtidig.
Jeg liker også å drive med mye slikt, men hvor finner du tida? Jeg har en datter på 16mnd, omtrent som din?, og jobber 80% da jeg har valgt å være en dag hjemme med henne, hvertfall det første barnhageåret. Er sikkert litt nysgjerrig som spør, men jobber du?

Uansett - du gir massssssevis av inspirasjon!!!

Helgeklem fra Berit:)

Anonym sa...

Heia!

Jonas sover sååå godt i det nye sengetøyet du laget til han. Sender deg noen bilder på mail i kveld. Nyt helga!!

Lill Mari og Jonas

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Berit

Tusen takk for hyggelig kommentar. Aller først: Nei jeg jobber ikke nå. Celine begynte i barnehagen i september og jeg har i utgangspunktet tenkt å være hjemme frem til jul, men tiden vil vise hva som skjer.

Jeg er i utgangspunktet legemiddelkonsulent, men da jeg var 4,5 mnd på vei med Celine bestemte det firmaet jeg jobbet i at de skulle legge ned min avdeling. Så da min permisjon var over hadde jeg ingen jobb å gå til, og det syntes vi var greit siden Celine ikke hadde barnehageplass før nå. Så nå får tiden vise hva som vil skje.......(jeg har noen jern i ilden........)

Ellers så blir det prioritering, vi har svært lite familie rundt oss, så vi er stort sett hjemme. Jeg har tv på syrommet og kjøkkenet så jeg kan kombinere "nytt på Nytt" med brødbaking........

Christine

hvitstil.com/Christine sa...

Lill Mari og Jonas

Så utrolig hyggelig. Det varmer ett blogghjerte!

Chritstine

..Til Lykkes Hjem sa...

Ja,Menn i bunad er skikkelig flott. jeg ønsker meg bunad til min mann. Men han er ikke så ivrig på å bruke så masse penger på ett antrekk igjen da.. hm,må overtale;) Har jo til gjengjeld et festantrekk for resten av livet.
Så snill "mor i nord" dere har!

Virkelig flott prinsesserom lilleprinsessa di har! Tenker meg hun er fornøyd.

Ha en flott dag videre
Klem*

Hege sa...

Menn i bunad er flott...ingen tvil om det!