søndag, oktober 12, 2008

NORD Matmagasinet og en Canarisk oppskrift

Så  gøy! En vi kjenner er blitt redaktør i Nord Matmagasinet (Link her), og i går fikk vi to utgaver i posten fra henne. Jeg ble kjempeglad. Det er utrolig flotte bilder i bladet. Redaktøren selv er knallflink å ta bilder, så kanskje de vil dukke opp i bladet etter hvert?
Herlige bilder!

ALIOLI:
 Jeg er delvis vokst opp på Gran Canaria, og har en super oppskrift på ALIOLI som kommer derfra. Aliolien bruker vi til bakte poteter, dyppe brød i, på pizza osv

1 stor neve bladpersille
litt sukker
pepper
en liten skvis sitron
3-4 hvitløksfedd

Ha alt i foodprossesoren og kjør det godt. La stå i kjøleskapet helst over natten.

Ha en herlig søndag kveld. I morgen skal Celine og jeg på en aldri så liten utflukt!

2 comments:

Anonym sa...

Skikkelig autentisk oppskrift med andre ord, sikkert herlig! Og så lærte jeg noe nytt, jeg som alltid har trodd det het aioli:-)!
Marte K.

Anonym sa...

Tusen takk for fantastisk oppskrift.
Skal bruke den i morgen på venninnemiddag. måtte prøvesmake i kveld.....NAM!!!!! Jeg følger med på bloggen din. Du veldig inspirerende:)

Ha en flott helg!!

Charlotte