onsdag, oktober 14, 2009

Vaskerom er ferdig.

Vi har hatt system på vaskerommet siden vi flyttet inn, men en eller annen gang underveis forsvant systemet bak millioner av ministrømpebukser, smekker, babybodyer og mer! Etter å ha utsatt oppryddingen i evigheter satte jeg igang.
Orden og ryddige flater! Jeg fryder meg. På vaskerommet er jeg veldig fornøyd med tørkestangen som henger over sorteringsboksene. Det er enkelt å tørke masse skjorter samtidig.
Da vi flyttet inn var det en slags vaklevoren hvit plate av en benk og en vask. Vi kjøpte benkplate på IKEA og to nye vasker. Det er greit å ha en til vasking og en jeg bruker til maleutstyret mitt. Veggen har husbonden og jeg flislagt selv. *stolt*
Jeg har kjøpt veggfester til mopper og strykebrett på Claes Ohlson og IKEA. Fint å få det vekk fra gulvet. Skiltet kjøpte jeg på Ann´s Gaver i Narvik.
For å ha litt orden på håndukene kjøper jeg kun hvite, også vasker jeg dem aldri sammen med annet enn hvitt. Det gjør at de varer lenge.

Vaskemiddel i egne bokser. Inni lokket står det Hvit-Farge-Flekk. Så er det lett å skille.
For at det skal være lettere for "alle" å vaske har vi bokser vi sorterer i.

Ha en fin kveld, nå skal jeg slappe av!
Christine


94 comments:

HusmorDronninga sa...

For et supert og ryddig system du har!
Gleder meg til jeg får min egen bolig, og plass til å ha det systematisk :)

Ha en fin kveld!

Camilla- casual living sa...

Helt genialt!
og nå ønsker jeg meg om mulig, enda mer et vaskerom!

ha en fin kveld.

camilla

Anonym sa...

Wow! Førr et lekkert vaskerom! Hvor har du kjøpt veggfestet til strykebrettet?
Linda

hvitstil.com/Christine sa...

Det er to kroker fra IKEA

Anonym sa...

wow - for et vaskerom Christine.. Akkurat slik jeg ønsker meg..

Takk for at du deler med oss.
Klem til deg :)

Anonym sa...

Hei,

Det var et skikkelig praktisk og flott vaskerom du har fått til der. Hvor har du kjøpt de praktiske sorteringsboksene?

Hilde B.

hvitstil.com/Christine sa...

Hilde:
IKEA

Bente sa...

Åh, Tusen takk for gode tips:) Har planer om å ordne opp med mitt eget vaskerom. Med fire unger i hus ser det ut som et eller annet rart jeg ikke kan navnet på:)

Linn fra Solheim sa...

Så fint og ryddig vaskerommet ditt er blitt, deilig med system. Kjempelurt med de boksene for sortering, det får vaskingen til å gå mye raskere.

Ha en fin kveld ;)

June sa...

Kjempepraktisk vaskerom:)
Gøy å få litt inspirasjon!

Ha en fortsatt fin kveld

-June

Smilla sa...

Helt geniale løsninger! Og fint rom :) Bra jobba!

Kos og kaos sa...

Fantastisk! Ble faktisk ganske misunnelig.... Drømmer om et vaskerom som fungerer og som har plass til mer enn vaskemaskin og tørketrommel, men da må jeg antakelig ta med meg mann og 4 barn og flytte. Men jeg ser definitivt noen løsninger nå, etter å ha fått ta en titt inni ditt vaskerom! Tusen takk!

Emmeline sa...

OH MY G...Gudinnen av vaskerom... Fantastiske Christine. Jeg bøyer meg i støvet. DETTE ER DRØMMEN med stor D!!!!!!!!!!!!! Enkelt og greit. Du er GENIAL:)

Hege sa...

Så deilig med så stooort vaskerom! Mitt vaskerom er så lite at jeg har problem med å snu meg rundt ;) hihi..

Klem Hege

Monicas sa...

fløtta med glede inn på vaskerommet ditt....sukk....en dame som har orden i sakene sine.....digga dæ å din ordensans....ha en vakker kveld med dine...

Lena sa...

Wow sånn orden, skikkelig bra :)
Får jeg spørre hvor du kjøper dine hvite håndklær hen?

Anonym sa...

Funksjonelt & ryddig vaskerom!
Du er så gjennomført til fingerspissen Christine, det
eneste som kanskje kan byttes
er trekket på strykebrettet, ser
litt brent ut...
men kjære deg hadde jeg
hatt det halvparten så strøkent
som deg hadde jeg vært fornøyd!
Kos deg og slapp av nå vennen, klem fra ac

Anonym sa...

aaawwww... nyydelig.. åh, som jeg likte.. oversiktlig, praktisk og faktisk m plass til å vaske;) Ønsker meg et slikt et flott vaskerom:)
R innom til stadighet fra Emmelines blogg.. Ønsker deg en deilige kveld videre.

hilsen
Tika

hvitstil.com/Christine sa...

Lena:
For å si det som det er så har jeg stjålet med meg veldig mange da jeg flyttet hjemme fra.(12 år siden) Senere oppdaget jeg Kronborg som de har på JYSK. Veldig fornøyd med dem!
Christine

Ocean showroom sa...

Utrolig! Jeg er mektig imponert! For et supert system! Vi har et vaskerom her også, men ikke sjans til å få til noe som dette, alt for lite...
Tror jeg kan garantere at mitt vaskerom aldri vil komme på bloggen, haha:)
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem, Lene

Elis@beth sa...

Å så digg!! Det flotte vaskerommet da-huff mitt er så lite at det ikke går å ha system der inne :-(

Ha en fin kveld!!

Ellemeller sa...

Ooh, eit system heilt etter mitt hovud:)
Og det er eit kompliment!

Anita

Inga sa...

Det var vaskerommet sitt, ja! Du verden for en orden! :-)

Jeg holder på å bytte ut håndklærne mine til bare hvite. Har funnet yndlingshånklær på Åhlens. Casa Fina (de som er vevd i striper). Vi har ikke Åhlens her hvor jeg bor, så jeg benytter ethvert besøk i en by som har det til å bunkre opp på hvite håndklær.

Ha en fin kveld :o)

Skrenten sa...

Aaaah, GENIALT!!! Sååå misunnelig altså. Jeg skal ønske meg vaskerom til julenissen i år....

Villa Luftslottet sa...

For et knallbra system og fint vaskerom du har fått ordnet deg!!! Tusen takk for inspirasjonen, jeg likte veldig godt det med klesboksene :) En kjempegod ide altså:D

Nina

hjem hos linda sa...

Helt topp,holder på med vaskerom selv å og tror nok jeg må stjele noen ideer her!!!!
Du har jo så flotte hvite fliser også,mitt vaskerom ble flislagt for 8 år siden så da var det andre farver..men men den løsningen med boksene på farver,var genial........Klæm Linda

thelmabb74 sa...

Oh my god for en husmor! Tar du late mannfolk på kurs? Du kunne kanskje lære alle mine 3 litt av hvert. Kommer i hvertfall til å vise dem bildene. Jeg har et blått vaskerom og hvor vi stabler i høyden. Skjerpings!
Ha en fin kveld!

Ocean showroom sa...

Så otroligt fint! Ordning och reda!! Ver4kligen imponerad! Ha en fin kväll. Kram alexandra

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg kan fortelle at Husbonden og jeg flisla veggen på vaskerommmet selv i sommer! *stolt*

Kort og Søm sa...

Takk for hyggelig hilsen!
Wow..for et organisert vaskerom, sånn vil jeg også ha... :o)

Klem :o)

Lindas hus sa...

Wow! Trodde jeg hadde system i skapene mine, men tok skammelig feil! Jeg bøyer meg i støvet! Hi hi! Klem fra Linda

Fru Bakken sa...

Ååå så heldig du er!!!
Drømme vaske rommet:o)
Du/dere er super flinke til å finne geniale og praktiske løsninger:o)
Ha en fortsatt fin uke.

Titom sa...

Her var det orden i sysakene. Supert system du har på skittentøyet. Har faktisk de samme kurvene på vaskerommet mitt og det funker som bare det.

Villa Creme sa...

Dette hadde selveste Bree Van de Kamp godkjent helt ned til minste detalj!!

Lukter jeg en ny Martha Stewart her...?
Du har jo røpet at du har et hemmelig prosjekt på gang.
Hmmmm.

Du er dyktig Christine, og en stoooor inspirasjonskilde!

Jorid + NOE Blog sa...

Hei Christine :-D
Takk for mange tips, jeg holder selv på å finne en løsning på vårt vaskerom! Kan være greit å ha en system FØR lillejenta og alle babyklærne kommer!

Ha en fin kveld! Jeg skal finne sengen :-)

Klem J

Lena sa...

Takk :)

Anonym sa...

så flott vaskerom!!!! jeg har et sexy orange og mørkegult vaskerom fra 1982 som skal få en omgang snart nå, å jeg tenkte at de boksene var lure, men er de så store at man kan fylle ei hel vaskemaskin med dem asså? min tar 7kg, å jeg hadde sett for meg noe enda større...men det er jo fordi jeg er så lat til å vaske da :P hvis en sånn boks tar 7kg klær så hadde jeg jo ikke hatt noen unnskyldning til å ikke vaske når de er fulle...hmm...lurt...

My home is my Castle sa...

For et utrolig flott vaskerom du har fått !!!
Såå heldig ..
Mitt er et kott i forhold til ditt ;)
Så herlig med masse skap-plass og stang...

Klem,Kari

rod i hob sa...

Nydelig Christine

Tina - Oppussing og Drømmer sa...

Å så misunnelig jeg ble nå! Et fantastisk vaskerom. Er vokst opp med et slikt hjemme hos mine foreldre, men ikke fått plass til ett selv...ennå;) Har stor kjeller, så når den er ryddet unna...skal jeg jammen ta fatt på litt orden der ja;)
Ha en fin kveld.
Klem

Gunhild sa...

Nå ble jeg veldig misunnelig!!!

Hanne-Marit sa...

For en orden du har på alt....æi e misunnelig på at du klare det ;) Men det e jo inspireranes åsså for oss litt mere ustrukturerte,vi trenger gode råd og ideer for å holde orden i ting og tang :)

Hanne-Marit

Monja sa...

Ikke at jeg mener at kreative du skal bli vaskedame,og starte ditt private vaskeri,hehe,men du kunne jo nesten gjort det,med hell garantert,for et strukturert vaskerom.Her skal man være bra blind hvis ikke klærne finner veien dit dem skal...Supert vaskerom,og en drøm for oss som har barn,skulle hatt et vaskerom jeg også,men enn så lenge for det bli med drømmen...men en dag,en dag skal jeg også ha det...:)enn så lenge for jeg kose meg med bilder av ditt fine vaskerom:)Go natt til deg og dine:)hilsen monja

Henriette sa...

å hildrande du for eit lekkert og praktisk vaskerom!!!!!!!! Eit sånt vil eg og ha:) (Tar du oppdrag på bestiling???? Eg kan stille med seng, og lekekamerat til Celine, mens du organiserer, kniiiis) Innser vel at eg kanskje ikkje kjem heilt i mål med eit slikt vaskerom, men her var det mange gode tips å ta med seg:)

Ha ei god natt.
Klem:0)

Landstil sa...

Oi så flott og organisert vaskerom!!! Helt fantastisk!

Kristin Ketilsdottir sa...

Mye er organisert og elegant, vakker du ha to vaska i vaskeromet

Lappemaker sa...

Åh.... Nå ble jeg misunnelig:)

aase sa...

WOW WOW WOW WOW WOW!!!!!!Du altså Christine, du får komme hit å lære meg dette her med systemer!!! Jeg har nemlig ingen på noe som helst!!

Klem

Gro sa...

Dette var ikke VASKEROM, men VASKERI, dette. Men likte absolutt hele greia - og det med hvite håndklær - det trikset har jeg også skjønt... Klem fra Gro

Fruen i huset sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fruen i huset sa...

Hei Christine
Nå kan jeg ikke bare smugtitte mer - nå må jeg legge igjen en kommentar. For et vannvittig vaskerom! System det har dere så definnetivt peiling på - vaskerom, bod med vinflasker med " hvem fra" etiketter. Jeg har to blogger jeg følger fast og det er deg og Emmeline. Det er ikke sjeldent jeg må vise mannen min dine innlegg - han bare elsker system!! Akkurat nå er det karmer og dører som blir hvitmalte...men imorgen den dag skal jeg vise han vaskerommet ditt og da vet jeg at straks han er ferdig med å male kommer han til å hive seg i bilen og ta strake veien til Ikea for å starte prosjekt: Vaskerom!!! Tusen takk for en fantastisk flott blog med både vakre interiørbilder, nydelig liten prinsesse,gode ideer og en blogger med varme og omtanke for alle:-) Ha en fantstisk høstdag og snart er det helg!!!

sus sa...

Åhh, Christine, du e bare rett å slett dritflink!!!!
Du å interiør = mening!!!


Stor klem fra meg :-)

TONE sa...

GOD MORGEN....Er ny i blogg verden...så her er vi tidligt oppe for¨å være på "hugget"...Denne HØSTEN skal vi pusse opp vårt vaskeromm....od da hadde jeg tenkt det slik som du har fått det. Så det var bra å se det "LIVE"....God plass og sotering...supert!!

FLINK FLINK =))))

En veldig fin blogg du har..Har lagt deg til blogg listen min...håper det er greit. =)

Ha en flott dag..med nye opplevelser....

Huset i skogen sa...

Imponerende og genialt..rett og slett! Må si at jeg likte veldig det der med at en kan tørke så mange skjorter, og sorteringssystemet.

Ha en flott dag:)

Anonym sa...

ÅÅÅÅåååååååååå, så utrolig flott. Tenk om jeg hadde hat plass til dette systemet, men nei jeg har nok vaskemaskin på badet i denne leiligheten :-(
Men dette var bare utrolig flott, Christine.

Anonym sa...

Er det bokstaver i venyl folie du har brukt på dine bokser eller har du skrevet på de selv med tusj?

mi-rachel sa...

oj for et bra system!

Marthe sa...

HÆRREGUD! Æ dør av misunnelse!Skulle gjerne hatt mer tid, overskudd, penger, kreativitet. Og ja, et vaskerom! Ha en super dag, flinke deg!

Klem

Anonym sa...

Fantastisk!!!! Jeg er grønn av misunnelse - for en orden og ikke minst så praktisk! Jeg må printe ut bilder og vis til husbonden for et slikt system står høyt på ønskelisten.

Gleder meg til å følge bloggen din videre - du er en inspirasjon

Saline

hvitstil.com/Christine sa...

Anonym:
bokstavene har jeg skrevet med verdens tykkeste tusj

Mariann sa...

For et flott vaskerom Christine. Nå ble jeg veldig inspirert til å fortsette på planleggingen av vårt. Ha en topp torsdag.

Beate sa...

Og jeg som var kjempefornøyd med mitt vaskerom, til jeg ser denne DRØMMEN AV ET VASKEROM! Har selv geniale Antonius-system fra IKEA med kjempelaaaang benkeplate som er helt suveren å tømme tørketrommelinnholdet på. Og der blir tøyet gjerne liggende en stund før jeg tar meg en bretteøkt... Hadde jeg hatt plass skulle jeg kopiert skittentøysystemet ditt;-)

Husdraumen/Anita sa...

Lekker!
Slik skal vårt vaskerom i nye-huset og sjå ut. Basta bom:)

Men eit praktisk spørsmål, som eg driv og tenkjer på.
Har du brukt plastkassene med lokk ei stund eller er dei nye?
Blir det innestengt og lukt/klamt? Korleis fungerar det? Har tenkt at eg måtte ha korger pga dette, men det ser jo ikkje like ryddig ut...

SMil frå Anita

Minka sa...

Dette vaskerommet satte mitt eget i veldig dårlig lys kan man si. Er rett og slett misunnelig, får trøste meg med at jeg og kanskje får ett slikt fint vaskerom ei gang i tiden,hehe
Klem Kristin

Chrisitne sa...

Anita:
Jeg synes ikke de lukter noe, men jeg kaster ikke våte ting oppi der.

Andrea sa...

Nå ble jeg imponert og inspirert!

Breivik Samfunnshus sa...

WOW !!! for en drøm av et vaskerom, fantastisk !!! Gleder meg vilt til den dagen da vi kan starte utbygging og få eget vaskerom ja :))
Her har dere virkelig gjort en super jobb !!!
Ha en fin dag !
Hilsen fra Nord..

Lillan sa...

du har alltid stålkontroll du;)))

skulle ønske jeg hadde det like ryddig som deg...kanskje en dag...

hihi..

super bra blogg og mye tips!

klem Lillan

Beate, A Brighter Day sa...

hohoi! nydelig og utrolig ryddig! måtte med en eneste gang sende linken til mannen min :) dette er jo et drömmevaskerom! utrolig bra jobba! sååå imponert her jeg sitter :)

kos deg i dag! klem

Unknown sa...

Deilig med skikkelig orden på vaskerommet. :) Det ble kjempeflott! Ha en god dag. :)

Arneberg sa...

Det må jeg si!!!!Her var det orden i rekkene:-)Jeg bor i hus sammen med 4 hannkjønn...syns dette systemet ser veeeeeldig mannevennlig ut:-O Gratulerer med "nytt" rom og takk for titten;-)

Kristine sa...

Hei. Du, jeg lurte på hvor du har kjøpt den "tv-benken" din jeg?! Den var så utrolig smart!

Randi sa...

Oi,oi,oi.....for et flott vaskerom. Et sånn drømmer jeg om også. De boksene du sorterer tøy i var jo helt geniale, hvor har du fått tak i dem. Skulle gjerne hatt slike for med 2 voksne og 3 barn i huret er det alltid mye vask.

Du har en utrolig flott og inspirerende blogg.

Ha en fin dag.

Anonym sa...

Kjempeflott vaskerom:))

Ha en fin dag

Nina

Anonym sa...

WOW!!!!!! tusen takk for tips. Er i gang med hus resturering så nå er hvertfall vaskerommet klart oppi hode mitt...he he
Ha en flott dag:):):)
hilsen Elisabeth

Elisabeth Helland sa...

oj oj oj, dette ga meg endel inspirasjon til å prøve å få gjort noe med vårt vaskerom også.....er så håpløst der nå, smalt og avlangt liksom... dette vaskerommet ser jo ut til å være en fryd å gå inn på... :o) flinke dere har vært

Anonym sa...

wow, for et herlig vaskerom du har. Og for et system, jeg er imponert.
Jeg har vaskemaskinen min på badet, så der er det ALDRI ryddig.
Men hvis jeg engang blir rik, da tror jeg at jeg vil ha et vaskerom som deg!! elin65

Stina sa...

SÅ FINT OCH BRA DU HAR DET DÄR.:-) KRAM

atinybitofheaven sa...

Nå ble jeg missunelig- for en kontroll... noe sånn kunne jeg definitivt trengt for å ha litt orden i kaoset :-)

Flinke dere er :-)

Anonym sa...

Hei! hvor har du kjøpt de praktiske "skittentøyskurvene"? Hilsen Ellen i Narvik. PS! Super løsning på vaskerommet! ;)

Flittiglise Norway sa...

WOW!!!!!! SÅ FANTASTISK. Du er bare kjempeflink. Sykt flink (på godt nord-norsk:)) Ha en flott kveld og helg:)

Oss på Tverråmoen sa...

Helt utrolig bra vaskerom. Satt meg på mange ideer til vårt vaskerom blir ferdig!
Elsker å ha orden, så jo ut som himmeln det rommet der ;)

Strikkelaura sa...

Haha, dette var litt morsomt! Samboeren min drømmer og snakker MYE om vaskerom om dagen. Han mener at han aldri kommer til bunns i skittentøyet (det er han som vasker her hjemme). Så komme dette innlegget og jeg måtte bare vise han det: "Jeg må vise deg noe" "Ikke si det er vaskerom, da dør jeg"..."ÅÅÅÅÅ HAR DU SETT, JEG FÅR ORGASME!!! SE ALLE DE HYLLEN DA...å nei, jeg kan ikke se mer"

Jeg leeeerrrr!!!!

MariMaja sa...

WOW for et vaskerom og for en orden du har!
Må være deilig å ha det sånn;)
Nå tør jeg ikke vise mitt vaskerom på 1x1....tjihi

Lykken er... sa...

Genialt :) å vaske må jo være en fryd hos deg :) koselig og stikke innom deg :)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Detta var det deciderat bästa & mest praktiska vaskerum!!

Detta måste var min största husmors dröm ;D

Genilat helt enkelt.

//Sessan

Marie sa...

Wow! Her snakker vi orden i sysakene! Et slikt vaskerom vil jeg også ha!

Hege sa...

Ja,hadde man kunnet hatt ett sånt vaskerom,hadde det ikke vært noen sak.
Bøyer meg i støvet...Utrolig flott.

Må jo nesten være en drøm og holde på klesvask der inne.

Ha en fin fin dag.

Mvh
Hege

fru Dyregod sa...

Å, for et fantastisk vaskerom! Jeg har ikke fått system på mitt ennå, men tror jeg skal ta en tur på Ikea snart. Takk for god inspirasjon!

Anonym sa...

TAkktakk!! Dette var virkelig den inspirasjonen jeg trengte for å finne ut hvordan vaskerommet her i huset skal være. Vi har også en lang tarm som jeg hele tiden synes har virket umulig å innrede. Nå ser jeg jo at det går fint an, så nå har jeg mange ideer!

Tusen takk!

sofus sa...

fantastisk oversitlig vaskerom. mitt er noe i samme stilen, men smalere. lurte på hvor du har kjøpt tørkestangen? den hadde vært perfekt hos meg, ikke bare til å tørke klær på men ellers oppbevaring

KonfettiForm sa...

For et bra tips! Jeg har boksene allerede, men nå skal jeg jammen henge et oppheng over også. Super-smart! :)
Lena, Konfettiform.

Anonym sa...

For en fantastisk blogg! Og et supert vaskerom, jeg lurer bare på hvor du har kjøpt oppbevaringsboksene?

Anonym sa...

Hei, kjempefint vaskerom! Hva er målene på rommet?