torsdag, september 24, 2009

Stueskred

Huset er vasket og klart til helg. Jeg har fotografert litt med den nye vidvinkelen- så i dag viser jeg en mix av forskjellige stuebilder.
Her har jeg pyntet til gjester. Blomsteroppsatsen på bordet har jeg laget selv av grantreet utenfor stuevinduet og en liten pakke roser. Spisestua er fra danske ILVA. Den store champagne-kjøleren er pyntet opp med fine hvite hortensia(link her), bare synd at de som regel dør etter kun få dager hos oss.
Lysekronen er en av mitte favoritter i vårt hus!


Frokost dekkingen. Jeg driver forresten å broderer nye spisebrikker, gleder meg til å vise dem frem.

Her er stuebildet som jeg vant Årets Blogger Stue med i fjor! *stolt* Hjorten på veggen kjøpte jeg på finn.no og malte med hvit blank billakk.
Detaljer i stuen!
De fleste bildene i huset har jeg malt selv. Stuebordet er arvet og pusset opp. Mellom sofaen og stolen vises en annen av favorittene i vårt hus. Vedkurven i glass.

Flere stue detaljer. Skålen har jeg fått fra "Mor i Nord", den er russisk krystall.
Helt utrolig hva man får med i vidvinkelen. Her måtte jeg til og med klippe vekk masse fra høyre side for ikke å få med kjøkkenkroken til Celine!
På tv-bordet har jeg laget en ordning som gjør at vi slipper å se ledningene under bordet. Det kan leses om i dette innlegget. Noe av det styggeste jeg vet er ledningskaos, husbonden og jeg er ivrig med ledningsskjulere. (Bauhaus har noen fine)
Tv-stuen med det lille avlastningsbordet. Lampen er fra IKEA og koster faktisk under 100 kroner!
Vi har mye stearinlys i stua. Setter en koselig stemning uansett om det er mørkt eller lyst ute.
Det lille avlastningsbordet står i tv-stuen. Hvordan det er laget finner du her.

God Fredag til alle som er innom bloggen. Jeg synes fredag er den beste dagen! Vi skal spise middag ute i dag. Da mener jeg ikke på resturant, vi skal ta med oss en vedkubbe og grille pølser i fjæra. Vi får bare krysse fingrene for været!

Christine

39 comments:

Anns draum sa...

Heisann.

Du har ei fantastisk fin stue. Liker spesielt godt spisestuemøblane dine! Har og delt eit gamalt spisebord i 2. Fekk to flotte avlastningsbord!! Kjempe lurt:)

God natt:)

Landstil sa...

Du har et fantastisk vakkert hjem! utroolig nydelige bilder!!!

Anonym sa...

Hei! Så gøy og se flere bilder fra stua deres, utrolig fint!Jeg vil også ha en slik nabo..heldige du:) Satser vi på en tur til uka? Klem

aase sa...

Stua deres er bare så nydelig at man kan jo bli rent misunnelig her!! Dekket bord i spisestua ser jo bare så helig ut!! Du er bare så flink Christine!!

Her er det forberedelser på morgen, til selskapet ikveld!!

Ha en deilig middag ute idag!!

Villa Creme sa...

Alldeles nydelig... som alltid!

Jeg har fått kommentarer om at jeg har hortensia så lenge i live og hva som er trikset..
Men gjør ikke noe annet enn å lå den tørke ut til den ser nesten død ut, også drukner jeg den i vann og lar den stå med masse vann over natten.
Da har jeg de i ukesvis!

Og jeg har ellers IKKE grønne fingre!

God helg:)

Monicas sa...

veldig koselig lunt og delikat hos dere...skjønner godt at du liker lysekrona...fredag idag...med bursdag uten feiring heime...men jeg har fri til søndag, ¨så helga skal nytes....klem

Anonym sa...

Alltid koselig å starte dagen "hos deg". Nydelige bilder fra et nydelig hjem. God helg :-)
Fru H

Photo-Me-Life sa...

Du har det så vakkert hjemme hos deg! Sukk.
Men du, jeg tenkte komme med Hortensiatips:)

Vann dem mye, gjerne en skvett hver dag så skal du se at det blir liv i leiren:)

Anonym sa...

Utrolig gjennomført vakkert!
God middag ved sjøkanten :)
klem til deg

Breivik Samfunnshus sa...

For en fantastisk flott stue !!! God helg til deg ;) hilsen fra nord !!

Mitt lille hjem sa...

Et vakkert hjem!

Og riktig god helg!

Mitt lille hjørne sa...

En kjempefin blogg Christine !!
Og god helg til deg & dine :)

Hjerterom sa...

Hei :)

For en nydelig stue dere har!!!
Likte alt jeg :)
Flotte bilder du viser...
Takk for titten,koselig.

Klem Siw

Ellemeller sa...

So fine bilete frå ei lekker stove! Eg kryssar fingrar for at vèret held seg og at de får ei fin stund med grilling.
Eg skal på kjærestebesøk på austlandet og er invitert på får-i-kål-middag saman med familien hans. Det blir hyggeleg det òg:)

Anita

Unknown sa...

Heisann.
Veldig vakre bilder av en nydelig stue:)
Virkelig gjennomført og delikat!

Ha en riktig god helg, og kos dere med mat i det fri:)

FEDERICA sa...

I just found your blog and I really want to let you know that your house is absolutely gorgeous! Just my style! Really, really stunning!
I would like to share some of your pics with all my readers, please let me know if I can.

Greetings from Italy,
Federica.

Therese fra huset med de rare i sa...

Så nydelig hjem du har!! Ser ut som det er tatt rett ut fra et interiørblad:) Rett og slett nydelig:)

Christine Louise sa...

Kjempe flott stue :) Stilrent :)
Jeg skrev et innlegg til deg under seviettinnlegget. Vet ikke om du fikk lest det.Jeg lurte på hva det koster å bestille broderte servietter hos deg :)

Ha en super helg.

Klem

FEDERICA sa...

Thanks for your quick response! I prepare the post now, thanks so much!
My readers will love your house!

Come visit me later!

Klaffen sa...

Helt fantastisk Kristine hva du får til:) Herlige London så flott! KOsdere utendørs og NYT livet, det er nå det er her!! SE forøvrig bloggn min og det siste innlegget.... klem Mona

Beate, A Brighter Day sa...

Du har det altså så fint - det er en fryd å se på bilder fra hjemmet ditt! Man blir rett og slett glad :)

*drømme*

Ha en herlig dag! Klem

love lives in the kitchen sa...

i love your house! is just beautiful!
wish you a great day!
justyna

Christine C sa...

Det er virkelig et vakkert hjem dere har...kjempefine bilder av et nydelig interiør :)

mi-rachel sa...

så kjekke bilder fra stuen din!
så herlig og hvitt!

Marthine sa...

Fantastisk flott!!! Rett og slett helt nydelig:o)

God helg!
Klem Marthine

Havets Datter sa...

Dere har det altså sååå fint!!! Så lyst og luftig - helt herlig ;)

God tur i fjæra, og kos dere masse! Her er det meldt liten storm, så da er det bare å kry seg under pleddet i sofan.

Ha ei super helg :)

Min stil sa...

Hei. Fine bilder fra stua di. Den er jo kjempeflott! Likte veldig godt spisestuemøblene.
God fredag til deg.
Klæm fra Susanne

Unknown sa...

Hei,
Så utrolig fin stue du har. Første gangen jeg er innom bloggen din! Veldig fint hjem du har - mye til insirasjon.

Jeg er på leting etter lysekrone til min egen spisestue, og den du har over spisestuebordet er helt fantastisk. Har du lyst til å forelle hvor den kommer fra så hadde jeg blitt veldig glad :D

Les Cotrions sa...

Federica was right! Your home is simply wonderful! I love your style!
Cozy, sophsticated and bright atmosphere!
Happy week end!
Vale

Anne Berit sa...

Hei, jeg har nå sittet og lest gjennom det aller meste av bloggen din, og jeg er veldig inspirert! Du har virkelig et øye for detaljer! Men et spørsmål; hvordan klarer du egentlig å kombinere alle hvite tekstiler og pynt i barnefingrehøyde, med det å ha barn i hus? Lar hun virkelig alt være i fred?

Jeg ønsker deg en god helg, og gleder meg til å følge bloggen din videre!

alexxis sa...

kjempe fin stue du har:)

rasmussen sa...

Kjempe fint hjem du har! lyst og delikat! Jeg ville bare tipse deg å fylle alle sprekker i taket inn mot veggen med akryl... Utrolig hvor mye det har å si :)

pensjonat frua sa...

Hei! Så nydelig du har det :-)
Jeg er ny her i denne bloggeverden, men¨prøver meg litt frem....
Ser du har malt gulvene hvite, jeg har og planer om det! Har du noen gode tips?

Anita sa...

Nydeleg stue!!!

Kristine sa...

Så fint det er hos deg! Hvor er stue bordet ditt fra? det så kjempe fint ut!

Anonym sa...

Hei - hvor har du kjøpt lenestolen - den med det linfargede trekket?

Linda sa...

Åhh... Dette må være den herligste interiør bloggen jeg noengang har sett! For et fantastisk vakkert hjem! Jeg kom over den i går og har brukt flere evigheter på å kikke rundt her. Nydelige detaljer og full av inspirasjon. Perfekt eksempel på at hvitt ikke er "kaldt og kjedelig" også. Ahh... Drømmer meg bort :D

Benedictes Lille Lykke sa...

Så nydelig hjem du har!

Var på utkikk etter interiørblogger med fine hvitfarger på vegger, gulv og i tak. Og her hos deg var det heilt fantastisk fint! :)

Vi har kjøpt "nytt" hus som må pusses opp. Det første vi må gjøre er å finne fram malekosten. Stikkord: Mørkegrønn, Furutak, 80- tallet.. :/

Derfor lurer eg på om du kunne dele hvilken hvitfarger du har brukt på dei forskjellige overflatene?

Ønsker deg ein fin dag!

Marie sa...

Utrolig fin stue og spisestue, dette gir virklig inspirasjon for oss som nettopp er begynt med planleggingen om å bygge eget hus.