torsdag, oktober 01, 2009

Brannslukking i hvitt

Jeg er over middels redd for brann- og har alltid vært det. Etter Celine kom er jeg enda mer redd for brann. Vi har en brannplan(!) og slukkeapparat står lett tilgjengelig på soverommet vårt......
Det eneste er det røde apparatet da...jeg har selvsagt tatt det vekk når jeg har tatt bilder på soverommet, men jeg har sett på det HVER DAG.
Så var "Mor i Nord"og Jens på kunstutstilling i Stockholm og Jens kjøpte noen slokkeapparat med som var malt bilder på. Mamma fortalte om det, og da vidreutviklet jeg ideen til dette:
Jeg har kun laget en først, men nå skal alle sprayes.(vi har mange) Først vasket og tørket jeg den. Sprayet 4 tynne lag med hvit blank spray. Printet ut et ark med FIRE, skjærte ut bokstavene (takk husbond) og brukte det som sjablong.
Nå er det sikkert noen som tenker: "nå kan du jo ikke se bildet om hvordan man slukker"- det gjør ikke noe for det kan jeg! Det er jo bare å dra ut splinten og slokke i vei.

Kom gjerne med flere kjøkkentips i innlegget under.
Christine



96 comments:

Monicas sa...

fineste brannapparet æ ha sett:)....kjøkkenet under va helt perfekt....ha en vakker dag med dine.

Anonym sa...

Herregud for en god ide :)
Fin dag til deg og dine!
hilsen Linn.

Justitia sa...

STILIG!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempesmart!!

Vi skal til innkjøp av nye apparat og varslere nå. Trenger fler i et stort hus....

Hege sa...

Elegant! Tenkt at selv et brannslukkningsapperat kan bli stilig!
-Hege

Anonym sa...

Halloooooo,?????? Virker som du har for lite å gjøre om dagen.

Tonje

Bente sa...

Så smart!:)

et kjært hjem sa...

Ja, nå kan det være med på bilder :) For en fantastisk ide, det ble skikkelig fint! Ha en fin torsdag :) Ane

hvitstil.com/Christine sa...

Tonje:
Du driver med det du bryr deg om, jeg gjør det jeg synes er greit. Godt at alle er forskjellige synes jeg.

Ha en god dag.

Chrisitne

Lilli@Home sa...

Genialt!!!! Utrolig kreativt funnet på.. jeg er så imponert!! Endelig en løsning som appelerer til oss interiør interesserte, både stilig og sikkerheten er ivaretatt:-)
Hilsen Lilli

Charlotte sa...

Så smart! Veldig fint også:) Men er litt usikekr på det med bruksanvisningen hehe. Hva hvis noen andre, barn eller lignende må bruke det en dag? Uansett var det jo kjempe fin da!!!

Ha en fin dag:)

hvitstil.com/Christine sa...

Charlotte:
Man kan jo male den i de fargene man vil og male på tegninger eller bruksanvisning. Jeg for min del (som er brann redd) kommer til å lære Celine hvordan den skal brukes straks hun er gammel nok.

Forresten var klistremerket som var på min slukker blank med sort trykk. Jeg kunne lett ha klistret det på baksiden av slukkeren etter den var malt.

Christine

Andrea sa...

Det er noe av det stiligste jeg har sett på lenge!
genial ide:-)

Anonym sa...

Hei,

God ide, ble veldig fint.
Når det gjelder bruksanvisning for slokking, så bør vi nok kunne den på forhånd. Det er ikke tid til det når det virkelig gjelder.

Hilde

Anonym sa...

Genialt;-)
At jeg ikke har tenkt på det,
-som eelsker å spraye alt mulig,he he!
Og kan du ikke slukke når det står i full fyr..., ja da har du et PROBLEM...(selvopplevd!)
Ha en fin dag, klem Hege.

Jannes lille sted sa...

Utrolig smart! Må være det fineste brannslukkeapparatet jeg har sett!
Klem

Therese sa...

Jeg tror faktisk man får kjøpt brannslukningsapparat i hvitt nå, mener jeg å ha sett. Og jeg er helt enig med deg. Å miste alt man eier å har i brann må være et mareritt, virkelig. Slukningsapparatet ble knalltøft det :)

Bohemian Princess sa...

Takk for tipset - DET tror jeg at jeg skal forsøke på hjemmebane også. Skikkelig dølle disse knallrøde duppedingsene, men så viktig å ha i hus :)

Mange kjekke tips her hos deg bestandig! Ønsker deg en fin dag!

Ellemeller sa...

Du also!! Eg sit med kjæresten på telefonen og han sa eg måtte stikke innom for å sjå på apparatet ditt. Hans kommentar: "dere bloggedamer altså!" Med en dårlig skjult latter bak:) (ikkje vondt meint, han synes vi er sjarmerande)

Eg syntes det blei stiilig,men trur ikkje eg får lov til å gjere noko slikt.. Æsj!! :)

ANita

My home is my Castle sa...

Stilig :)

Klem,Kari

Tonje sa...

Tenkt at noko som er så stygt, men nødvendig kan blis så flott OG dekorativt! Kjempesmart!

I kampens hete er det vel ingen som ser på bruksanvisninga likavel...

(ps; ej er ikkje den anonyme Tonje.)
Vi brukar nemmelig tida vår til akkurat det vi vil og dette kan godt vere ein ting vi vil! Faktisk ja! ;o)

Snart helg og enda meir tid til rådigheit :o)
Klem Tonje

Julia sa...

Så stilig! Du er flink!
Får masse inspirasjon fra bloggen din!

Idun // Breidablikk sa...

kjempefint ble det! :)
Og for de som ikke for spraye de som finnes i hus; det finnes hvite brannslukkere i salg :)
(men husker ikke hvor i farten)

HusmorDronninga sa...

Så lurt! Og så lekkert det ble! Men hva gjorde du med lappen som viser når det sist var godkjent da? Og når det bør utføres service på det... Hmm... (Har en mann som har arbeidet med godkjenning av brannslokkeutstyr seddu.. hehe...)

hvitstil.com/Christine sa...

kjersti:
hm....det var ingen slik lapp. Det er et gult merke på forseglingen, også er det den klokkedingsen-den har jeg ikke malt. Hvor er den kontroll dingsen.

Og med det samme- hvem kontrollerer slukkeren? Er det noen som kommer hjem hit og sjekker??

Christine

Marthe sa...

FAAANTASTISK! og en genial julegave også! Hva koster et brannslokningsapparat mon tro? STOR klem til kreative og vakre deg!

Therese fra huset med de rare i sa...

Fantastisk!! Jeg har det med å gjemme vekk apparatet fordi det er så stygt, og det er jo veeeldig brannmessig dumt!!! Nå kan du jo nesten ha det på stuebordet:P Ble utrolige lekkert!!! Greit jeg kopierer håper jeg? Og hva den anonyme Tonje angår så tror jeg det er bedre å bruke tiden sin på noe slikt enn å kommentere anonymt i andres blogger om at de har for lite å gjøre!! Makan til frekket- ingen tvinger vel henne til å lese.. Kjenner jeg blir porvosert av slik:)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Dette var jo bare genialt... for de er jammen ikke fine der de står...men ak så nødvendige om de trengs - jeg vet...

Ha en koselig dag, uke og helg...

Teresa sa...

Herlighet så smart! Synes jo denne røde klumpen er fryktelig stygg, får høre om jeg får "tillatelse" til å gjøre det samme hjemme. :)

Beate, A Brighter Day sa...

Neimen, tenk at man kan ha et vakkert brannslukkningsapparat også! For en herlig idè :) Håper du aldri behøver å bruke det, da.

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Ett lite tips: Jeg lærte på brannkurs en gang at man må vende brannslukkeren 2 ganger i året så ikke pulveret klumper seg (og sjekke at pila er på det grønne). Så for å huske det bruker jeg gjøre det når man stiller klokka, som man jo også gjør 2 ganger i året.
M

hvitstil.com/Christine sa...

Hei M
Det tipset tar jeg med meg.
Takk!

Ann Kristin sa...

Nei så kult!! :D

sandra sa...

sååå lurt!! jeg er også redd brann, men har alldrig tenkt at d kan være lurt å ha slukkeaparat i 2 etg! den ble rålekker når den ble malt!! det vil jeg også gjøre- jammen er du kreativ:)

Torill sa...

Veldig fint apparat, det er det ingen tvil om, men er det synleg nok? Har ein mann som er slik som deg, utruleg opptatt av brann og sikkerhet. Første han legg merke til når vi bur ein ny plass er om der er brannalarm. Kjem ikkje på sant eg...

hvitstil.com/Christine sa...

Dette apparatet står slik at vi når det fra senga! (virkelig redd for brann hi hi)

sandra sa...

det ble supert fint!! jeg har også angst for brann, men alldrig komt på å ah slokkeaparat på soverommet!! da kan jo gjerne noen av bekymringene for hvordan-redde-barna-hviss-brann-i-natt gi seg!! det må jeg også gjøre!! klem.

ps- tips til kjøkken! ikke ha vindu over vasken. blir bare flekker heeeeele tiden!!

Hos Camilla sa...

Genialt!!!! Takk for tipset!

Landstil sa...

Ja det er virkelig det fineste brannslokningapparatet jeg har sett!

Skjønner godt hvordan du har det, jeg er liiivredd for brann! I det siste har desverre frykten tatt overhånd og jeg sliter med å sove om nettene etter at det var en brann i huset nedforbi her...

idyll sa...

Så stiligt! Jeg så bildene fra utstillingen for en liten stund tilbake, men kom ikke på at det var så enkelt å få sitt eget:) Knallgod ide... Det ble jo bare knallkult..

Mitt røde står innerst i et skap bak støvsuger, kjoler å verktøykasse.. Starter det å brenne er i store problemer... Men tuusen takk, nå skal mitt frem i lyset igjen!

Line sa...

Gosh så stilig!! Takk for at du deler ideen :)) Her skal det sprayes!!!

Ønsker deg en herlig oktoberdag :)

Villa von Krogh sa...

Så SMART!
Og fint!
Flink du er. Det skal jeg legge i minnet.
Ha en fin dag uten brann. :)
Klem A

Anonym sa...

Lekkert og lurt. Selv har jeg sydd trekk til alle mine slukke aparateri huset :)

Hilsen V

I de dype skoger sa...

Herregud, du tenker jo på alt!! :) Den idèen hadde aldri jeg kommet på.. Tenker at de skal være røde, men jeg irriterer meg over fargen på de vi har hengende også.

Kanskje jeg må stjele idèen din!? Det ble hvertfall utrolig stilig!

Ha en fin dag!

Klem fra Hege

Anonym sa...

Hei

Du lurte på hvem som sjekker apparatene.

Feiere som er inne for kontroller piper sjekker brannslukningsapparatene også. Men ellers så er man pliktig til å selv holde de ved like. Man får kotrollert de på den lokale brannstasjonen. Tror faktisk man er forpliktet til at de er i orden i forhold til forsikringer og sånt, men der skal jeg ikke si meg skråsikker. Ellers så har jo disse apparatene godt av å tømmes etter et par år og få en ny dose. Det gjør også brannstasjonen for deg. Sikkert kjempegøy å tømme de, og det passer jo bra og bruke en slik annledning til å lære barna og bruke de. Da får de jo virkelig prøvd seg. Man trenger sikkert ikke ha det kontrollskjemaet på apparatet da, men det er jo greit å ha det i nærheten så man vet.
Jeg synes det ble kjempefint apparatet ditt, og jeg tror nå det er bedre å ha et pent apparat som står fremme uten bruksanvisningen på, enn å gjemme de bort så man ikke finner de når det gjelder. Og igjen, lærer man barna ved å faktisk la de bruke apparatet så trenger de ikke lese seg frem på det.

Ha en fin dag.

RA/finetingtingeling sa...

Den ble fin, men skeptisk til å male brannslukkingsapparatet når gjenkjennelsen ligger nettopp i fargen for disse. :) Tenk om du er et sted og så begynner det å brenne, da søker øynene dine etter en knallrød kolbe. :):)

Velkommen AS sa...

For en god idé!

Bestefars Verksted. sa...

Du er genial Christine.......tusen takk for tipset :) Den ble jo rett og slett vakker :) Kos deg på Nesøya !

Smilla sa...

Knallfint! Har mine apparat i skap, så jeg tror ikke jeg kopierer denne, men skal sannelig tipse alle som har apparatene hengende synlig!

cecilie sa...

Så flott den ble da :D Kom til å tenke på en side jeg lagret for lenge siden ang brannsikkerhet og design...

..Denne! :D :
http://www.fireinvent.com/products/exclusive

Hilde Heimdal sa...

Woooow stiiilig :)

Noatunfrua sa...

Så genialt! Det må være første gang jeg ser et PENT brannslukningsapparat... :)

Ocean showroom sa...

Verkligen en bra ide! Ha en fin dag. Kram Alexandra

Anonym sa...

Det ble ordentlig fint:)
Var på brannkurs og vi ble spurt hvor mange det var av oss som hadde brannslukningsapparatet på soverommet -ingen.....
Det er der du trenger det om det værste skulle skje om natten - ikke i en gang eller enda verre stuet inn i et skap..
Etter den gang står mitt apparat vel passert ved sengen på soverommet ja :)

Hilde

Kristine sa...

Gud for en genial ide! Men hvis jeg hadde begynt sånn hjemme, hadde mannen steila..! Men kult, det var det!

Klem Kristine

HusmorDronninga sa...

Hmm.. kanskje det ikke alltid er en sånn en lapp... Men jeg tror i alle fall at hjemme hos oss dødelige skal apparatene testes hver 5.år.. sjekke trykk og eventuellt etterfylle osv...
I butikker osv skal de sjekkes hvert 2.år...
Tror de fleste leverer de inn til kontroll... siden utstyret de testes med, ikke akkuratt er så lett å bringe med.. :)

Aina sa...

Har tenkt tanken men aldri turt, jammen skal jeg ikke gjøre det lell, ble jo kjempestilig! Så kan jeg ha et rødt i kjellertrappen hvis det kommer konroll hehe...
Ikke lenge siden de ble sjekket så jeg er trygg enn så lenge;-)
KLem!

Bette sa...

Helt genialt!! Ble jo kjempefint:o)

Min stil sa...

Hei Christine.
Det var jo en kjempeide. Hvem har ikke disse røde signalbombene stående. Din utgave var mye finere!!!!
Klæm Susanne

Hvitrose sa...

ja dette var en flott ide`!!
sikkert hele blogglandia som så noe lurt nå;))for de passer ikke helt inn disse knall røde..,men de skal jo være godt synlig da..

Klem:)

Anita fra hjerterommet sa...

Tusen tusen takk for tips, hvis jeg skal kåre årets mest geniale ide så langt, så stemmer jeg på dette innlegget!!!

Vårt er gjemt unna et eller annet sted... men nå skal det nok frem i lyset etterhvert:)

Hannesin sa...

Det ble skikkelig fresht slukkeapparat. Hm, vårt her nede i gangen "lyser" jo rødt mot oss...

Men kjøkken, store dype skuffer i stedet for under skap! Så mye lettere å holde oversikten (og ikke minst lettere for Junior og rote litt.. pytt pytt)
Evt "trekk-ut skap".

Klem, Hanne

Trude sa...

Flott Christine, først gratulerer med stilig design. Dette er det sikkert mange som vil kopiere...så skal du ha ros for at du nå får mange til å sette frem disse apparatene sine!! Dette er veldig viktig. Jeg regner vel med at det er endel som ikke en gang vet hvor de har brannslukningsapparatene i huset. Om det er rødt eller hvitt...så er det å vite hvor det er plassert og ikke minst vet hvordan det brukes som teller.
Med din tidligere arbeidsplass...og min nåværende så er vi vel over middels opptatt av slik. Det å ha en plan over hva dere gjør om en slik situasjon oppstår er flott. Det skal du være stolt over.

Stå på videre med gode ideer.

Her om dagen måtte jeg inn å lese hvordan du laget disse kanelsnurrene dine, så nå er de allerede bakt x antall ganger:) I tillegg har jeg sendt link videre til mange.
I mrg skal jeg jammen kjøpe en liten knappebox også:)

Og du til slutt...takk for at du faktisk har mye å holde på med, du inspirerer MANGE!!!!!


...snart skal jeg få sendt noen til lille frk C:))

Ocean showroom sa...

Stilig! Du får det til du!
Hvilken kreativitet!

Ha en fin kveld!
Klem, Lene

C ♥ sa...

Oioi! For en idè!!! Dette fikk jeg og lyst på å gjøre :)

klem C

Anonym sa...

Dette var lekkert!
Hm, tar du bestiling... he he
Jeg fant noen stilige brannslukningsapparater i Gamle byen i Stockholm, men kjøpte ikke med meg hjem.
Ditt var enda mer elegant,
og man kan jo skrive på annen tekst også...!
Takk for at du delte ideen kreative deg Christine!
God feriereise i morgen, hvor enn hvor turen går!!!
Klem
det hvite hjerte
ann-christin

Anonym sa...

Han steiki snuppa!!
Du e pinade så dyktig at eg bi heilt overgjedd!!! Flinkesnuppa ailtså!!

å gjett at eg bi å gjøre nesten likens som deg :-)

muss, muss.. å en ekstra stor muss tell Celinemor! å hils til prebenmannen :-)

Håpe alt e bare fint me dokker alle 3!

Ingunn sa...

Så smart. Takk for tipset.

Klem ingunn

Bo med Lena sa...

For en genial ide!! Her har du også en familie som er over middels interessert. Vi har seriekoplet røykvarslere, har brannslukningsapparater og brannteppe og har tenkt å ha brannøvelse(!!) hjemme med ungene. Nå skal det sies at mannen min jobber i forsikring (jeg har også tidligere gjort det) og vi har sett mange branntragedier.

Martine sa...

For en fantastisk idé! :)
Jobber du innenfor interiør og design?

Bjørg sa...

Kjempetøft! Tenk, det fantes en lekker løsning på brannslukningsapparater også :-)

Rikke sa...

Ha ha..fantastisk!!!

Anonym sa...

Så superlekkert!! Jeg så et hvitt apparat i en interiørartikkel nylig, og lurte på om jeg skulle lete opp butikken, men det er jo mye enklere og billigere å male de man har :)

Ikke for å skremme, men: I gamle dager tok det 30 minutter for et hus å bli overtent, mens i våre dager tar det 5 (fem!) minutter! Grøss... Har man ikke lest bruksanvisningen før, så gjør man det i hvertfall ikke når brannen er i gang! Så det viktigste er å lære seg det på forhånd.

Jeg er også superredd for brann. Her i huset har vi tre pulverapparater, en brannslange, et brannteppe, tre røykdetektorer med direktekobling til brannvesenet, sju andre seriekoblede røykvarslere, en fastmontert brannstige og to løse stiger. Det eneste som mangler er vel et overrislingsanlegg (noe jeg gjerne skulle hatt, hvis det var usynlig og enkelt å sette opp...) Ja, så du er ikke alene i hvertfall, hehe!

Oss på Tverråmoen sa...

Så utruli smart!! :)
Ble jo rålekkert... :)

Nina og cocobongoo sa...

De apparatene ble jo knallfine:)
Du er utrolig flink og kreativ!
Ha en fin kveld.
Nina

hjem hos linda sa...

dette brannslukkningsapparat(uff langt ord) er det fineste jeg har sett...Dette vil jeg og gjøre...
Neste prosjekt dette ja....klæm linda

Den gode feen sa...

Fantastisk knallgod idè.

Tenk at eit brannslukningsapparat kan bli så fint og tøft! Så råflink du er!!

Eg er også livredd brann. Eg høyrte om ei som hadde ein ryggsekk klar under senga. I tilfelle brann skulle ho legge babyen oppi sekken og klatre ned brannstigen. Det syns eg var ein god idè og har kopiert den. Me har også plan over kven som skal ta kven av dei andre ungane og har røykvarslarar i alle rom. Uff, får håpe me ikkje får bruk for å setje planane ut i live. Bank i bordet.

Tusen takk for koseleg kommentar forresten:) Ha ei god natt, klem frå Linda

Tomines hjem sa...

test

Tomines hjem sa...

har prøvd hundre ganger å legge igjen, men jeg får aldri lagt igjen til noen om dagen.. får du denne mon tro? iallefall.. nesøya??!! here we come, og du spanderer kjøttboller på ikea, for gjett om vi måååå dit!! R@@

Anonym sa...

En kjempeide. Den bør du gå videre med. Skaper blest og setter fokus på en viktig ting å ha i huset!!!! STÅ PÅ! Superfin blogg du har!!!!!!!

KLEM H

Anne sa...

Superfint:)Du er jammen kreativ:) Jeg er imponert.

I vår familie har vi av og til brannøvelse. Det har vi hatt siden ungene var små. Veldig greit og øve i praksis altså. Jeg har branntepper i tillegg til brannslukningsaparater. Teppene er fine hvis det skulle begynne og brenne på kjøkkenet eller til å tulle rundt seg om man behøver og passere flammene. Viktig og ta slike ting på alvor:)

Ønsker dere en herlig helg.

Anonym sa...

utrolig stilig!!!!
Må le av anonym som sier du har for lite å gjøre...lurer på om hun/han har for lite å gjøre siden tiden brukes på å lese kommentarfeltet..he he.

Ha en topp helg og fortsett gjerne å bruke tiden din på å inspirere oss andre som setter pris på det:):):)
Hilsen Elisabeth

MODERN COUNTRY sa...

Fantastisk flott!!!

Dette er absolutt den friskeste,vakreste og mest kreative ideen jeg har sett i år. Er kjempeimponert!!

Aina

Beate sa...

Lekkert lekkert!
Denne kommer vel på side2.no i morgen tenker jeg. Ser du har fått deg fast spalte der;-)

Anonym sa...

Jeg synes det så forferdelig skummelt ut. I en brann så røyklegges hele rommet, og selv om du tror du vet hvor du har ting, så kan det bli forferdelig vanskelig å finne apparatet i panikken. Jeg vet av erfaring... Røyken er gråhvit, og da blir et hvitt apparat umulig å finne med når tårene svir og du har pusteproblemer. Det er en grunn til at apparatet er rødt og at nødutganger lyser. Under en brann blir alt forvandlet, så da får estetikk være estetikk. Jeg foretrekker å finne apparetet som skal redde hus, hjem og ikke minst familien min.

Karrierekvinne sa...

Tar du bestillinger på sånne?
Jeg er i hvertfall en potensiell kunde for 2 stk :)

Klem Rita

hvitstil.com/Christine sa...

Til Anonym:
Hvis brannslukkeren står langt inne i boden, så er det i alle fall ikke så lett å finn den. Jeg vet hvor mine står og når denne fra sengen!

sandra sa...

sykt med kommentarer du fikk på dette innlegget!!!:) lurer på om du vet om de selger hvitt apparat? eller må jeg gå i gang med å spraye! for dette må jeg bare ha:)

Havets Datter sa...

Knallstilig!! Jeg har mitt i boden...huff!! NÅ skal det inn på soverommet - etter det er blitt hvitt selvfølgelig!! Blir jo mye billigere enn å kjøpe et hvitt :)

Takk for et supert innlegg! Fikk meg til å tenke mer.

Karin sa...

Det va det fineste brannsluknings- apparatet æ har sett å.Nesten nydelig vettu,du har virkelig hvit stil hjem te dæ ja.veldig arti ide. Kanskje brannvesenet kan lage de i forskjellige farga. Du er kjempedyktig.

Strikkelaura sa...

Det er kun pulverapparat man skal snu, ikke skum. Skum gjør mindre skade på inventar.
Alle hus er pliktig til å ha et 6kg (9kg hvis skum) brannapparat.

Vi har akkurat hat befaring av brannvesenet her.
Og, nå har sameiet innstallert brannsirener i alle leiligheter. Juhu ;-)

Skumapparat skal kontrolleres av fagpersonell annenhvert år og service hvert femte år.
Pulverapparat skal ha kontroll hvert femte år, og service hvert tiende år.

Selv foretrekke jeg også å se bruksanvisningen, selv om jeg har slukket med apparat flere ganger. Jeg vet aldri hva jeg gjør/glemmer når det virkelig gjelder.

Anonym sa...

Super ide, ble veldig fint. VIL HA, VIL HA!!!!!

Elise sa...

Mannen vil ikke la meg gjøre det med vårt :(
Men så mener han at du ikke skulle fått blogget også da (vaskerommet, gangen + møblene der er blitt hvite ;P Og trappenen skal også bli det)

Super tøft, pent, lækkert!
Du er virkelig en inspirasjonskilde! Og tusen takk får alle ideène man får av å lese bloggen din og alle tipsene osv! :)
Skulle gjerne hatt broderingsmaskin, men tror jeg må bli venn med symaskina her først..
Du tar vel ikke imot bestillinger? ;)

Anonym sa...

Supergenialt!! :) kjempefin blogg du har med masse gode tips, håper min blogg blir like fin endag!

Fossestua sa...

Knallstilig tips! Linker til dette innlegget på facebooksiden til bloggen min :) Håper det er greit?
Ønsker deg en fin dag :)
Mvh Lise

Anonym sa...

I Sverige er hvite, og svarte brannslukkere på markedet. Men i Norge er det forbudt. Din «pimpet» brannslukker er ikke godkjent som brannslukker. For at den skal være godkjent, må brannslukkeren være signalrød, og ha leselig bruksansvisning. Bruksanvisningen inneholder også info/koder som er helt nødvendig for et service-verksted. Brannslukkere skal leveres på service (hvert 5år for skumslukker, hvert 10år for pulverapparat.) og da vil denne slukkeren ikke bli godkjent.

http://www.dinside.no/880641/dette-brannslukningsapparatet-faar-du-ikke-lov-til-aa-kjope

http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/Brannvern/Bolig/Minimumskrav-til-manuelt-slokkeutstyr-i-bolig/

Hilsen brannvakt som bryr seg, som er lei av å lese om tragedier om folk som mister hjemmene sine i brann, ofre som følge av dårlig brannforebygging.