mandag, september 14, 2009

Foto i fokus


I helgen har jeg begynt å sette meg inn i funksjonene på kameraet vårt, det er ikke"bare bare", så lurer på om jeg burde meldt meg på ett kurs etter hvert.

"Mor i Nord" og hennes "venn" Jens har en fotografvenn fra Efjord utenfor Narvik som tar fantastiske naturbilder. Jeg har fått lov av han å vise bildet "Stedtind i Speil" her på bloggen.

Nydelig- ikke sant???? Dette bildet vekker virkelig hjemlengselen til Nord!
Flere bilder fra fotograf Per -Martin Jæger kan sees på hans hjemmeside: idefoto.no

Da er det sykveld og valgvake på meg.
Christine

19 comments:

Christina sa...

åhh,efjorden er våres hytteparadis!Er så fint der;)

Beate, A Brighter Day sa...

Med en gang jeg så bildet tenkte jeg: "dette MÅ være fra Nord-Norge!" :) Nyyydelige nord... Nå får jeg også hjemlengsel. Flott bilde!

Ha en fin kveld :) Klem

khs sa...

Og oppå der har jeg vært =)
Fantastisk utsikt!

Monicas sa...

virkelig et vakkert bilde....

Fjasevas Huset sa...

herlig. minner om fjellene jeg ser ut på hver dag... bare litt annerledels, men fortsatt superflott! go nord.

Prinsessen-og-skurken sa...

Ja, det e fint her oppe i nord :))

Ha en fin kveld
/Marianne

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Det er nydelig her nord på dager som på bildet her ja...

RMnorge sa...

Æ e egentlig Nordlending æ! Pappa er fra Storjord i Tysfjord et sted jeg har feriert siden jeg var liten.

I fjor tok jeg turen nordover alene med småguttene. Far var hjemme og jobbet. Det var litt av en tur... Bytte av fly i Oslo - hente ut leiebil i Bodø - montere 2 stk barneseter i bil - kjøre 4 timer til Hammarøy - 2 stopp med bæsjebleier - 1 stopp med oppkast.Puh, utslitt var jeg ihvertfall da vi kom frem.

Min grandtante bor faktisk i Narvik, når jeg tenker meg om. Fantastisk flott Nord-Norsk natur.

Klem fra meg!

Trude sa...

Nydelig bilde.
Kom til å tenke på deg da jeg var en tur på "Ainnes" i helga:)
Helt utrolig vakkert der oppe med fjell&hav. Fikk tatt mange spesielle bilder.

Linn fra Solheim sa...

Vakkert bilde, kjenner jeg savner Nord-Norges vakre natur. Er fra Mo i Rana men bor i Kristiansand og her har vi ikke noe særlig med fjell.
Han en fin mandagskveld!

MissMette sa...

Nydelig bilder. Ja nord-Norge er vakkert... sukk :)
Ha en fortsatt fin uke

Balke gård sa...

Hei!!

Nydelig bilde! vakkert!

Og du, så koselige bilder fra stua di!
Den Ikea-ramma er fin, og nå skal jeg snart få satt inn bilde i min også. dne er ennå svart...puh....
Så synes du er flink, jeg;-)

Ha en fin kveld, klem fra Marianne

Lykkelita sa...

Bare fortsett å kjenn på hjemlengselen du...;) (Kom!!!)
Klem:)

Villa Creme sa...

Hei Christine!

Ang funksjoner på kamera: Har du den opplærings cd/dvd`n fra Canon?
Den selger vi iallefall på jobben.

Bare send meg en mail hvis du ikke har den:)

Ha en hyggelig valgvake!

Kathleen sa...

Nydelig! :)

Karna sa...

Fantastisk flott...utrolig motiv! Skulle absolutt ha lest mer om funkjsoner på kamera mitt også, blir til at jeg setter det på Auto fokus, og knipser i vei....

Karna sa...

Var mange smarte detaljer på denne peisen her, en flytter hele glassruten opp når en legger inn ny vedkubbe, og en kan vippe hele vindusruten ned for å vaske inni...håper den holder seg fin..kan se demo video av peisen på hjemmesiden jeg kjøpte peisen hos: http://www.flamme.no

Håpet er at det bare skal være en liten firkantet rute "i veggen" trodde de kunne felle inn peisen i selve pipen, men de bygger den ut med en ny type plater som du ser på bildet. Er litt dyp, så den stikker litt ut i rommet, men det får jeg leve med...

Ocean showroom sa...

Förstår att jag har mycket att upptäcka i Norge! Ha en fin dag och lycka till med kameran. Kram Alexandra

anitaholmenwold.blogg.no sa...

Hei, jeg er ny i denne bloggverden. Ser jeg har mye å lære:) Fin blogg :)