fredag, oktober 03, 2008

En slager fra 80 tallet

Noen som husker løype eller aniskake som det heter noen steder. For meg hører den til 80 tallet, men i fjor da jeg var på jobb i Møre og Romsdal, kom jeg over ett bakeri som solgte dem. Knallgodt.

Bakte en stor posjon i går. Kjempegodt med brunost.


Celine fikk se favoritt programmet sitt mens mamma bakte. Artig at Celine nå har begynt å "danse" når hun hører musikk. Jeg ler så jeg griner!

Ha en fin dag jenter. Nå skal vi til Lillestrøm på en åpningsvaffelfest hos en venninne som åpner en "butikk" og kanskje få tak i mere sytråd hvis vi rekker.
Hei så lenge.
Christine

6 comments:

Anonym sa...

Hei,
Ja, gjett om jeg husker løype,som vi i Harstad også kalte det... det var jo det "sunne" alternativet vi kjøpte av og til i matfrimunuttet på skolen. Så det bildet bragte fram mange gode minner fra 70 og 80 tallet, for min del.
Kan du være så snill å dele oppskrifta med oss...?? I så fall tusen takk!

Hilde, i nord.

Monicas sa...

Heisann...jeg kan melde om at jeg i dag har bakt svenske kanelboller etter oppskriften jeg fant hos deg...Takker så hjertelig. De ble KJEMPEGODE!!! Neste er den kaka, men får ikke tak i chrispen..nevnte du no om at corn flakes kan gjøre samme nytten?
Go helg..

Lykkelita sa...

Det heter Laupe (uttales løype) og den kjøpte vi i storefri;)
Klart vi må innom Ikea, men hvis tannlegen fortsetter å sette meg opp på timer er jeg redd det bare blir vindusshopping på meg i Oslo:(
Hils Celine. Klem!!

tinemor sa...

Her i trøndelag er bollene formet som kringler, og vi kaller dem aniskringla.
Så spennende med premiæreåpning.
Får du tatt noen bilder kanskje...?
Kos dere.

Kristines verden sa...

Vi bakte en posjon med dine kanelbullar igår, de var utrolig gode....de er faktisk borte-he, he! Flott blogg du har! God helg!

*Hege*-mine små skatter sa...

Det har jeg aldri smakt noengang,men det er sikkert godt;)

Måtte le av bilde av datteren din-de skal få sett litt på tv iløpet av livet;) Det er jo faktisk til god hjelp når en har ting en må få gjort...
veldig søt jente:)