tirsdag, september 22, 2009

Julekalender.


I fjor begynte jeg å lage en julekalender til Celine på et lerret, den står i boden nede halvferdig..... I år heller jeg mot å brodere en kalender til henne/ kjøpe en brodert kalender.


foto:www.lenesbroderier.dk
Jeg har aldri brodert korssting- noen som vet om det er vanskelig? Jeg fant en nettside med masse mønster her. Noen som vet om nettsteder med ferdigbroderte kalendere? Eller steder som broderer på bestilling? Eller kanskje jeg rett og slett kan brodere en på Janomen min????

Christine

30 comments:

Grete sa...

Du som er så kreativ fikser nok en på Janomen, datteren vår fikk en lignende du har bilde av, av sin gudmor. Hun handler det meste av det hun broderer og kreerer på Garn stua i Asker.Men når det gjelder deg holder jeg en knapp på date med Janomen.
Du er forøvrig flink som tenker tidlig, og ikke 30 nov :-)

Grete

Nora, Paul og Astrid sa...

Korssting er jo superenkelt. Det klarer du helt fint!! Pass bare på å ikke kjøp en kalender som har for mye sying. Det tar jo litt tid og vi er snart i oktober ;) Lykke til, vennen.

Unknown sa...

Hei:)

Broderte kalendere er sååå koselige!
Jeg har selv brodert en til LilleGull og korssting er superenkelt, og jeg syns ihvertfall det er veldig koselig tidsfordriv:)
Jeg pleier å bestille materialpakker her:
http://www.margaretha.no/butik/default.asp?

Lykke til:)

Harmoni og nostalgi - Den Hvite Rose sa...

Du klarer sikkert å brodere en på Janome'n din, men korssting er superenkelt. Det følger ofte forklaring med pakkene. Bare husk å brodere ALLE stingene samme vei, ellers ser det ikke pent ut. Tror Panduro har ferdige materialpakker til å klippe/lime med filt.De hadde hvertfall det før. Klem Jorunn

Idun // Breidablikk sa...

Jeg tror nok du vil klare å fikse dette på Janomen jeg! :) Ekstra koselig når man har ordnet det selv :)

Monicas sa...

Heisann du flinke bloggvenn;) denne var jo kjempefin, og er enig med kommentar ovenfor..atlier margareta har så mange fine...men du syr sikkert en som er vell så flott..ha en fin dag i sør...her har e det skikkelig høstvær....men står han a..

Monja sa...

Takk for påminnelsen om at julen ikke er så langt unna, i år blir det pakke kalender til min lille Sofie også, men hvordan jeg gjør det må jeg nok gå litt i tenkeboksen med....men takk for super insperasjon som alltid, fra deg;)klem

aase sa...

Du klarer helt sikekrt å brodere korssting du Christine. Det er ikke vledig vankselig nei!! Gleder meg til vi sees snart!! Klem!!

Hanne-Marit sa...

Hei !!

Korssting er kjempeenkelt,men disse kalenderene er så tidkrevende arbeid å lage. Et lite tips som jeg tenker måtte vært fint er å brodere med Janomen din på små hvite poser(til å gave i ) og henge disse på en lang tråd,litt som en vimpel....båndene som du knyter posene med kan jo f.eks være rødt silkeband...vet ikke om du ser for deg ideen som jeg har i hodet mitt,men lykke til uansentt hva du finner på :)

Emmeline sa...

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å brodere en for hånd, men så holder jeg jo på å brodere bringeduk og belte til bunad. I korssting. Det er vannvittig enkelt. No problem. Det eneste er at det er miniatyrlite..Sånn at man må sitte med et forstørrelsesglass hengende rundt halsen;) Jeg hadde ikke tvilt i min sjel på at en Janomevariant hadde vært det beste;) Blir så fint og er noe ikke alle har. Lykke til Christine og ha en fin fin dag:)

Merete sa...

Hei! Jeg holder på å brodere en julekalender (med korssting) fra Margaretha jeg nå! Enkelt som bare det! MEN den var litt større enn forventet! Så spørs om jeg blir ferdig til 1.desember...:P Så jeg ville begynt kjapt om jeg var deg! :)
~merete

Drøm sa...

Korssting er super enkelt. Du får kjøpt kalenderpakker der mønstret er tegnet på stoffet, og da blir det enda enklere å følge og å sy. Atllije margaretha anbefaler jeg også, der har de veldig masse til brodering.
Men det er litt tidkrevende med brodering da:-)
Lykke til!

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Korssting er kjempelett så det fikser du lett - det garanterer jeg! :) Jeg har kjøpt TO adventskalendre som jeg hadde planer om å få ferdig til jul, men begge pakkene ligger uåpnet i ei skuff... Må vel sette i gang hvis det skal bli kalender på guttene!!

Anne sa...

Broderte kalendrar er å flotte! Eg fekk ein enorm med julenisse på, frå mi søte mor då eg flytta heimefrå:)
Set så stor pris på den!
Du kjem til å gjere vesla glad:)
Ha ein flott dag!

Klaffen sa...

Du som er SÅ kreativ fikser dette, og har jo go`tid:) Med din Janome forstår jeg ikke at du tenker på å brodere selv, men det er sikkert koselig ( var det JEG som sa det? ) Uannsett, masse lykke til. Gleder meg til å se den:) Mona

Ingun sa...

Du finner masser av ferdigbroderte kalendere på julemesser i regi av husflidslag,bygdekvinnelag ol.
Ha en fin dag!!

Anonym sa...

Korssting er kjempeenkelt! Det følger med instruksjoner på de fleste mønstrene. :) Lett lett!
Jeg har bestilt denne kalenderen til min lille snupp (på ebay:

http://cgi.ebay.com/DIMENSIONS-CROSS-STITCH-KIT-OHOLY-NITE-ADVENT-CALENDAR_W0QQitemZ380153350326QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item5882e7c8b6&_trksid=p4999.c0.m14

Anonym sa...

Tviler ikke på at du får til korssting. Det er ganske så enkelt, men tidkrevende. Vi har en kjempefin som mor har brodert med attersting (tror jeg det heter, helt rette). Men du kan jo fint lage korssting på Janomen også, og lage et lappeteppe av det, eller lommer. Et teppe med mange miniatyrer av vesken som henger på sengen til C. :-)
Ha en fortsatt fin kveld.
Fru H.

Inga sa...

Du som er så flink med symaskina, broder din egen. Da får Celine en helt unik kalender som hun kan ha i mange år. Kanskje de bjørnene du broderte på servietter kan være et utgangspunkt?

:-)

Bea sa...

Det er så koselig med broderte kalendere.

Kajsa er så heldig at hun kommer til å få en kalender i julegave av min mamma:o) Hun har også leget Jonas sin.

Klem

fru Storlien sa...

Korssting er noe av det enklesste å brodere, så lenge du syr stingene samme vei. ellers er det bare å telle i vei! Men jeg tror jeg ville anbefale deg å ikke prøve på å få en ferdig til jul nå, helelr begynner etter jul og ha god tid til å hygge deg med arbeidet. I tillegg til broderingen er det nemlig en aldri så liten monteringsjobb på en kalender ( og den tar også tid). Lykke til! Og om motet svikter - send meg en epost, jeg gjør den slags på ebstilling og har også konsulenttimer på broderi!

Anonym sa...

Great post! We are linking to this great content on our site.
Keep up the great writing.
Feel free to visit my web blog :: Dimmable ballast

Anonym sa...

Terrific post however , I was wondering if you
could write a litte more on this subject? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further. Cheers!
My web-site ; FinderHostel.com

Anonym sa...

Hello! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on.
Any suggestions?
my webpage: iraqi dinar investment

Anonym sa...

At this time it sounds like Expression Engine is the top blogging platform available right now.

(from what I've read) Is that what you are using on your blog?
Also visit my web-site : Trick Photography

Anonym sa...

Hey! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
There's a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thanks
my site :: customer service

Anonym sa...

I do not drop a bunch of comments, however i did a few searching and wound up here "Julekalender.".
And I do have 2 questions for you if it's allright. Could it be only me or does it look like some of the remarks appear as if they are left by brain dead people? :-P And, if you are posting on other places, I'd like to keep
up with anything new you have to post. Would you list of the complete urls of all your communal pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?


Review my web blog hakukonemainonta

Anonym sa...

Have you ever thought about publishing an ebook or guest authoring on other
sites? I have a blog centered on the same subjects
you discuss and would really like to have you share some
stories/information. I know my viewers would value your work.
If you're even remotely interested, feel free to send me an e-mail.

Here is my webpage :: HCG

Anonym sa...

Everyone loves it whenever people get together and share thoughts.
Great blog, stick with it!

Stop by my site: book promotion

Anonym sa...

First of all I want to say fantastic blog!
I had a quick question in which I'd like to ask if you do not mind. I was interested to find out how you center yourself and clear your head prior to writing. I have had difficulty clearing my thoughts in getting my thoughts out. I do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted just trying to figure out how to begin. Any suggestions or tips? Thanks!

Here is my website; sexygirlchat.net