mandag, oktober 13, 2008

Prosjekt, interiørbøker og loppis.

Kjøpte denne ramma på loppemarked i helga. Den er mitt nye prosjekt, og skal bli noe helt annet enn en vanlig bilderamme.
Fortsettelse på prosjektet følger denne uka.
To tallerkenhyller fikk jeg med meg. Har to stykker på Celines rom, men disse er til hobbyrommet mitt. Selgeren på loppis mente jeg skulle betale litt mere for den enkle hylla, for den var i ekte teak. Jeg kunne bare smørre den med olje, så skulle den være god som ny! Jepp, jeg skal smørre den inn, men ikke med teak olje!(*knis*)
 Har mengder med sy, male , hobby og interiørbøker som snart skal få ny hylleplass.
Her er noen av bøkene.

Utflukten med Celine gikk i vasken, hun var umulius i natt, så i dag måtte vi hvile hjemme.

Så ett siste spørsmål til noen som vet:
Hvor kan man kjøpe mønster til brudekjoler? Noen som vet av steder i inn eller utland?
Tar mot tips. (Jeg er gift, så dette er for noen jeg kjenner)

19 comments:

Bo med Lena sa...

Hi hi tenker du skal smøre den inn med teakolje ja...:) Tror vi bloggere er i ferd med å tømme loppemarkedene for tallerkenhyller!

Jeg stillte opp FØR frokost på loppemarked på lørdag... og innenfor døren sto det en stor tallerkenhylle (Krognes =skikkelige saker) og ventet på MEG + to flotte gamle stoler:) Så vandret jeg lykkelig hjem og laget en deilig helgefrokost til familien.

Kan man bedre ha det:)

Monicas sa...

Heisann....disse hyllene blir sikkert fine, å ikke minst gleder jeg meg til å se hva planer du har for rammen.
Ang mønster, sjekk "somaras.no", eller søk på somaras brudekjoler.
Ligger mønster der, bla...Lykke til

Bo med Lena sa...

Nei, det var nok ikke meg:) Bodde i Oslo tidligere men ble "headhuntet" av min kjære ned til Porsgrunn. Så jeg var på loppis her nede... noe det forøvrig er altfor lite av her nede.

Fordelen er her nede er jo at det ikke er så rift om de flotte tingene! Da jeg kom dit på lørdag sto det kø av gamle damer, men ingen av dem så de flotte tingene jeg fant... neida de raste rett bort til "rasket" hi hi.

Du har forresten en veldig flott blogg!

Klem Lena:)

anneskreative sa...

Hei!
Fine kjøp du har gjort,,,,jeg har just levert ei fin ramme til glassmesteren,,,slik at han skal sette speil i den for meg,,,gleder meg til å hente de iigjen.
Når det gjelder mønster til brudekjole så har Stof og stil flere alternativer, jeg har sydd ett av dem,,,,men laget ball jole av mønsteret, og det var ikke vanskelig å sy.
Lykke til med alle prosjekta dine
Anne

Gunhild sa...

Det er så mye inspirasjon her! Har nevnt det før, men tenker på alt du får til... kjempebra :) Det ligger en award og venter på deg på siden min ;)
Med kjærlighet fra Lavendelhemien.

Tulip sa...

Fine ting fra loppis, ja1
Regner med den hylla blir malt...:)
Fin den ramma også!

Vår lille hage sa...

Stilig det du har kjøpt !
Kjekt med loppemarkeder. Skal på et stort ett selv i helga.

Ha en fin kveld.

Simmas Hus

Ingunn sa...

Så mange herlige innlegg siden sist jeg var her!;)Du er utrolig dyktig!!Den ramma var utrolig fin. Jeg er på utkikk etter en slik selv. Har lyst til å lage en oppslagstavle av en slik ramme!Kle den med stoff inni og klistre opp bilder!;)

Gleder meg til å se hvilken plan du har får rammendin!;)

God mandag!

Karvihna sa...

Heisann..! Kjempefine lopper :o)

Du kan be venninnen din ta en titt på www.butterick.com og www.voguepatterns.com. Moren min er sydame og hun kjøper nesten alle mønstrene sine derfra. De har UTROLIG mye fint! Utifra det jeg kunne se, var mønstrene til somara.no tatt derfra.

Håper at dette kunne være til noe hjelp for venninnen din og lykke til med prosjektene dine :o)

sandra sa...

jeg tenker de blir smurt inn med hvit maling;) nydelig speil- gleder mg til å se hva du skal bruke det til!!

Anonym sa...

Spennende å se hvordan speilet blir! Tror jeg må kjøpe en tallerkenhylle jeg også nå. :)
Et annet spørsmål.. Det hvitmalte gulvet deres. La dere nytt tregult og malte? Prøver å overtale mannen til å slipe ned tregulvet vårt og male/lakke det, men vet ikke om det blir noe fint siden det er helt vanlig parkett. Penere med treplanker sånn at det blir litt glippe mellom plankene.
Teresa :)

Lykkelita sa...

Hengte opp gardinene i går, men fikk ikke tatt noen bilder, var sååå trøtt. Tenker jeg skal sy dem etterhvert, men det blir vel et halvårsprosjekt. Først må jeg jo henge opp julegardinene som er nålet;)
Takk for en særdeles hyggelig stund på søndag, vi må ikke la det gå så lang tid mellom hver gang vi møtes. Gi Celine en snusk. Klem:)

Klaffen sa...

Ja særlig med teakolje... han kjente deg ikke skjønner jeg:0 Gleder meg til å følge deg og se. Ramma var GRISEFIN som vi sier i Drammen, det er ett kompliment!I dag har jeg drevet med juleblogging hos meg selv, lagt ut litt tips og greier. Gøy med brudekjole opplegge da. Vet at Stoff & stil har masssssse mønster, men finnes det der du bor?

Min lille krok i verden sa...

Hei hei
Sjekk mitt siste innlegg i bloggen mi, har en beskjed til deg der vedr. julegaveringen vår :-)
Ha en fin dag!

Hilsen
Ann-Helen

Vibeke sa...

Har ikke sett om det er mønster på brudekjoler der men sjekk ut www.burdastyle.com.
Printer ofte ut mønster(gratis)der i fra når jeg skal sy noe, masse fint :o)

Ønsker deg en fin dag!

Anonym sa...

Nydelig blogg!!

Jeg lurte på om du vet hvor man kan få tak i et slikt "oppheng" eller hva jeg skal kalle det, som vises på bildet øverst på siden din - som kan ramme inn sengen på en slik søt måte. Godt alternativ til himmelseng! Er det din seng?

Elin

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Elin

Himmelsengopphenget er kjøpt på en interiørbutikk i hovedgaten i Hokksund. Husker ikke hva butikken heter. Jeg vet at den er fra NOMI import, som holder til på Lierskogen, så det er kanskje en mulighet å ringe dit for å få tak i den.

Anonym sa...

Tusen takk! Den rammet sengen inn helt nydelig.Husker du prisen? Vi bor i Bergen.

hvitstil.com/Christine sa...

rundt 1000 kr