fredag, oktober 24, 2008

Soverommet og svensketips

Lille Celine og jeg er syke, så da har jeg ikke gjort noe som helst i huset. Derfor blir det en reprise i dag.
 Men aller først har jeg sett at stua vår er en av finalistbildene på Norske Interiør Blogger. Gå gjerne inn og stem på stue nr 1 som er vår! LINK HER

April 2007:
*          *          *           *          *            *           *            *           *           *           *           *          *           *
SOVEROMMET ER FERDIG:

Bildet tatt fra døren.



Sitatet har jeg malt etter en sjablong kjøpt på Linneas Hage



Dette bildet har jeg på nattbordet, det er mine søsken og meg på midten av 80-tallet.


Nattbordene er kjøpt på finn.no. De var brune og slitt, men etter litt sparkell og maling synes jeg de ser nydelig ut!


Jeg har perlet et enkelt hjerte som henger i vinduet.



Denne karen har vært med på mange flyttelass. :)



Disse putetrekkene kjøpte jeg på Ilva i Danmark. Resten av sengetøyet er fra Lexington.


Jeg flyttet "piketitteren" fra gjesterommet og inn på vårt soverom.



Bryllupsbildet henger på veggen. Tv har vi og på soverommet, jeg liker å legge meg tidlig så jeg kan se på tv i sengen. Taket er malt med 80 blank maling. Ser ut som det ikke er tørt enda. hihi



FØR:

Slik så soverommet ut i prospektet da vi kjøpte huset!
* * * * * * * *

Hvis Celines og min form blir bedre skal vi kanskje kjøre til Göteborg i morgen på en utflukt. Når jeg er i Sverige pleier jeg å kjøpe:
*Veckorevyn= et blad jeg har lest i årevis
*Rugsikt= mel jeg liker å bake med
*Hvetemel Spesial= mel jeg liker å bake med
*Velling= Babymat. Det har jeg ikke kjøpt før, men fått tips om at det er bra.
*Potetgull med dill= Husbondens favoritt

Har du noen svenske favoritter? Kom gjerne med tips!


19 comments:

Fire Hjerter sa...

Det var litt av en forandring. Kjempeflott og romantisk soverom dere har fått.
God tur til Sverige. Ikke så ofte jeg er i Sverige selv. men når jeg er der prøver jeg å få med meg litt eple-Cider.

Prinsesse Elin sa...

Å daaaaakars dere. Skynd dere å bli friske. Kjiiiipt å være syke. Grattis med å være nominert. Soverommet deres er så flott. Ha en fin fredag og bli frisk forte begge to:O)

Anonym sa...

Kjempeforandring og så flott!
Ønsker dere god bedring og en flott høst.
Jeg er ganske så ny i denne bloggverden men du må gjerne ta en titt, ikke så mye der enda men litt;0)

Min lille krok i verden sa...

En liten hilsen til dere i sykehjemmet :-)
Så fint soverommet ble. Du har fått max. ut av et ikke alt for stor rom ser det ut som. Veldig delikat og ikke minst ryddig!

God tur til utlandet. Du må prøve sjokoladen Pigalle. Den er bare helt sinnsykt god!!!
Bon voyage!!

Anonym sa...

Oj da, god bedring til deg og jenta di, er det forkjøelse?
Helt til Gøteborg på en dag, det hørtes slitsomt ut, hvorfor ikke Nordby Senter eller noe sånt rett innenfor grensen? God bedring og god tur iallefall!
Vi skal på familiegruppe treff med noen fra 1.klasse, skal på skøyter og hjem til en i klassen på pølsefest etterpå, blir sikkert en hyggelig lørdag :) Klem

ENGEL sa...

gratulerer med nominasjonen!!!!og god tur til sverige!rommet er til å gråte av,så flott er det!jeg pleier å kjøpe svensk perlesukker,det er mye hvitere og baksten ser ekstra herlig ut!!!

Ida sa...

Interiør og farger har ALT å si for hvordan ett rom egentlig kan se ut. Det fikk vi virkelig erfare da vi kjøpte leiligheten vår. Jeg hadde aldri trodd at det gikk an - heldigvis har jeg en flink handyman som ser mulighetene :-)

Soverommet deres var utrolig fint. Romantisk, uten å bli så feministisk at en mann ikke vil trives der (om det er mulig..:-))

Ha en fin helg, og riktig god bedring til dere begge!

Klem

Anonym sa...

hei.
Så kjempefin blogg du har. Kjekt å titte innom :-)

A-H sa...

Nydelig soverom!
Hvis jeg skulle til sverige skulle jeg kjøpt en pakke "kellogs rice crispies", har et par gode kakeoppskrifter som venter på crisp;)

Kari sa...

Gratulerer med nominasjonen!! Lekkert! Kan jeg spørre om hvor du har kjøpt den fine stolen? Har prøvd å få tak i sånne lenge.
God tur til Sverige.

Klem Kari Ann

4 vegger sa...

Hei!
Så kjempefint soverom! Har alltid ønsket meg sånn himmel over senga. Syns bloggen din er kjempebra og er innom nesten hver dag, nesten så jeg er avhengig! Du og andre med slike fine interiørblogger har inspirert meg til å lage en egen, du er velkommen innom :)

http://denlillalykken.blogspot.com

God Helg!

Ellen sa...

Du har en utrolig inspirerende blogg som jeg helt tilfeldig har kommet over, nå følger jeg med titt og ofte!
Vi kjøper velling i Sverige ja, og bruker det morgen og kveld til snuppa vår, kan virkelig anbefales. Hun vil ikke ha grøt, men da får hun i seg de samme viktige næringsstoffene. God helg og god bedring!!

Lena sa...

Ja, det var jammen en forandring på soverom! Flott ble det!

Harryhandel er jeg en meste på! Skal på tur i morgen - og listen er satt:
* karnonadedeig * kyllingfilet * FunLight saft - de har maaange fler smaker i Sverige enn her hjemme * Polarbrød * Cottage Cheese og Creme Fraishe (mange varianter og smaker) * drikkeyoghurt til snuppa * Chips m/dill * prinskorv Og det var bare for å nevne noe... God tur - og kos deg!

PS - Sempervelling er lurt å kjøpe i STOR forpakning! ;o)

Monicas sa...

Kjempeforandring...til det bedre...har foresten stemt:)
Ikke koselig å være pusken, men som nordlenning, så står dåkker han a...
jeg bruker å kjøpe vanijesukker og perlesukker i sverige. Perlesukkeret er hvitere, å vises mer på baksten, og vanijesukker, smaker vanijesukker... Det er mine svenskevare..god bedring,go helg, å kjør pent.

Anonym sa...

Hei vennen :)

Ønsker deg god bedring og har en overraskelse til deg - kom å hent den når du har lyst!

Klem :)

Fregnepetra sa...

mener du en gang sleit med å få tak i ricecripsies til en kake. i sverige har de ricecrispies i matbutikkene. så kanskje et tips...om du ikke har vært der allerede da.

Prinser og Prinsesser v/ Irene Brenna sa...

lekkert!

~Kjersti~ sa...

NYYYDELIG soverom! Jeg MÅ bare spørre om hvordan har kjøpt "sengehimmelen" og den du fester den i? Kikket etter så lenge, men finner ingen steder..

~Kjersti~ sa...

Stemte på deg, forresten! :)