lørdag, september 12, 2009

Kveldsstemning i stua

Etter Emmelines utfordring om å skrive en liste på ti ting jeg blogget ofte om- ble jeg klar over at jeg sjeldent viste bilder fra hele rom. Av en eller annen grunn trodde jeg at jeg hadde vist masse bilder fra f.eks. stuen, men jeg bladde bakover i bloggen fant jeg ingen.
Så ikveld har jeg tatt noen kvelds-bilder.
Jeg elsker levende lys og har masse i stuen. Her er tv-stue kroken som lett kan gjøres om til ett ekstra soverom om det skulle bli behov for det en vakker dag..... ;)

Stuen er akkurat passe stor for oss, med en ektorp selvfølgelig(ektorp er en sofa fra IKEA). Stuebordet har vi pusset opp selv.
Stolen med Celine brodert i ryggen venter på å bli byttet ut med en rokokkostol som er under omtrekking. Den er 1200 spiker fra å bli ferdig....... I bakgrunnen er peisen som benyttes hver dag hele vinteren- vi elsker å ha fyr i peisen. Skulle bare så gjerne ønsket meg en som ikke var så 80 talls.

Husbonden har kjøpt nytt objektiv til kameraet. Vidvinkel. Anbefales. Lefdal har tilbud på fotoutstyr akkurat nå.
Christine

Posted by Picasa

24 comments:

Havets Datter sa...

Så koselig dere har det! Flott det skapet du har i spisestuen. Kan jeg spørre hvor det er kjøpt??

hvitstil.com/Christine sa...

Skapet er kjøpt fra Narvik Interiør, men er å få kjøpt på masse interiørbutikker i hele landet. Importøren heter nomi import og holder til i lier området.

Klem
C

Pink lady sa...

Så utrolig fint det var med et oversiktsbilde av deres stue, morro å for en gangs skyld se hvordan tingene står i forhold til hverandre om du forstår:)

Ha en god søndag!

Klem Pink Lady

My home is my Castle sa...

Så nydelig dere har det :)
lekkert og delikat..

Klem,Kari

Idun // Breidablikk sa...

Så fint dere har det!
Har sett en del hvite stuer som fort blir upersonlige og nesten litt sterile, men ikke hos dere! Stuen hadde både sjarm og sjel, og var utrolig koselig!

*takk for titten*

Ha en fin-fin søndag! :)

aase sa...

Dere har det jo bare så lekkert og koselig Christine!! Spisestua er spesiellt lekkert synes jeg!!

Lykkelita sa...

Heisann. Koselige bilder fra stua:)
Ja, kanskje det er du som må "til pers" i karusellene neste gang vi skal på Lindstrøms;) Jeg lover deg Stig Erik var oppgitt da han måtte oppi gang på gang. Jeg har jo ikke lov...heldigvis...
Ha en herlig søndag og hils! Klem!

Monicas sa...

veldig veldig koselig og lunt hos deg og dine....go søndag

Simple Lovely sa...

Heeeelt fantastisk nydelig!!

Villa Creme sa...

Kjempefin stue dere har!
Er spent på stolen, kan tenke meg den blir fin!

Litt artigere å ta oversiktsbilder med en vidvinkel...?

Elisabeth sa...

Det er litt arti å følge med bloggen din, siden vi på en måte har byttet plass. Jeg kommer opprinnelig fra Hvalstrand, like ved der du bor nå, men flyttet nordover. Du kommer herfra, men flyttet til mine hjemtrakter. I min ungdomstid var jeg ofte på Nesøya med venner og kjente, og jeg får så god følelse når jeg leser bloggen din.

Du har fått deg en liten hvit perle, og jeg misunner virkelig talentet du har innen håndarbeid. Håper du viser oss mer av din kreativitet nå som det nærmer seg jul!! Jeg har anbefalt bloggen din til mange kjente, blant annet min søster som også elsker symaskina si <3

Ha en flott søndag!

Photo-Me-Life sa...

Jeg har fått nok, desverre. Det er i allefall slik jeg føler det pr i dag her jeg sitter! Det har ikke blitt til noen hyggelig blogg desverre.

Jeg elsker stuen din, får nesten lyst å bare: Æ KJÆM PÅ BESØK!! Hadde jeg bodd på Nesbru som jeg pleide hadde jeg innvitert meg selv, faktisk!!!

Jeg har også lyst på vidvinkellinse og macrolinse....

Merete sa...

Guri malla så koselig stue du har!! Herlig:) Elsket den stolen med fotskammel i hjørnet på det ene bildet! Hvor er den fra? :)
~merete

Anonym sa...

Nydelig stue og spisestue, virkelig sjelefred ;)

Therese sa...

Koselige bilder ♥ Jeg er så spent på den rokokkostolen. Den tror jeg rett og slett blir skikkelig lekker hos dere :)

Ha en fortsatt fin søndag.

susan`s side sa...

Så fine bilder, veldig gøy å se bilder av hele rom.

Ingvild B sa...

Så herlig stemningsfulle bilder!
Lekkert!
- Ingvild

Unknown sa...

Så utrolig fint du har det!!

Ole sa...

Hei, kan du vise hvordan bildene du har i huset ser ut? Spesielt det store (selvmalte) du har i stuen ? <3 bloggen din!

hvitstil.com/Christine sa...

merete:
Stolen er fra Narvik interiør, men fåes kjøpt på masse interiørbutikker. Levrandøren heter Nomi Import.

Ole:
Jepp. Jeg kan gjerne lage ett innlegg med mine bilder

Takk for koselige kommentarer!

Christine

Marthine sa...

Nyyyydelig har du det!!! Jeg elsker bloggen din, den gir så mye inspirasjon:o)
Klem M

Min stil sa...

Heisan du. Fine bilder du viser, og morsomt med hjemmelaget kunst.
Klæm Susanne

Jeanette.. sa...

Nyyydelig!!!
Det var akkurat som å se drømmestuen min :)
Men dessverre har jeg og min kjære så forskjellig smak at det må bli med drømmen.
Men jeg sniker inne mer og mer hvitt for hver uke som går ;P
Heldigvis så er ikke disse mannfolka alltid så oppmerksomme på alt som forandrere seg i hjemmer ^^

Men fortsett å legg ut bilder!
Det inspirerer å se så flotte bilder :)

Hege sa...

Hei, Kjempe fin blogg du har, spennende å følge med.
Lurer veldig hvilket objektiv dere har kjøpt? Er selv på jakt etter nytt til mitt sp.refleks kamera,

med vennlig hilsen Hege