søndag, oktober 25, 2009

Jeg gir meg over!

Min bror er rett og slett kongen av duppedingser! Han var på besøk for en tid tilbake og da hadde han med seg denne robotstøvsugeren. I kveld har han også vært her- med ny duppedings! En mobil!

Dette er en shoppe mobil. Man kan i et program i mobilen scanne strekkoden på en vare og ved hjelp av google søker telefonen opp produktet. Ikke nok med det- google finner også hvor du får kjøpt produktet og hva prisen er- Du kan kjøpe produktet direkte over mobilen!!!!
Her scanner jeg strekkoden på en vinflaske.
To sekunder senere kommer google opp med vinflasken og prisen på 5 euro. (butikken var ikke norsk...he he he) Helt rått. Jeg scannet også Kennedyboken- den fant telefonen også! Tenk å stå på elkjøp: scanne strekkoden- vips så finner man ut at steketakken man har ønsket seg så veeeeldig er 500 kroner billigere på expert!
Enda bedre- det koster ikke noe, fordi mobilen fant vårt trådløse nett, og brukte det-ikke tellerskritt!

Ikke nok med det: her er det metalldetektor!
Flere programmer: klesskapet arkivert i ett eget bibliotek med bilder av alle plagg. Programmet bruker noen motesider og setter sammen antrekk!
Med ett tykk kunne han vise meg hvor nærmeste bank var og en pil viste hvilken retning jeg skulle gå i!
Vidunderet finnes i hvitt!!! Jeg gir meg over- var dere klar over at det fantes slike dingser?? Det er nytt for meg i allefall.

God Søndag
Christine

Posted by Picasa

42 comments:

Havets Datter sa...

Fantastisk!!! Hadde ingen anelse om at dette fantes :)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så morsomt da! :) Ante ikke at slikt fantes, nei! Hva koster en slik morsom liten sak da?

Unknown sa...

Det høres jo HELT villt ut!!! Er det mulig at teknologien har kommet så langt. Nesten uvirkelig.

Photo-Me-Life sa...

Det viste jeg ikke fantes, men gud så sinnsykt kult?

Forever Love sa...

Hehehehe, min samboer har den telefonen men han visste ingenting om disse tingene du beskriver her:)
Ha en fin uke.
Klem fra Tonje♥

Audhild sa...

Wow! skal si oss at det er noen kloke hoder der ute i verden som finner opp så smarte ting! flaks for oss!! :)

Ha en fin kveld videre!

Christina sa...

Sånn har æ visst på min tlf uten at æ visste om det...KULT!

Unknown sa...

Fantastisk! Skulle nesten ønske jeg ikke nettopp hadde kjøpt iPhone, for da ville jeg heller kjøpt denne mobilen. Kjempestilig! :)

Unknown sa...

Jøss!! Finnes det virkelig en sånn duppedings!?! Nesten så jeg ikke tror det! Må jo være helt fantastisk!

På landet sa...

Stilig liten sak... Utrolig hva de får plass til i en liten mobil.

Bette sa...

Fantastisk!!!! Sånn vil jeg og ha!
Ha en fin kveld:)

Klem fra Bette

HusmorDronninga sa...

Jøss... Dette høres jo nesten uvirkelig ut!

..Til Lykkes Hjem sa...

Haha,så rått. Ja,hvor skal denne dingseverden ende ;)?

Klem*

Annbjørg sa...

Så stilig!! Hadde ingen anelse om at det gikk an. :D

Lykkeliten sa...

Er det mulig?
Det er nå jeg skjønner at jeg begynner å bli gammel.....Henger ikke med på denne utviklingen i det hele tatt jo!

Marthine sa...

Jeg har denne mobilen, og er super fornøyd!!
Løp og kjøp:))

Klem

Anonym sa...

Stilig:) Hadde ingen anelse om at slikt fantes,nei..

Ha ei fin veke

Klem Nina

MissMette sa...

Wow - det er jo helt utolig!!! fantastisk hva teknologien kan gjøre... Håper bare jeg greier å følge med på alt som kommer fremover i tiden!!! hehe hehe...
I alle fall er den jo helt rå. Ha en fortsatt fin kveld.

Drømmen om en eplehage sa...

Herlighet, for en ting!

Det er nesten litt spooky...
Men om ikke lenge er det vel noe hvermannsen har. Skikkelig artig dings hvertfall!

klem

aase sa...

Kult, min telefon kan man også ringe med....mulig jeg bør bytte snart kanskje??

Liv sa...

Nei guri, det der var jo helt rått! Nesten skummelt hvor langt vi er kommet i teknoverdenen :-)

Ha en fin søndag videre :-)

Landcharm sa...

Ja, verden går videre...

Lena sa...

Å hello, denne vil jeg også ha :)
Utrolig kul

Gro sa...

Hva man finner ut at man har bruk for... eller ikke? Speachless! Klem fra Gro! PS - det er ikke 1. april, ennå, vel?

Charlotte sa...

Wow, en sånn har jeg veeeldig lyst på! Ser at det er samme som mannen min har, så i kveld må vi finne ut av den geniale funkskjonen.
Det er noe jeg har lagt merke til med denne telefonen som ikke er så bra. Etter at mannen fikk den, har tre Visakort blitt avmagnetisert. Chipen virker, men ikke magnetstripen. Pga dette måtte mannen en dag låne mitt Visakort, og da jeg fikk det tilbake virket ikke magnetstripen! Jeg har snakket med dem i banken, og de tror det er mobilen som avmagnetiserer magnetstripen. De har rådet oss til å bruke sånn metall kortholder, pluss å ikke ha mobil og kortholder sammen. Min mann har aldri disse i f.eks samme lomme, han har de alltid adskilt (også før dette skjedde). Nå tør han heller ikke ha mobilen på nattbodet når vi sover, så nå må han opp og i den andre enden av soverommet når den ringer om morgenen. Heldigvis har vi stort soverom, så det blir noen meter mellom oss og mobilen. Så det er viktig å ta sine forhåndsregler.
Grattis med en super ny mobil, håper du får en flott dag i dag!

Maria Therese sa...

oi denne har mannen i huset.. viste ikke den var så nyttig!!

Dentinista sa...

Men det der er jo telefonen min!!!!!!
Har visst mye å lære, her...

Anonym sa...

Oi, så kult! Vet du hva programmet heter? Tror du det går an å laste det ned på Iphone? Dette er helt klart noe for min mann - han elsker sånne ting :-)

Camilla

Hege sa...

Elsker duppedingser! Og denne var jo faktisk litt nyttig også..! Har sett på den mobilen før, men har mobil i jobb, og fikk en kjip en, men neste gang kanskje?
Ha en fin dag!
klem Hege

Anonym sa...

Norges beste interiørblogg!!!!!! Her er det jo 90% barnebilder og barneprat!!???? Har jeg kommet feil?

Bless by Tone sa...

utrolig morsomt - den må jeg søke etter:)

Anita fra hjerterommet sa...

Ja dette er noe å ønske seg til jul!! Helt utrolig at det er mulig:)

Nina og cocobongoo sa...

Ha ha...det var jo imponerende greier:)For en oversikt jeg kunne fått med en slik mobil...
Ha en fin fin dag!
smil og klem

Min stil sa...

He he... utrolig hva som finnes.
Ha en fin dag.
Klæm Susanne

Anonym sa...

Til deg anonym 10:52:
Ja, det samme sier jeg! Underlig hva som opptar folk!

Ingvild B sa...

Helt utrolig morsom duppedings :)

Tomines hjem sa...

Hei blomst. boken heter secrets.. finner ut i morgen av hvem... ble du høvding?

Anonym sa...

Skal ha, skal ha!

Anonym sa...

Hei alle dere negative Anonyme. Slutt å sette oss andre Anonyme i dårlig lys. Liker du ikke visse blogger, enkelt: STYR UNNA!!!!.

Hei Christine, for en kul duppedings, miljøvenlig også, da den sparer en for mye kjøring rundt for å finne riktig vare til god pris. Takk for fin blogg, du er en god blogger!!!

Hilde

Anonym sa...

Hei.


Helt enig med anonyme Hilde.
Fin blogg Christine.
Fortsett å blogge om det som opptar deg;)


Anita

Vibeke sa...

Genial tlf.. Min kjære har investert i en sånn en.. Jeg skjønner ikke noe av den,så jeg holder meg langt unna.. hehe

Jane sa...

Du klarte å friste meg med denne duppedingsen :O).
Fantastisk at min gamle traver av en telefon tok kvelden i går.
Det ga meg jo anledning til å invistere :O)
Takk for tipset,og for en flott blogg .
Hilsen Jane.