onsdag, september 30, 2009

Tips fra garderoben

Jeg står som tidligere nevnt på hode i vaskerommet og garderoben. Det er ryddings som gjelder her. Deilig.
Når jeg kjøper klær så henger det alltid på en liten pose med ekstra knapp/tråd/perler. Før i tiden (før Husbonden kom i livet mitt)ble de alltid liggende slengt her og der før de til slutt havnet i bøssen. Senere har jeg fått meg en egen boks som alle ekstra knapper havner i. Ordning og reda!

På fredag skal vi på en liten ferie. Joho!

Christine



Posted by Picasa

17 comments:

Christine C sa...

De ekstraknappene har det med å leve sitt eget liv, og er aldri å finne når jeg trenger dem...smart å ha et fast oppbevaringssted for dem :) Lykke til med videre rydding!

Charlotte sa...

Kjempesmart! Selv har jeg en pose hvor jeg har brodert på teksten "Buttons" (Tilda design) som jeg samler alle disse knappene. Da vet jeg alltid hvor jeg finner dem om jeg trenger en knapp eller to.
Ønsker deg og dine en fin ferie!
Klem Charlotte

Rådyrveien sa...

Har samme ordning for ekstraknappene selv og syns det fungerer helt utmerket. Etterhvert har det blitt så mange småposer at noen av de kan sikkert gå over til "dekorasjonsmateriell" for egenproduserte sy-/strikketing.
Send gjerne over litt ryddeenergi - det kunne trengs her! :))
Ha en fortsatt fin dag!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Har alltid hatt en liten etellerannet til knapper. De blir sjelden brukt, men du kan jo banne på at du trenger akkurat den ene som blir kastet om du skulle finne på det. ;P

Ha en flott dag og god ferietur. :)


Vi skal ha helt barnefri helg, bare fordi mormor vil ha frøkna. Gleder meg til lange morgener. *ler*

Charlotte sa...

Ja de ekstraknappene miste rjeg alltid. Og finner de aldri igjen når jeg trenger de. Lurt med en slik boks:) God lilleferie!

Jeanette sa...

LURT;-)
Klem J.

Anonym sa...

Den ordningen har vi også faktisk!
God ferie, hvor går ferden ...?!
klem

sylvia sa...

så kjekt et tips og ta med seg.mine forsvinner fort,
fra sylvia

Anonym sa...

jeg har også en slik ekstra knapp eske - men har sjelden bruk for de ekstra knappene av en eller annen grunn - så det er sikkert klær som ikke finnes lenger i vårt hus som jeg tar vare på oppi den esken....
Vi skal på miniferie på tirsdag vi - og det er bare vi voksne som vet om det - gleder meg veldig!!!
ha en fin reise bort en liten tur - du også!!

prinsesselinn sa...

Esken var kjempefin;)
Lyst å si hvor den er kjøpt ?

ha en fin kveld

Fjordlykke sa...

Så genialt!
Kjempesøt boks og da!
Må få meg en slik.

Ha en fin fin onsdag :)

Kort og Søm sa...

Veldig smart, så vet man hvor man skal lete når knappen har falt av!!
Fredrikke :o)

hvitstil.com/Christine sa...

Prinsesse Linn
Boksen er kjøpt på Ting (tror jeg)

Christine

sylysten sa...

Lekker boks;o))
Selv har jeg skrudd lokkene til babymatglassene fast oppunder en hylle, har nettopp blogget det faktisk;o)
Har en øøøøøørliten knappedille;o)
Linda;o)

Melissa sa...

Hei

Du har det så utrolig trivelig hjemme, og jeg har hentet så mye inspirasjon fra deg.
Det har du sikkert sett på soverommet mitt ;D

Ha en fin fin ferie.

Ingrid sa...

Jeg har også en boks for de ekstra knappene. Smart å ha dem tilgjengelig når de trengs.
God tur da!

Inga sa...

Jeg rotet alltid posene bort før, men etter at jeg begynte å sortere knappene mine etter farger i glass, er jeg blitt flinkere til å ta vare på dem. Glassene blir jo mer og mer dekorative etter hvert som de fylles opp.

Takk for svar på mail! Det hjelper alltid å vite hvordan andre tenker om slikt :-)