tirsdag, oktober 14, 2008

Må i bloggen sa han!

Etter middag i dag, sa mannen min at han syns suppa var verdt ett innlegg i bloggen. Jeg øsa opp en tallerken suppe til og tok bilde.


Spinatsuppe

1 løk
litt olje
1 pose spinat 
1 ss hvetemel
8 dl vann
2 terninger grønnsaksbuljong
2 dl melk el fløte
Salt & pepper etter smak

Løken hakkes i biter og surres litt i panna med litt(!) olje. Etter en liten stund har du i hvetemelet og rører rundt. Ha i all spinat (som er skylt godt) og hell oppi vannet(jeg koker op vannet i vannkokeren først). Hiv oppi buljongterningene. La alt småputre noen minutter. Stavmix alt godt. (eventuelt blender) Ha i melk eller fløte rett før servering.  
Serveres med kokte egg og brød.

Prosjektet med den gamle ramma fra loppis er i full gang. I dag har jeg brukt laaaang tid på å skure den. Litt av en jobb med alle krinkelkrokene!

Ha en deilig kveld.

8 comments:

Anonym sa...

tusen hjertelig :) å du, den suppa di så spennanes ut.. trur eg må prøve den ja!!

Kveldsklem :)

Lykkelita sa...

MMmmm, så deilig ut:) Ble ikke mer blogging i dag, har ryddet og malt. Natta:)

Cathrine Aksnes sa...

så god ut den suppa di ja..:) fin blogg du har å en herlig liten frøken:) legger deg på blogglista mi for her vil jeg gjerne følge med:)

Lisemoren sa...

Koselig blogg du har. Nydelig bilde av babyhimmelseng ved siden av de voksnes. Her vil jeg gjerne komme igjen

@__EY__ sa...

Heisan,

fin blogg, har nå
sett bakover og har
bl.a. funnet flere
oppskrifter og andre
fine tips...
Så jeg ønsker å linke
deg, ok ?, javel ; )

Au revoir : )

Smineset sa...

Nam nam! Suppa ser utrolig god ut... Er spent på å se hva som blir til av ramma..

Ha en super dag! ;-)

Vår lille hage sa...

For en spennedne oppskrift ! Skal prøve den ut.
Ha en fin kveld.
Klem Simmas Hus

Lilliannes verden sa...

Oi! Så spennande! Og enkelt. Til og meg eg kan klare dette.
Når eg såg dette innlegget, satte eg meg i bilen og kjørte til butikken for å kjøpe spinat ;)