søndag, oktober 04, 2009

Møte meg selv.

Det er gøy å komme hjem til "Mor i Nord". Det er som å møte seg selv. Jeg sitter å ser i de gamle bøkene mine, ser på tegninger jeg har laget, bilder fra vi var små, ting jeg hadde. Jeg ser at jeg hadde samme interessene da som nå. Jeg har/hadde massevis av trolldeigbøker, kallegrafi bøker og barnekokebøker.
"Mor i Nord" viste meg Snorre Sagaen hennes. Hun hadde arvet den fra sin bestefar da hun var ung. En ung Christine hadde funnet ut at hun kunne gjemme skattene sine i boken- og har derfor skjært ut en firkant i innmaten i boka. Mange år senere fant "Mor i Nord" skatten min. Jeg gleder meg egentlig til Celine skal finne på sånt!
I ett ubevoktet øyeblikk ved frokostbordet klarte Celine å fiske til seg leverposteiboksen. "Nam" sa hun.

Nå skal vi i bursdag (gleder meg) og Celine skal få leke med tremenningene sine(gleder meg enda mere). Etterpå skal vi en tur til pappa på kirkegården. Her i nord har det regnet i ukesvis (sies det) men i går og i dag har været vært fantastisk! Nord Norge er vakkert.

Christine
Posted by Picasa

7 comments:

Lykkelita sa...

Nu sees vi snart! JIPPI!! Klemme, klemme, klemme:)

Monicas sa...

så koselig...flott "tjuv"bilde av vesla...:) Nord Norge e vakkert!!! eni med du

mistin sa...

Leverpostei er jo godt det da:) Fine bilder.

mistin

Landstil sa...

Høres ut som du har en skikkelig trip down memory lane :) SÅ koselig da!

Nyt resten av ferien deres!

Anonym sa...

Hei Christine!
Herlighet for en fantasi unger har,
- boka var morsom:-)
Jeg var som Celine, eelsket leverpostei...
- mamma gjemte den så jeg ikke skulle spise den opp!
Ha en fin søndag, klem Hege.

Karrierekvinne sa...

Kos dere masse og hils alle kjent, sepsielt "mor mi", eller mordi, som det jo er :)

Stor klem, Rita & Amir

Sara Gueleene sa...

Blogg- utfordring, sendt av Sara.

1. Skriv 10 ting om deg selv.

2. Legg ut 1. bilde som er et av dine beste minner. Fortell om det.

3. Legg også ut et bilde du liker, og fortell hvorfor.

4. Også et bilde du IKKE liker, og hvorfor du ikke liker det.

5. Så utfordrer du fem til.