torsdag, oktober 02, 2008

Fra mobilen: Første og siste gang.

    
Siden Holmenkollen skal rives i disse dager tok jeg med Celine for å vise henne hoppbakken. Vi har gått lang tur i øs pøs regn.

Oppdatering:

Ang gode minner. Jeg har også gode minner fra denne bakken. På 80 taller var jo årets høydepunkt Ta Sjansen! Jeg husker godt en farkost som var formet som Dan Børges hode! Det var tider, når vi spiste pizza, drakk halvliters rødbrus av glassflaske og heia på Dan Børge båten!

Celine tok seg en liten "pust i bakken"....
......mens jeg unnet meg litt lux. EKTE cola, kakao og ansjos smørbrød. (Ansjos fordi jeg ble lurt for det til jul! Var det noen som la merke til at det aldri kom juleansjos i fjor? Den runde blå boksen med nisser på. Jeg har feiret jul ute av landet siden før jeg begynte på skolen, men vi har BESTANDIG hatt norsk juleansjos på bordet. Håper det kommer i år, nesten ikke jul uten)
Celine foran peisen på Holmenkollen Restaurant. I nye ullklær fra nøstebarn.

8 comments:

Anne sa...

Samma værbruket her også, omdet er noen trøst :-)

Fikk litt gode minner i kroppen etter synet av den bakken du.
Hadde en gammel kjæreste skjønner du som var i hoppeleiten en gang på 8 tallet :-))) men det er lenge lenge siden det nå (og mange kjerester siden også gitt, men ikke si dettil noen).

Lykkelita sa...

Der var du jo, har ventet på deg i dag... Syntes Celine det var stas med Holmenkollen?;) Deilig å gå tur uansett vær! Bare man er godt kledd. Stor klem til dere begge:)

tinemor sa...

Skal Holmenkollen rives...?
Ikke fått med meg det. Så trist da.

hvitstil.com/Christine sa...

Jepp. I går stengte museet, og den 16. oktober rives tårnet!

Familien Tuv sa...

Å, så synd vi ikke ble med når du skulle ut på tur(!)... -og ja; ta sjansen var sammen med Grand Prix årets store begivienhet!!!! Hadde seriøse planer om å delta på begge arr. når jeg bare ble litt større...KLEM

Lykkelita sa...

Tomten er i Gratangen og den er sørvendt - ser for meg potet-gulrot-kål osv- åkre, masse tumleplass for ungene og båt! etterhvert... Vi får se om økonomien tåler det:)

Lykkelita sa...

Og selvfølgelig kan du linke til meg - djisus, du er jo
favoritt-bloggeren min lille kusinemor:)

Brigg sa...

Så søt celine er:-)